Algemeen HPI Hellfire topic

• Topicstarter Topicstarter lordluud2
  • Startdatum Startdatum
hellfire

Het topic komt nog steeds terug en mijn hellfire rijdt ook nog steeds!:D Ik heb nog geen problemen gehad met het bestellen van onderdelen.(pkracing) Alu parts GPMracing. (rcdiscounter)

Toch haal ik steeds meer onderdelen uit Asië ivm de prijs. Ook hebben ze een groter aanbod aan (aftermarket) onderdelen.(asiatees)

Ik rij al meer dan 4 jaar met mijn ss en heb 1 keer de (achter) diff vervangen en vorig jaar zijn er volledig rondom nieuwe lagers in gekomen.

Verder heb ik 2 keer schade gehad aan ophanging voor dmv een los geslagen brace. Zoals bekent is bij deze auto..

Toch vind ik de auto niet erg makkelijk schoon te maken is.Doordat alles vrij dicht gebouwd is en meerdere hoekje en gaatjes heeft!

Bij de nieuwere modellen heb je daar niet zo'n last van. (HB D8T);)

Ik vind het nog steeds een top Truggy!:D:D:D

De modelbouwzaak bij mij in de buurt zecht dat hij dat niet meer kan leveren :s
Ik woon in beverwijk dus er zijn ook niet veel winkels in de buurt

Geen nederlandse site ??

Soms vraag ik mij af waarom ik nog zou moeten reageren.....

Ik heb even het nummer van de alu brace opgezocht en opgezocht in de link die ik aangaf en zie hem er gewoon bij staan.

Om een lang verhaal kort te maken:
Meritracing is importeur van HPI, Merit zit op hetzelfde industrieterein als PKracing die een goede verstandhouding met Merit heeft. 1+1=?

Dan is PK niet goed bezig wel de onderdelen te publiceren.

Maar dan de creditcard voor je scherm houden en de grens over gaan om te zoeken...

Op de site zelf zijn er ook.wel hellfire onderdelen maar niet de eccentric bushings (85504)
De braces zijn niet so belangerijk

En ik heb geen creditcard vandaar
En me paypal is om raare redenen geblokeert

Iemand nog suggesties

In iedergeval bedankt voor je moeite roelof

google openen:hpi europe intikken en zoeken naar je onderdeel,nummer opschrijven en naar pk racing bellen,nummer doorgeven en bestellen,klaar.

het is niet omdat pk het niet op z'n site heeft staan dat hpi het niet meer heeft,hpi europe zit in de uk en die hebben natuurlijk meer dan hpi in dordrecht.

heb ongeveer het zelfde meegemaakt met een clear body van een pulse.

goedendag zou iemand mij mischien kunnen helpen met mijn hellfire

ik ben op zoek naar compleete diffs
de orgineele hpi diffs zijn bijna niet te krijgen en ook te zwak

nu wil ik graag allu diff huizen met de gehard stalen spiral cut tandwielen ,
ik weet echter nu niet welke ik moet hebben en waar ik ze kan bestellen

de prijs doet er niet toe als ik maar de sterkste heb sodat ik ze niet somaar aan gort rijd

alvast heel erg bedankt

sorry voor het oude topic omhoog te brengen maar er zijn nog steeds actieve hellfire rijders
groetjes

Alu diffhuizen van eBay halen...
Er is in Engeland een leverancier die hele mooie en goeie maakt !!

Ik heb ze destijds in mn Truggycup Hellfire gehad en het grootste probleem los je daar al mee op !! Flexende diffhuizen...

Wat de tandwielen betreft moet je bij Hotbodies kijken , de Lightning serie heeft conische tandwielen gehad (pinion&crown) en geharde diff satelliet tandwieltjes. Hotbodies tandwielen en de alu diffs maken samen je aandrijflijn hufterproof...

Voor de ombouw gingen er op een Truggycup dag gerust 3 of 4 diffs om zeep , na de ombouw heb ik er nooit geen omkijken meer naar gehad...

Het is geen goedkope ingreep en vooral de tandwielen zullen een uitdaging zijn maar het is wel de moeite waard.

Back