Je kan je ook afvragen waarom zal ik wel naar een meeting gaan?
Op onze club hebben wij genoeg slepers maar toch ga ik graag naar een meeting.
Waarom?
Omdat ik leergierig ben en natuurlijk voor de gezelligheid.
Een meeting geeft mij de kans om mezelf verder te ontwikkelen.
Als ik altijd binnen hetzelfde kringetje blijf vliegen krijg ik last van bedrijfsblindheid.
Op zich niets mis mee, het is maar een hobby.
Ervaringen uitwisselen over veiligheid, vlieg-technische vraagstukken bespreken en bouwtechnische oplossingen afkijken van anderen, …. ga zo maar door.
Als ik voor mezelf spreek is er zeker behoefde aan een sleepmeeting.
Wat er misschien nog beter kan is meer discipline van de deelnemers die zich inschrijven.
Denk eerst goed na voordat je je inschrijft, niet spontaan opgeven en vlak voor de datum bedenken van,
eigenlijk heb ik helemaal geen zin om morgen vroeg op te staan en vele kilometers naar de meeting te rijden.
Uiteraard is er voor sommige overmacht in het spel vanwege misschien beroepsmatige ontwikkelingen of ziekte.
Verder heb je ook nog te maken met de verschillende karakters van de deelnemers.
Sommige zullen elkaar misschien wel ontwijken omdat ze geen zin hebben in hun vrije tijd te stressen, vaak hebben ze op hun werk met bepaalde collega's al genoeg stress.
Wat ik nog wil meegeven voor diegene die overweegt toch een keertje naar een sleepmeeting te gaan, kijk vooral naar de voordelen die zo een meeting voor je kan bieden.
Ja, en het is altijd gezellig, ik spreek uit eigen ervaring!
Johannes