Het elektro sleepmeeting gebeuren begint rustig aan steeds populairder te worden.
Nu leek het mij handig om een apart draadje te openen om hier onze ervaringen te bespreken.
Maar ook om met elkaar nieuwe data voor een meeting neer te leggen.
Dan blijven de draadjes van de meeting zelf wat schoner.
Als iedereen die het elektro slepen een warm hart toe draagt een abo'tje neemt, of dit draadje in de gaten houd blijven we met elkaar op de hoogte.
Voor degene die nog nooit op een meeting geweest zijn, wil ik in het kort uitleggen wat het uitgangspunt is van deze meetings.
Na lang met benzine gesleept te hebben zocht ik een nieuwe uitdaging.
Wat bleek met elektro kon je al heel goedkoop slepen en veel lol beleven.
Mijn eerste sleepkist was een vliegende vleugel (hotshot van robbe)
Mijn maat schafte een electro kadett aan waar we veel mee gesleept hebben.
Het leek me toen leuk om een meeting via het forum te organiseren, het was een gezellige dag alles is welkom.
Van klein naar groot van 70 cm tot 7 meter.
Vooral het kleine sleepwerk is ontzettend leuk.
Ook de zwevers die geen sleephaak hebben kunnen middels klittenband worden gesleept.
Zwevers die weinig v stelling hebben en dus met hun vleugels laag boven het gras liggen heb ik een startkarretje gemaakt zodat deze ook veilig omhoog kunnen.
Zwevers zonder rolroer kunnen ook gesleept worden dat hebben we de afgelopen meeting in Wijk en Aalburg gezien
Op een meeting is geen enkele verplichting als je maar wel een wa verzekering hebt
Nu sleep ik met een piper cub de eerste 100 sleepjes heeft hij alweer achter zijn naam.
Ben nu bezig met een goede lader zodat ik meer kan slepen op een middag.
Laatst bewerkt: