Algemeen electro sleepmeeting draadje

Bertus volgend jaar wil ik weer een sleeptreffen op de ginkel organiseren . Ook dan ben je weer van harte welkom

Een heel misschien wil ik 5 september ook iets regelen ...............maar dat moet nog overlegd worden

Dat bedoel ik dus.
Helaas is de kalender zover ik weet niet meer op het forum.
En er werd ook niet op gekeken.

Met mijn smartphone verstuurd

5 september is er een F5j wedstrijd

Plan dan iets op een datum dat er niet iets is.

Nope ,want dan is er bij ons op de club al een bbq . ik wilde juist overleggen of dit te combineren is . en eerlijk gezegd wat heeft f5j te maken met een vrij daarvan staande treffen ? In mijn ogen en gezien de vorige ervaringen helemaal niets
Maar aangezien Enkhuizen al vast staat ga ik dus niet in de weg lopen van Johannes . Deze datums liggen simpelweg tekort op elkaar .

Laatst bewerkt:
Er zijn mensen die beide leuk vinden.
Zowel f5j als slepen of gesleept worden.;)

Daarom zou er een kalender moeten zijn waar alle zwever gerelateerde meetings of wedstrijden op staan.
Maarja die moet dan wel bijgehouden worden.[emoji14]

Precies veel zweefpiloten doen ook aan F5j ,er werd geklaagd dat er weinig zweefpiloten waren.

Als de agenda's nu naast elkaar gelegd worden kan er een mooi jaarprogramma uitkomen

Ja, ik mis de forum-kalender ook.

Misschien dat Robert hier nog iets voor heeft op het MBF.
Dat maakt het inzicht en plannen iets makkelijker.

Niet dat het wat uitmaakt, maar afgelopen zaterdag was er geen f5j of een ander zweef evenement voor zover ik weet.
Ik heb hier met de planning in januari reeds rekening mee gehouden. Maar misschien is het allemaal wel teveel.
Er zijn maar 3 man komen opdagen, zelf vond ik dat alleen wel wat te weinig.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad jammer.
Maar als iedereen slepers genoeg op de club heeft gaat men niet zo snel naar een meeting.
Er is dus blijkbaar een overschot aan slepers of een te kort aan zwevers zonder motor.
En zijn andere zaken belangrijker.
Tot deze conclusie moet je wel komen na het steeds kleiner wordende groepje wat op komt dagen.
Dan moet je ook eerlijk zijn en stoppen met esg.

Je kan je ook afvragen waarom zal ik wel naar een meeting gaan?

Op onze club hebben wij genoeg slepers maar toch ga ik graag naar een meeting.
Waarom?
Omdat ik leergierig ben en natuurlijk voor de gezelligheid.

Een meeting geeft mij de kans om mezelf verder te ontwikkelen.
Als ik altijd binnen hetzelfde kringetje blijf vliegen krijg ik last van bedrijfsblindheid.
Op zich niets mis mee, het is maar een hobby.

Ervaringen uitwisselen over veiligheid, vlieg-technische vraagstukken bespreken en bouwtechnische oplossingen afkijken van anderen, …. ga zo maar door.
Als ik voor mezelf spreek is er zeker behoefde aan een sleepmeeting.

Wat er misschien nog beter kan is meer discipline van de deelnemers die zich inschrijven.
Denk eerst goed na voordat je je inschrijft, niet spontaan opgeven en vlak voor de datum bedenken van,
eigenlijk heb ik helemaal geen zin om morgen vroeg op te staan en vele kilometers naar de meeting te rijden.

Uiteraard is er voor sommige overmacht in het spel vanwege misschien beroepsmatige ontwikkelingen of ziekte.
Verder heb je ook nog te maken met de verschillende karakters van de deelnemers.
Sommige zullen elkaar misschien wel ontwijken omdat ze geen zin hebben in hun vrije tijd te stressen, vaak hebben ze op hun werk met bepaalde collega's al genoeg stress.

Wat ik nog wil meegeven voor diegene die overweegt toch een keertje naar een sleepmeeting te gaan, kijk vooral naar de voordelen die zo een meeting voor je kan bieden.
Ja, en het is altijd gezellig, ik spreek uit eigen ervaring!

Johannes

Bij mij heeft dit de overhand
zoals Johannes het omschrijft
"eigenlijk heb ik helemaal geen zin om morgen vroeg op te staan en vele kilometers naar de meeting te rijden."
Maar als ik dit dan lees
"Wat ik nog wil meegeven voor diegene die overweegt toch een keertje naar een sleepmeeting te gaan, kijk vooral naar de voordelen die zo een meeting voor je kan bieden.
Ja, en het is altijd gezellig, ik spreek uit eigen ervaring!"

Dan denk ik wat is afstand nu eigenlijk ,
maar heb dit helaas niet alleen met het modelvliegen , heb nog altijd moeite met weggaan , en als ik er eenmaal ben dan denk ik tjee wat gezellig . Maar heeft niet ieder mens recht op een afwijking ? ja toch ha ha .

Bedenk daar dan bij dat je als sleper zijnde vaak een deel van de vrijdag aan het laden ben.
Voor de duidelijkheid afgelopen zaterdag had ik geen klagen over de zwevers maar dat waren dan op 1 na de zwevers van de club zelf.

Ik ga me meer op onze club richten naar alle waarschijnlijkheid komt daar een 4 meter zwever bij.

Naar een meeting ga ik alleen nog maar als er wat te slepen valt denk dan aan tussen de 40 en 70 sleeps dat hangt van de grote van de zwevers af.

Laatst bewerkt:
Nou bij ons van MVC Cumulus heeft het ESG treffen van afgelopen zaterdag toch gezorgd voor een toenemende interesse voor slepen. Er wordt al druk gepraat over nieuwe winter bouwprojecten en de keus wel of geen motor inbouwen is geen thema meer. Zonder motor en met sleephaak.!!! Zelfs mijn neefje met de easystar is om. Hij wil nu ook een
serieuze zwever om te slepen!

Verder zouden we graag nog eens weer een sleeptreffen organiseren. We genieten ervan om onze nieuwe faciliteiten te delen met collega vliegers.

Dus Arjan en Bertus bedankt voor jullie komst. Het was een geweldige dag. !!!
En hopelijk tot de volgende keer. Met nog meer zwevers van MVC Cumulus

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens aan dat is erg leuk om te horen.
Ik hoop zeker nog eens te komen.
Ben benieuwd wat er allemaal gebouwd gaat worden.

Afgelopen woensdag een Prachtige schaal 1 op 3 minimoa gesleept.
Zelfs de vleugelbevestiging is op schaal.
Veel sleepjes gedaan en geen een keer voortijdig moeten lossen.
Door Clemens heb ik afgelopen jaar erg veel bijgeleerd.
Hopelijk wordt het weer eens mooi windstil weer dan kunnen we een keer mooi laag overkomen.

Dan denk ik wat is afstand nu eigenlijk

Tsja, om even te relativeren is dit voor sommigen toch echt een valide motivatie.
Die sleeptraining in Odoornerveen (o.i.d) is voor mij 4 uur enkele reis.
Natuurlijk is het leuk en vast de moeite waard en zeker niets ten nadele van het initiatief (en ik gebruik dit evenement puur als voorbeeld) maar voor mij is het een drempel om 8 uur te rijden om ergens 8 uur te zijn (Nee, ik heb geen caravan of tent.)
Maar dit komt gewoon omdat ik niet bepaald gunstig woon t.o.v. diverse meetings, daar kunnen bijv. de organisatoren niets aan doen.
Ik ben de uitzondering op de regel.

Ik ben het overigens wel geheel met jou eens dat het opstaan vaak nog de grootste barrière is en dat een evenement meer is als droog een X-aantal vluchten. Eenmaal ergens aangekomen is het geheel normaliter reuze gezellig, leerzaam en vergeet je bijv. het ochtendritueel al snel.

Vandaag weer heerlijk gesleept.
Op onze club beginnen meer zwevers te komen.
Dat is gelukkig maar een ruime tweeëneenhalf uurtje rijden.
Ik vermaak me tegenwoordig best.

Back