Algemeen E-Savage topic

7700Kv kan je vergelijken met een +/- 4.5Turns (misschien wel wat veel?) en is idd een 540 size motor. Dit gaat warm lopen, of niet?

Zou deze gewoon met een 2cell lipo 30C 3800Mah gebruiken als dat mogelijk is?

Maar dan werk je met 2 packs,
ik werk maar op 1 pack (7.4V), de hele auto is nu een PAK lichter !
Dat was de hele opzet van de test.

correctie het is meer 5.5Turns.

@ cooper.
Het is de bedoeling om maar met 1 pak te rijden.
1 regelaar 1motor 1 lipo.
Dit is inderdaad om het gewicht zoals bij jou omlaag te doen.

Heb ik nog wel ergens liggen.

Cooper waar heb jij de batterij nu zitten of zit deze gewoon nog aan de zijkant van de wagen?

zijkant ja (tegenovergestelde kant vd motor), hou ik dicht met een zip-tie, want zo'n vierkante vorm lipo past er niet goed in.

de regelaar kleeft tegen de motorplaat waar vroeger motor 2 zat.

http://lh5.ggpht.com/_nryuRehDqLw/SYWURSe6ZTI/AAAAAAAAHCo/SyVrnPK3KbQ/s912/100_0781.JPG

.
http://lh4.ggpht.com/_nryuRehDqLw/SYyTJKzbJuI/AAAAAAAAHOk/l3tpOhWxvXU/s912/100_0884.JPG

1 motor, 1 accu, en de regelaar op de plek waar de 2e motor zat.
zorg dat je de pinion zo klein mogelijk houdt 16 of 17 T en een goede koeling van de motor / regelaar.

het kan allemaal wel maar met een Traxxas EVX2 regelaar icm deze 2
http://lh3.ggpht.com/_nryuRehDqLw/SivjAnetLTI/AAAAAAAAJX0/m6-mEHFeMZM/s912/100_2197.JPG
was hij toch sterker & sneller

lipo

Misschien een stomme vraag maar kan de standaart regelaar van een E-Savage het aan om met lipo te rijden. (Team Orion 3800 30c 2cel) ?

Hallo,

Ik heb een klein probleempje aan men e-savage

De e-savage heeft nu titan motoren van een originele e-maxx, een andere esc de originele van de e-savage maar hij is 2de hand gekocht, en een traxxas 4 kanaal ontvanger.

Nu is het probleem, ik hoor de motoren heel snel draaien maar ik rij amper vooruit...
hoe kan dit nou ?

ik heb er ook andere wielen onder de e-savage staat (groter) maar daar licht het niet aan want met de originele wielen doet hij het ook...

weel iemand hoe het komt dat de motoren snel gaan en ik tog traag vooruit rij ?
Ik heb ook andere batterijen van venom 3000mah. kan het daar aan liggen ?

De originele batterijen van de e-savage zijn 3300mah en die van venom 3000mah...

als iemand me kan verder helpen graag antwoord.

Mvg

ik ken de wagen niet helemaal.
omdat je zegt dat de motoren wel snel draaien zou ik zeggen dat of de tandwiellen versleten zijn of (dit zit iig op de traxxas modellen die ik wel ken) de slipper staat te los.

zijn je koolborstels nog wel goed?
En heb je lipo accu's of nihm accu's?

nimh accu's

EDIT :

dacht net aan dit : misschien zijn de motoren verkeerd aangesloten dat ik nu de snelheid heb van achteruit en in achteruit de snelheid van vooruit.
kan dat ?

Laatst bewerkt:
dat zou niet verklaren dat je de motoren wel op snelheid hoort draaien.

ik heb even de manual opgezocht en er zit een slipper in de E-savage,
die zou ik eerst nakijken.
als die te los staat dan kunnen namelijk wel de motoren op volle snelheid draaien terwijl er te weinig vermogen gaat naar de aandrijving om hem goed vooruit te laten komen.

Back