Algemeen HPI Hellfire topic

• Topicstarter Topicstarter lordluud2
  • Startdatum Startdatum
Van mijn Hellfire SS zijn in frankrijk ook het voor en midden diff aan gort gegaan.:(
Er zitten al integety allu diff huizen in maar dat lijkt dus niet voldoende. Kan iemand vertellen welke hotboddies diffs ik precies moet hebben (misschien een linkje) ? Zijn er misschien ook los betere tandwielen te krijgen dan de standaard HPI87521 bevel gear set ?

Hellfire diff's zijn prut.... Al je het goed wilt doen moet je de tandwielen uit de HB LSP hebben , spiral cut crown+pinion en de geharde diff tandwielen. Die zijn goed gebouwd met alu diffcups niet te slopen weet ik uit ervaring... Mijn Hellfire staat inmiddels te koop..

Hellfire diff's zijn prut.... Al je het goed wilt doen moet je de tandwielen uit de HB LSP hebben , spiral cut crown+pinion en de geharde diff tandwielen. Die zijn goed gebouwd met alu diffcups niet te slopen weet ik uit ervaring... Mijn Hellfire staat inmiddels te koop..

De interne diff tandwielen zijn dan HBC8101-1. Op de site staan deze als discontinued. Via de HPI site wordt dan de HPI101142 als vervanger genoemd. Dit komt uit de huidige Trophy 4.6 RTR Truggy en Trophy 3.5 RTR Buggy.
Als ik het goed zie kom je dan uit bij HBC8178 voor een compleet diff. Deze lijkt exact hetzelfde als de HPI101138 wat het diff is van wederom de Tropy buggy/truggy.
De Diff housing is dan HBC8019 of de HPI101026 (van Tropy).

Mijn grootste probleem is dat de tandwielen in het plastic van de standaard hellfire diff-housing slijten. Voor en achter zitten nu al integy alu housings en dat werkt ok. De extra geharde tandwielen en de spiral cut tandwielen van HB zijn misschien nog beter.

Helaas kan ik nergens ontdekken dat de diff. housing (HBC8019) ook van metaal is. Kan iemand (met een HB stadium of HPI tropy) vertellen of de diff housing alu of metaal is ????

Differentieel

Ik ga mijn diff's opbouwen met een T8404SILVER HD Gear Box Housing (1) for Hellfire for R/C or RC - Team Integy
Daarnaast geharde tandwielen aan de binnenkant te weten HPI101142.
De tandwielen voor de overbrenging naar de as zijn nog prima dus de spiral tandwielen uit de HB stadium serie is iets voor de volgende keer.
Wel heb ik voor $4.19 nog Graphite Disk Brake (2) for Hellfire for R/C or RC - Team Integy besteld. Er zitten nu al fiberglass brake pad's in dus ik ben benieuwd hoe dit gaat werken. Het lijkt me dat het remmen super wordt.

Daarnaast ga ik mijn diff's vullen met silicone olie met een iets hogere waarde dan standaard. Midden is standaard 15.000 en ga ik naar 20.000. Voor en achter is standaard 7.000 en ga ik naar 12.500. Waar rijden jullie mee ?

Indien iemand geïnteresseerd is (model is oud dus er rijden niet zo veel mensen mee) dan kan ik nog wel wat foto's plaatsen.

Dit topic is al redelijk oud, maar ik probeer het toch maar ;)
Ik ben vrij nieuw op RC gebied, heb een 1/2 Pulse en een Hellfire (ss)

Ik heb na de crash van de pulse (ging ervandoor vanwege een los contact, reed zonder accupack... en is dus naar de kl#te) een Hellfire (SS) roller gekocht en hier de motor en servo's op gezet.
Kan een van jullie mij uitleggen hoe ik het verschil zie tussen een gewone hellfire en een SS ?

Bij voorbaat dank !!!

Het grootste verschil zit in een aantal alu onderdelen zoals de schokdemper kappen en de platen waar de draagarmpennen in hangen...

Via de site van HPI zou je het nog wel moeten kunnen achterhalen ..

Binnenkort komt mijn SS ook te koop.

Thanks voor de snelle reactie !!
Bij mij zijn die idd van alu, heb net de site van hpi ook nog even doorgespit.
Ben er van overtuigd dat de de SS heb gekocht.
Of het heel veel verschil maakt weet ik niet, maar als je een SS koopt wil je ook graag een SS krijgen natuurlijk.
Nu de motor nog afstellen en dan weer lekker rijden !!

De SS is wat steviger op die punten of heeft een iets andere wielgeometrie in het geval van de dragers van de draagarmen.

Tis een leuke auto maar vooral de diffs (strippen van de tandwielen) en de draagarmhouders (pennen schieten eruit doordat de houder los komt) zijn zwakke plekken.
Bij mijn auto heb ik het diffprobleem opgelost met alu diffcups en gehard stalen tandwielen van HotBodies.. De draagarmhouders is een wat ingrijpendere oplossing om dat goed te krijgen , maar aan de andere kant spaar je vaak je draagarmen weer bij een crash

De diffcups zijn diff behuizingen neem ik aan ?
Ik heb er hotbody's schuin vertande diffs in zitten.

Ik heb het geluk gehad dat ik deze kon overnemen van een "oude" man
(jaar of 60) met een flink aantal goed onderhouden auto's.
Ik heb ook een heleboel informatie en originele reserveonderdelen meegekregen.Ik heb direct de diffs schoongemaakt en opnieuw ingeolied met siliconenolie, de askoppen ingevet en de shocks opnieuw gevuld.
Zo weet ik in elk geval zeker dat ze goed zijn.

Zit nu met het probleem dat het blok na een meter of 10 rijden terugvalt naar stationair alsof hij verzuipt.Als ik dan een paar keer gas geef gaat hij weer een stukkie, waarna hij weer stilvalt.
Als hij verzuipt staat hij te rijk, en moet hij minder, maar als hij nu te arm staat (dan schijnt hij ook te gaan stotteren) moet hij juist rijker...
heb je enig idee hoe of wat, of moet ik gewoon proberen te stellen en kijken wat er gebeurt ?
Ik ben na de crash van mn Pulse errug voorzichtig geworden...

Als je nog tips&trucks hebt hoor ik het graag !!!

Komt ie toevallig uit (de buurt van) Den Haag en heette de persoon Hans :?:
Dan ken ik m waarschijnlijk wel....

Het terugvallen lijkt te neigen naar te arm , zet hem eerst eens een halve slag rijker en kijk of het beter wordt. Is dat niet het geval ga je hem langzaam aan armer zetten , door eerst rijker te proberen voorkom je dat je meteen te arm gaat met schade tot gevolg.

Je slaat de spijker op zn kop idd, Hans uit den Haag.
Ken je deze persoon in positieve of negatieve zin ?
Ik zal meteen even kijken voor het afstellen !!
Bedankt :!::!:

Tja... Wat zal ik zeggen , enigzins eigenwijs.... De tip met het hotbodies spul had ik al diverse keren gegeven zowel hier op het forum als tijdens meetings in Hoek van Holland maar hij bleef zelf aanrotzooien met van alles...

Voor de rest wel een aardige vent hoor...

Zo wat een oud topic beetje zonde.
Ik ben benieuwd wie er nog wat onderdelen voor een leuke prijs heeft.
Zoals draag armen diffs en ga zo maar door.
Mvg

Goedendag ten aller eerste leeft dit topic nog ??
Zijn er nog mensen met een hellfire
Ik zocht nog wat onderdellen voor mijn hellfire
Heb al wat rond gezocht op het net maar ken het alleen vinden op de orgineele hpi site
Weet iemand of er ook nog bedrijven in nederland hellfire parts leveren
Het geene wat ik zoek is
Allu braces
Eccentric bushing set weet niet hoe je het schrijft

Alvast bedankt mvg

De modelbouwzaak bij mij in de buurt zecht dat hij dat niet meer kan leveren :s
Ik woon in beverwijk dus er zijn ook niet veel winkels in de buurt

Geen nederlandse site ??

Back