Leuk
De Rally binnen, de proline kap gespoten. De proline-kap is ongetwijfeld veel steviger maar als je Traxxas Rally kap al lelijk vind is de proline kap nog veel lelijker. Die lijkt meer op een soort mpv kap (bv seat Altea, dat soort auto's) doordat het dak in verhouding tot de neus veel te laag is. Per post ook kleurtjes mee besteld maar de zilver metallic is meer grijs en het fluor oranje meer geel/oranje. Dus dubbel niet fraai.... De originele kap heb ik toevallig gisteren ook in het echt gezien en die ziet er naar mijn mening in het echt veel beter uit dan op filmpjes en foto's. Met volgens mij een functionele achter spoiler. Op mijn 1/16 Rally staat ook een een flinke taartschep en dat merk je goed.
Maar verder met de Rally, de Turnigy 4-poler en een mamba sidewinder sct gemonteerd. Toen met de 1410 motor, de motor en de regelaar werdt gauw te warm en 3 cellen was sowiezo uitgesloten, voor een slash 4x4 te slap/ geen meerwaarde ten opzichte van vxl naar mijn mening, eigelijk bestempeld als waardeloos en in de hoek gegooid. Maar nu, deze sidewinder SCT regelaar met die dikke
turnigy 2100kv, dat lijkt prima te gaan, bergen koppel, 18/54 vertanding...op 3 cellen lipo! En dan wordt onroad de motor en regelaar warm (zeker niet heet) en offroad blijven ze beide gewoon louw. Van de zomer hoeft er dan pas een koeler op vermoed ik. Zonder koelers is het wel erg praktisch, ik heb nog geen overtray dus het chassis ligt gauw vol met troep en de koelers zouden direct blokkeren.
Qua onderstel, zo uit de doos ligt hij laag en onroad is een swaybar setje geen 'moeten' volgens mij. Rally/ higspeed driften gaat goed. Voor offroad staat hij gauw te laag en stel je hem wat hoger met de bijgeleverde spacers stuurt hij niet prettig. En heb toen een swaybar setje gemonteerd, voor en achter de zilveren swaybars. Met de zwarte werd hij achter te los en brak de achterkant te gemakkelijk uit.
Verder, de dempers waren mooi afgevuld, het voor difrentieel lijkt met een zwaardervet gevuld dan achter (positief naar mijn mening), aan de slipper heb ik niets hoeven te stellen. Al met al een betere ervaring als toen met m'n Slash 4x4 ultimate. De banden lijken een bruikbare mix tussen grip, drift en slijtage, ik heb nu ca. 10 lipo'tjes/ 3cells gereden, allemaal driften/ knallen. Offroad/ op los zand komt hij met deze bandjes goed van zijn plek. Heel af en toe kwam er een steenje bij de servo terecht/ blokkeerde de boel een beetje maar die viel er vanzelf weer uit met twee keer heen en weer sturen, in de wielen geen problemen met steentjes.
Op het wensen lijstje, hopenlijk komt JC concepts snel uit met een overtray!
Mijn mening, de Rally is een leuke dagelijkse basher/ hoge snelheid drifter, onroad en offroad. Ik hoop hem snel eens op een offroad circuit uit te laten, kijken hoe dat gaat.