Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Xray is prijzig , maar aan de andere kant is de kwaliteit van de auto's er ook wel naar ...... Heb zelf een T2 gehad en heb nog de micro's , maar ook daar merk je toch wel dat het echt kwaliteit is wat je koopt.

    Ik ben nog steeds erggg blij met de Mugen's , als ik na ga hoe ik er mee om ga en wat ik tot nu toe heb moeten vervangen.... Dan kan ik niet anders als zeeeeeeer tevreden zijn met de auto's ;)
     
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Omdat ik geen zin, weinig tijd heb om zelf een wagen te bouwen en niet zo handig ben :rolleyes: denk ik er ook aan om de HPI vorza aan te kopen. Je hoort er over het algemeen alleen maar goede dingen over.
    Had nog naar de kyosho inferno VE gekeken maar dat lijkt me niets.

    Dat je de spur en pinoin best veranderd (iets meer snelheid op 4S) had ik al gelezen, maar wat bedoel je met upperdeck plate en waarvoor dient dit?

    Vind niet echt iets en heb hier geen volledig internettoegang.
     
  3. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Kijk eens naar De Hobao Hyper 9E , is geen ombouw kit maar een purpose made brushless buggy. Rij er zelf nu enkele maanden mee en rijdt echt fantastisch.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  4. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Hoe zit het eigelijk met de Hong Nor's/Ofna/Jammin? Zijn dit een beetje fatsoenlijke apparaten? Ik lees er maar heel weinig over dit merk!
     
  5. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Over de vorza, ik lees niet zoveel positieve dingen hoor. Tuurlijk is hij helemaal RTR maar met name het onderstel zou gauw breken (RCDaan had dit ook) er is nu wel een alu onderstel uit.

    Uiteindelijk is het ieders eigen mening ook. Bij rctech zijn heel veel mensen niet gecharmeerd van associated omdat ze de plastic kwaliteit niet goed genoeg vinden. Ik heb er geen last van :) Oftewel, als de parts goed te vinden zijn, niet te duur en een paar medestanders kunt vinden is het leuk toch.


    @Dikke hond, Ofna is ook hobao :) de hyper 9e hierboven is er 1.
     
  6. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Misschien dat ik me nu totaal vergis, maar de Vorza heeft toch altijd een alu bodemplaat, ik heb hem nog nooit zonder gezien ? Ik heb idd ook redelijk wat plaatjes gezien van een doorgebroken chassis van een bepaald type buggy, maar ben ff kwijt welke dat nu precies was. (Heb ookal zoveel gelezen afgelopen weken :)) Maar staat me niet bij dat dit de Vorza was. Zal straks nog eens ff zoeken..

    @ Stewie, had je al een leuk adres gevonden voor de Vorza voor een nette prijs ?
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Oja, plastic chassis = NO GO !!

    Ofna maakt ook goed spul, even als Hong Nor's en Jammin. Die mini truggy van mij is van Ofna/Habao. Echt slechte truggies zijn er ook niet mits je bij een A-merk blijft, er zijn alleen verschillende graden van 'goed'.
     
  8. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Excuses! Schijnbaar zijn er 3135912460127126127834 namen voor Hong Nor! Waarom gewoon niet 1 merk naam? :confused:
     
  9. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Daar zullen o.a. bedrijfstechnische / financiele voordelen aan hangen. Maar het is wel verwarrend voor ons consumenten inderdaad!
     
  10. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    @Lennart dat is de VE8 niet de Vorza :)

    @Dike hond ... Hong Nor is een producent ... Ofna is een Distribiteur
    Als jij een Dikke Hond buggy wilt en je neemt er 10000 af plakken ze met alle plezier jou naam erop.

    Hobao heeft dan dus ook geen moer met Hong Nor te maken! en is "eigen" producent.
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Voor zover ik weet:

    Producent -> Distributeur
    Hong Nor -> Ofna
    Hobao -> Ofna

    Hoe Jammin er in zit weet ik nog niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  12. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Dit word dan wel een trage bak! :D
     
  13. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Niet echt.
    Ik vermoed dat hem bij de lokale rc shop om en bij de 700€ kost.
    Weet jij een winkel met nettere prijzen?

    Voor de Vorza, deze heeft toch gewoon een alu chassis of niet?
    Enkel de zender zou slecht zijn, maar heb nog een 2de ontvanger voor mijn spektrum DX3S zender, die zal wel voldoen.

    @The Ice Factory
    De wagen is goed, maar moet hem ook lokaal kunnen vinden.
    Heb de truggy op 150km van mijn deur gekocht en dat doe ik nooit meer.
    Liefst lokaal in België of net over de grens met Nederland. Maastricht/eindhoven is nog heel goed te doen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  14. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Jammin = Hong Nor voor USA.
     
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Hobao en graupner, is dat hetzelfde?

    Die hebben ook een Hyper 9 brushless Pro-buggy.
    Die kan de lokale rc shop wel krijgen.
    Mijne euro viel thuis pas dat de benaming in ieder geval hetzelfde is toen ik het boekje van graupner verder bekeek.

    De rc shop heeft de GM Racing Flash 3.0 aangeraden boven de vorza.
    Die zij dat HPI geen goede kwaliteit is voor de prijs (hijzelf kan er moeilijk aangeraken).
    De Graupner flash zou een goede prijs/kwaliteit hebben, hij kost maar 379€ en komt als rtr.

    Ik vind de vorza wel mooi, ken enkel de kwaliteit niet. Om een wagen echt te bouwen heb ik niet genoeg ervaring/tijd vrees ik.

    PS.: Op de terugweg naar huis is mijn 1:1 auto stuk gegaan. Veel rook en geen trekkracht betekend wss niet veel goeds voor de turbo.
    Morgen eens binnensteken bij de dealer.
     
  16. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Jou lokale shop moet maar eens weten waar hij over l*lt maar goed dat is het geval bij zoveel sjopjes.

    Wil je zeer goed:
    Mugen
    Xray
    Kyosho
    Asso
    Hobao

    Wil je goed:
    Vorza
    Hong Nor X2 (met conversie set)
    LRP

    Wil je bagger:
    Conrad prullaria
    Je lokale shopje zijn advies

    Aangezien je zelf zegt er een redelijk budget te willen reserveren ervoor zou ik me dus niet inlaten met adviesen van een shop die be-aamt HPI niet zo goed is ... duh omdat hij het niet kan leveren en dus niet of geen marge kan gaan pakken. Shops moeten eens denken aan de klant ipv wat kan ik iemand slijten waar ik lekkere marge op pak.

    Oftwel who cares als shop A het niet kan leveren lang leve de post & internet veelal parts uit een naburige shop met 2 a 3 dagen in huis.
     
  17. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Het was eigenlijk zijn vrouw, die kent er zoiezo al minder van.

    Verder is het echt wel een goede shop hoor, zeer behulpzaam met de associated MGT 8.0 van een collega (hij woont te ver dus ga ik ermee) en mijn Truggy. De truggy heb ik daar niet gekocht, maar kan er wel de onderdelen krijgen. En ook helemaal niet opdringerig.

    Elektrisch verkopen ze eigenlijk hoofdzakelijk traxxas.

    Nu bevindt de officiêle importeur van HPI zich op een 20tal kilometer van mijn deur. Aan een HPI vorza geraak ik dus wel.
    Deze staat nog altijd op nummer 1, al zal de bijgeleverde zender nooit gebruikt worden.

    Wat de zeer goede wagens betreft, hier ben ik mij van bewust. Ze komen echter als kit en zullen boven het max budget van 700€ vallen.
    Ik moet nog een 4-tal 4s accupacks kopen (kan ik lang genoeg rijden), de startprijs zal dus hoog geoeg liggen.

    Ik ga geen wedstrijden rijden en de HPI vorza zal wel voldoen.
    We rijden eigenlijk enkel op zondag en recreatief, maar wel op een aangelegd parcours.

    Bagger wens ik niet te kopen, want dan koop ik liever niks.
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    @ Stewie

    Bij Shamrock in maastricht hadden ze overlaatst een Vorza in stock en deze mocht weg voor 625euro ;) Lijkt me een zeer goede prijs, ik heb er zelf 699 voor betaald...

    Qua kwaliteit voldoet hij zeer zeker!!! Wat ik er allemaal mee doe en er is bijna niets aan te zien... Kwaliteit is dus wel goed te noemen...

    Je mag altijd eens komen kijken moest je twijfelen, maar als je een Vorza wilt zou ik ni twijfelen en shamrock contacteren want ik denk da ze verkopen als zoete broodjes en zijn niet zo snel/simpel te verkrijgen. Het enigste minpunt wat je kan vinden is inderdaad de zender, maar dat is dan ook vlug opgelost bij jou...

    Als je zelf wil bouwen is inderdaad een Hobao 9E of een Kyosho MP9e of natuurlijk de Mugen MBX6 zeer geschikt echter ga je dan het dubbele kwijt zijn van een Vorza ;) en die keuze moet je dan net maken ...

    Ik ben allessinds super tevreden over de Vorza, wil je hem eens zien altijd welkom... Heb hem nu op 17 pinion lopen en dat is snel genoeg op 4S voor wat rond te bashen :)
     
  19. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Om je kosten te drukken kan je ook overwegen om een goede lader te kopen bijvoorbeeld Hyperion 720i Net3 en maar 2 lipo's te nemen. Met deze lader en lipo's die 5C aankunnen kan je aan 1 stuk door rijden.

    Geloof me de Vorza is zeker geen verkeerde keuze juist omdat deze compatible is met onderdelen van de Hotbodies D8. Als je later besluit om er een betere E conversie op te zetten ben je voor 100 Euri klaar met een Tekno conversie set en is de wagen nog meer top.

    Er zijn genoeg HPI leveranciers in BE/NL die ook met alle plezier opsturen. Daarbij wordt je oa op Ebay maar ook de bekende shops uit HK doodgegooid met parts voor de D8 (Vorza).
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    @ kurtje, ik wil de vorza graag eens komen bekijken (en je GTI :cool:).
    Bij shamrock staat de vorza idd 625€ geprijsd. Dat is in maastricht en dus nog goed te doen. Zal er morgen eens een mail heen sturen of bellen.
    Veel meer dan 700€ wil ik er echter niet aan geven, dus de andere wagens zijn geen optie.
    Maar wil idd de power van een electro wagen eens zien.
    So PM me wanneer je kan, moet wel kijken of ik de volgende dagen een auto ga hebben om weg te kunnen. De opel gtc heeft er de brui aan gegeven vandaag.

    @pinky-II, ik heb al 2 lipo laders, eentje van 50W en eentje van 150W.
    Deze kan echter maar tot 7A laden en kan ze dus laden aan 1C.
    Ik heb er geen problemen mee om 4 batterijen te kopen, beetje duurder in aanschaf maar door een grotere roelatie moet ik ook minder snel nieuwe kopen. Het zullen trouwens turningy batterijen worden, deze zijn niet duur.

    Verder is er geen stroom beschikbaar waar ik ga rijden of moet het met de auto accu doen. Als er echter iets met de wagen gebeurt ga ik dat ook nog moeten verantwoorden voor mijn HR manager.
     

Deel Deze Pagina