Algemeen #7407 Traxxas Rally 1:10 Topic

Mooie auto! Vind hem echt gaaf. Heb ik goed gelezen dat de banden dezelfde maat zijn als de slash banden? En wat verwachten jullie van de stock bamden?

De banden zullen (Traxxasgewijs;)) een behoorlijk midden houden tussen diverse ondergronden. Zoals bij de Slash redelijk, maar niet toegespitst op een specifieke ondergrond/weersomstandigheden/rijstijl.

Helaas zijn er nog geen upgrades van Traxxas te vinden. Bv een S1 compound. Deze beviel me bij de Slash 4X4 erg goed.

Maar de aftermarket onderdelen zullen wellicht spoedig verschijnen. Voor zover deze al niet verkrijgbaar zijn voor het reeds bestaande platform.

Iemand al iets kunnen vinden over beschikbaarheid/prijzen van de Rally in Europa? Bij Toemen nog geen prijs.

Laatst bewerkt:
ik zie het topic over deze auto nu pas:oops:

het lijkt mij een geweldige auto om mee te rijden.
waarschijnlijk ook goed controleerbaar.
ik vind alleen de kap niet mooi. dan vind ik de rally auto van hpi toch mooier.

..nog even

Deze tekst had ik zojuist nog in het algemeen Rally topic staan maar is hier op zijn plaats:

Dit weekend verwacht ik m'n Rally 4x4 binnen te krijgen. Met proline kap, zonder zender en motorset. Er gaat een Turnigy 2100kv 2.0D 4-pole in , gekoppeld aan een Mamba max met dikke koeler, ergens 18/54 gegeared op 3 cellen.

Ik ben benieuwd naar het karretje, een swaybarkitje ligt nog op de plank, ben benieuwd of dat de eerste noodzakelijke mod is.

Deze Rally met overtray (zou die van de Slash 4x4 passen? als offroad drift/ ragbak in stof en bagger (m'n omgebouwde Slash 4x4 'Rally' voor meer onroad/ circuit-achtige rijplezier).

Leuk

De Rally binnen, de proline kap gespoten. De proline-kap is ongetwijfeld veel steviger maar als je Traxxas Rally kap al lelijk vind is de proline kap nog veel lelijker. Die lijkt meer op een soort mpv kap (bv seat Altea, dat soort auto's) doordat het dak in verhouding tot de neus veel te laag is. Per post ook kleurtjes mee besteld maar de zilver metallic is meer grijs en het fluor oranje meer geel/oranje. Dus dubbel niet fraai.... De originele kap heb ik toevallig gisteren ook in het echt gezien en die ziet er naar mijn mening in het echt veel beter uit dan op filmpjes en foto's. Met volgens mij een functionele achter spoiler. Op mijn 1/16 Rally staat ook een een flinke taartschep en dat merk je goed.

Maar verder met de Rally, de Turnigy 4-poler en een mamba sidewinder sct gemonteerd. Toen met de 1410 motor, de motor en de regelaar werdt gauw te warm en 3 cellen was sowiezo uitgesloten, voor een slash 4x4 te slap/ geen meerwaarde ten opzichte van vxl naar mijn mening, eigelijk bestempeld als waardeloos en in de hoek gegooid. Maar nu, deze sidewinder SCT regelaar met die dikke turnigy 2100kv, dat lijkt prima te gaan, bergen koppel, 18/54 vertanding...op 3 cellen lipo! En dan wordt onroad de motor en regelaar warm (zeker niet heet) en offroad blijven ze beide gewoon louw. Van de zomer hoeft er dan pas een koeler op vermoed ik. Zonder koelers is het wel erg praktisch, ik heb nog geen overtray dus het chassis ligt gauw vol met troep en de koelers zouden direct blokkeren.

Qua onderstel, zo uit de doos ligt hij laag en onroad is een swaybar setje geen 'moeten' volgens mij. Rally/ higspeed driften gaat goed. Voor offroad staat hij gauw te laag en stel je hem wat hoger met de bijgeleverde spacers stuurt hij niet prettig. En heb toen een swaybar setje gemonteerd, voor en achter de zilveren swaybars. Met de zwarte werd hij achter te los en brak de achterkant te gemakkelijk uit.

Verder, de dempers waren mooi afgevuld, het voor difrentieel lijkt met een zwaardervet gevuld dan achter (positief naar mijn mening), aan de slipper heb ik niets hoeven te stellen. Al met al een betere ervaring als toen met m'n Slash 4x4 ultimate. De banden lijken een bruikbare mix tussen grip, drift en slijtage, ik heb nu ca. 10 lipo'tjes/ 3cells gereden, allemaal driften/ knallen. Offroad/ op los zand komt hij met deze bandjes goed van zijn plek. Heel af en toe kwam er een steenje bij de servo terecht/ blokkeerde de boel een beetje maar die viel er vanzelf weer uit met twee keer heen en weer sturen, in de wielen geen problemen met steentjes.

Op het wensen lijstje, hopenlijk komt JC concepts snel uit met een overtray!

Mijn mening, de Rally is een leuke dagelijkse basher/ hoge snelheid drifter, onroad en offroad. Ik hoop hem snel eens op een offroad circuit uit te laten, kijken hoe dat gaat.

Laatst bewerkt:
Dit moet een ideale maar makkelijk te onderhouden GT8 lite zijn.

Als ze het chassis zonder kap en evt wielen gaan verkopen word het moeilijk om hem te laten liggen - EUR 200 of minder.

17mm adapters
1/8 on road banden
Sway bars
Losi veertjes (groen, blauw of zwart)
Alu shock caps
Mmp&2400 @3s hoog vertand
1/8 GT kappie

Alle ondergronden Rally drift/ Gymkhana setup

Alle ondergronden, dat hoort een beetje bij Rally/ Gymkhana toch? En wat is daar een goede setup voor (ik vermoed een compromis).

Een beetje aan het experimenteren, mijn huidige setup:

Swaybars: voor zwart, achter zilver

Veren en schokdempers: allemaal standaard/standaard olie

Rijhoogte: voor 8mm, achter 4mm+ 8mm

Wielstanden: standaard

Wielen en banden: standaard

Proline body: body posts voor en achter op hoogste positie.

Brushless combo: Sidewinder SCT/ Turnigy 2100kv 4-pole 40x64mm/ 3s lipo. Voor meer koppel en controle.

Standaard lipopack houder vervangen klitteband accustrap door in het midden van de accubak, in de opstaande randjes, aan beide kanten een opening te frezen waardoor de klitteband accustrap heen gehaald kan worden. De 3cells 5000mah zit muurvast in het accubakje.

Overtray: ik had nog een undertray liggen van een Slash 2wd, en die heb ik aangepast voor gebruik als overtray. Hij is wat te breed maar houd 95% van alle bagger tegen.

Wat hebben jullie uitgeprobeerd/ wat zijn jullie ervaringen (voor welke ondergrond/ gebruik), wat is je Rally setup?

Heeft een van jullie al gezien of de onderdelen al te koop zijn.
Wil mijn 4x4 naar LCH ombouwen.

Kon bij toemen nog niks zien op de site...

Gr Tienus

Heeft een van jullie al gezien of de onderdelen al te koop zijn.
Wil mijn 4x4 naar LCH ombouwen.

Kon bij toemen nog niks zien op de site...

Gr Tienus

Roller met kap en bandjes voor EUR 289,- bij bovengenoemde zaak.
Mogelijk hebben ze inmiddels meer opties.

Ik mis mijn Slash 4x4 toch wel een beetje. Het enige nadeel van dat ding vond ik dat hij zo snel op zn dak lag. Naar een flinke lading Youtube moet ik eerlijk bekennen dat de Rally hoog op mn verlanglijst staat.

Ik mis mijn Slash 4x4 toch wel een beetje. Het enige nadeel van dat ding vond ik dat hij zo snel op zn dak lag. Naar een flinke lading Youtube moet ik eerlijk bekennen dat de Rally hoog op mn verlanglijst staat.

De Rally heeft toch een lager zwaartepunt dan de gewone Slash? Dan zou die wat minder snel zijn "pootjes" omhoog moeten gooien.

Back