Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 6 nov 2009.

  1. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nou, ik heb dus mijn RC8Te af en ik dacht, laat ik daar eens een topic over maken. Wellicht is het handig als we hier een algemeen truggy topic van maken (weet niet of zoiets al bestaat) aangezien de truggy meer populariteit winnen?

    [​IMG]
    RC8Te homepage

    Algemene informatie RC8Te
    • Battery trays die twee ROAR 1:10 2S LiPo's kan huizen, plus foam voor bescherming
    • Ontvanger box, servo en battery tray is als een geheel van de wagen te verwijderen (8 schroeven) voor makkelijk onderhoud en schoonmaken
    • Kabel routes zodat het er strak uitziet en de electronica niet in de weg zit van bewegende delen
    • Inclusief een 16T pinion en 50T spur
    • Stevige eendelige motormount welke de standaard bevestigingspunten van de motor benut
    • Groot lichtelijke verhoogd ESC vak waardoor je er makkelijk een ESC op vast kunt schroeven
    • Geupgrade dubbele 'bell-crank' stuuring voor betere sturing en minder 'bump-steer'
    • 16mm plastic Big Bores met spacers
    • Hard geanodiseerd 7075-T6 aluminum chassis
    • 3mm aluminum shock towers
    • Stevige 12mm dikke armen
    • Achterste CVA bescherming zodat er geen rotzooi bij de draaipunten kan komen
    • Gelegeerd staal turnbuckles
    • Verstelbare caster blocks (14, 16, or 18 graden)
    • Verstelbare 'suspension pivot bushings' voor verschillende pivot hoogte opties
    • 4.30:1 ratio vertanding
    • 3.5mm CVA aandrijflijn
    • Vertelbare spoiler, zowel in locatie als de hoek
    • Blauwe aluminum hexes
    • Blauwe aluminum wielschroeven
    • AE LPR licht gewicht truggy velgen (#89360)
    • # 'hook and loop' klitteband zodat de battery in de battery tray blijt
    • Dichte onvager box om deze te beschermen
    • 1.5mm dik blanco polycarbonate RC8T body

    Specs
    RC8Te Kit, niet geassembleerd #80911
    • Schaal : 1:8
    • Power : Electrisch
    • Type : Off Road
    • Lengte : 571mm
    • Breedte : 429mm
    • Wielbasis : 375mm
    • Spoorbreedte : 352mm
    • Gewicht : 3.628 gram
    • Tandwiel verhouding : 4.3:1
    • Aandrijving : 4WD

    Mijn RC8Te
    • RC8Te kit
    • Neu 1515 1y
    • MMM v3
    • Turnigy 4S 5000mAh 20C
    • 16 / 50 gearing

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alle Foto's : Picasa Web Albums - Nard

    Mijn filmpjes :
    L11zfAdjRXg[/media] first movie
    TOPIC BREID IK NOG WEL EEN KEER UIT MET MEER INFO OOK MBT RC8TE VS RC8T CONVERSIE.[/COLOR]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nou.. nu nog eens naar almelo komen op de baan, om te zien of de E-Revo (met middendiff.) een 'echte' truggy bij kan houden. :)
     
  3. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ik heb ook naar deze auto gekeken een tijdje terug maar mijn grootste reden waarom dit hem niet geworden is, is dat je twee accu's nodig hebt om er mee te kunnen rijden. Niet zo'n probleem natuurlijk, maar dan zul je er ook weer twee moeten opladen wil je kunnen rijden.

    Heb toendertijd ook de e-revo overwogen maar dat is hetzelfde verhaal natuurlijk.

    Wel gaaf karretje hoor!
     
  4. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Je kan er ook 1 accu in doen?

    Of 2 accu's tegelijk laden.

    Mooie bak Nard! Can't beat a xray though ;)
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Klamath, lijkt me top, maar de mensen waarmee ik doorgaans rijden hebben de weinig zin / tijd / wagens de afgelopen tijd :(

    @ Lochi, ik heb gewoon twee 4S LiPo's gekocht, dus maar 1 battery in de wagen.

    In mijn Flux rijd ik met twee accu's maar die laad ik in serie (dus tegelijkertijd) dus kost net zoveel tijd als het laden van 1 accu. De reden die je geeft is eigenlijk erg slecht aangezien het een kleine moeite is om in serie te laden of een 4S of grotere LiPo te kopen. En omdat alle 1/8 wagens eigenlijk 4S of meer nodig hebben zul je dus nooit 1/8 rijden?

    EDIT : Zoals IXI dus zegt. Ryan Maifield can ;)
     
  6. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    4S packs, daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Kan inderdaad ook.
    En ik heb inderdaad geen 1:8 electro's. Had er graag een gewild maar het probleem wat ik eerder beschreven had met de accu's zat me niet echt lekker.

    Nu heb ik inmiddels in mijn ogen een te uitgebreide collectie waar ik thuis alleen maar heibel mee krijg als er nog een bij komt ;)
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik heb er over nagedacht mijn 2S packs in serie te gaan gebruiken in mijn RC8Te, maar dan had ik voor mijn gevoel te weinig LiPo's in totaal dus heb er maar twee bijgekocht. Werkt toch fijner dan 2 * 2S packs imho vanwege minder kabels / weerstanden en minder moeite met laden (scheelt 2 connectors). Bovendien ziet het er ook strakker uit.

    Maar 1/8 is wel mooi.

    Even mijn mening over de wagen trouwens :

    Het is echt een speer, mijn de Flux op 4S is het oncontroleerbaar, dit ding spint de wielen/banden een beetje en schiet dan als een speer in een rechte lijn vooruit. De handling is ook 10x beter dan de Flux (is logisch maar had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn).

    Hopelijk dat ik binnenkort naar een track kan met wat vrienden (als die willen rijden) om de wagen daar eens te testen.
     
  8. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    De wegligging van een truggy is inderdaad fantastisch vergeleken met een savage flux ;) .

    Ik zou alleen wel je lipo omdraaien, bedrading aan de buitenkant is een beetje kwetsbaar..

    Waarom geen mamba monster combo trouwens? Of een neu 151X met 1500 kv op 6s?.
     
  9. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Jaja... geef mij maar weer de schuld :p Laatst was ik op een baan en was jij er niet pff :p

    Verder is de body idd mooier dan ik gister dacht, iig de kleur. Nu zie ik pas hoe lelijk de voorkant van de body is hehe

    Voor de rest zeker leuke auto!
     
  10. jjdj

    jjdj

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    64
    Locatie:
    rotterdam
    heel erg mooie auto alleen de prijs is wat minder dus binnenkort toch maar een 1:10:D
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ IXI, hmmm daar ga ik eens over na denken...

    De Neu 1515 1y in in principe een CC 2200kv alleen dan beter (hand made by Neu). Iets met afstemming van magneten heb ik me laten vertellen ? Verder wilde ik geen bergen met geld uitgeven dus vandaar dat ik deze motor heb. Heb van horen zeggen dat een 1515 in een truggy toch wel beter is dan een 1512 die meer voor buggies zijn. En 4S vs 6S ... tja 6S kost meer en is zwaarder. Natuurlijk wel mega veel power te regelen door even een pinion te switchen maarja.

    @ Pat, tja sommig mensen hebben niet de luxe van herstvakantie gehad (dus geen tijd om overdag te racen) :(. Maar omdat ik mijn examens heb gehaald wel 3 weken vakantie rond oud en nieuw YAHOOOOO !!!! Maarja, ik kan nu zondag ;) of volgende week, of de week daarop .. zeg maar wanneer :)

    @ jjdj, ik ben in totaal zo'n 330euro kwijt voor dit kleine monster (ex LiPo en RX), valt me mee moet ik zeggen.
     
  12. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland

    Proficiat :)

    Zeg maar wanneer... moet een van mn auto's het eerst doen, en voordat ik de spullen wil gaan kopen wil ik of de Mini-T verkopen of mijn rente krijgen :p (Krijg ik meestal eind oktober/begin november, dus moet het eigenlijk bijna krijgen)
     
  13. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    6s is niet per se duurder en zwaarder dan 4s. als je op 6s gaat rijden met lagere kv motor heb je minder capaciteit nodig en kun je een kleinere accu kopen.
     
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Thanks .. al dat geleer toch ergens goed voor hehe. Zoals ik zei ;)

    @ drkdgglr, dat is weer true, maar dan moet je wel toevallig een goede / goedkope motor te koop komen die overal aan voldoet. Een ideale set-up en een realistische set-up (met budget) zijn twee verschillende dingen ;)

    even gechecked, 4000mAh 6S 20C kost $10 meer, dus dat is zeker niet veel!!

    @ MoonliGht (hieronder) thanks, moet goed komen!
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  15. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    prachtig ding nard, have fun ermee ;)
     
  16. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    tsja, als die auto je 330 totaal heeft gekost, heb je die motor voor een mooie prijs gekocht.
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Even klein kosten overzicht (incl. verzenden)

    RC8Te = 190 euro
    Neu 1515 1y = 83 euro
    MMMv3 = 50 euro
    CC connectors = 5 euro
    Kabels = 3 euro
    Totaal = 331

    Moet nog wel een RX scoren, heb deze uit de Rustler gehaald. LiPo's heb ik dus niet meegeteld.

    Maar al met al een nette prijs al zeg ik het zelf :)
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    waar heb jij een MMM combo voor 130 euro vandaan getoverd? o_O (heb er zelf nog eentje nodig voor m'n Mad Force, dus ja, da's dan wel interessant. :p )
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Tis geen MMM combo, de motor is van Neu zelf en niet van Castle Creations.

    Beide zijn natuurlijk wel 2de hands, maar beide nog in perfecte staat ;) eBay powerrrr !!

    Nog iets dat ik graag wil gaan testen:
    Flux = CC 2200kv + MMMv2
    RC8Te = Neu 1515 qy + MMMv3

    Mijn flux heeft best wat cogging, de RC8Te heel erg minimaal. Nu ga ik de CC 2200kv in de RC8Te zetten (mits het past) en kijken hoe het dan zit m.b.t. cogging. Als er dan nog cogging is betekend het dus echt dat er een kwalitatief verschil is tussen de CC 2200kv en een echte Neu. Als het verschil er niet is ligt het dus aan de Esc.

    Ga van te voren wel eerste beide firmwares upgraden, moet het van beide nog upgraden naar de laatst versie.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  20. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Doe je goed ;) ik heb het dubbele voor de xray betaald.. zonder electronica.

    Maar 190 euro voor een rc8te? Ook 2e hands of was die wel nieuw?
     

Deel Deze Pagina