Algemeen Lipo topic

Bedoel het ook niet om wedstrijden mee te rijden. Ik zou wel willen weten wat dan de snelheid is.
De meeste regelaars geven tevens aan tot en met 4t op 6 cel of lipo aan te kunnen.
Dus denk dat ie niet lang zal rijden. Voor het snelheids record zou het een optie zijn.

Hoe lang kon hij trouwens rijden met die Lipo? Of heeft ie daar niet naar gekeken?

laten we eerst maar belgie achter na gaan met de regels. Die hebben de stock klasse 10,5 en lipo.

Geen idee, daar heb ik hem niet over gehoord... Ik was alleen maar als toeschouwer aan het kijken en via MyLaps konden we de tijden en snelheden zien dus vandaar...

Voor de stock zou het sowiso een goede optie zijn denk ik...

Joost.

Hoe komt het eigenlijk dat mijn TO 3800 batterij slechts 2900mah op laad?
Lipo cutoff staat aan, maar ik stop voor de cutoff omdat ik een duidelijke vermindering in prestaties merkt, dus de batterij ziet niet af ?

Lipo cutoff staat aan, maar ik stop voor de cutoff omdat ik een duidelijke vermindering in prestaties merkt, dus de batterij ziet niet af ?
Dat komt omdat een lipo nooit hellemaal leeg is. Je moet en lipo nooit leegrijden, doe je dat wel dan is hij stuk.

Ten eerste rijd je de Lipo niet helemaal leeg. Als je hem helemaal tot aan de cutoff leeg rijdt zal je er meer in krijgen. Je rijdt hem niet leeg dus krijg je ook niet de 3800mAh terug in de accu tijdens het laden. Er zit altijd nog een restant in en tijdens het rijden zakt de spanning steeds verder en verder. Waardoor je op een gegeven moment denkt dat ie toch wel bijna op is. Als je hem nog probeert te ontladen na het rijden tot aan de cuttoff spanning dan zal je zien dat je er nog aardig wat mAh uit krijgt waarschijnlijk. Zeker als je hem in je auto niet tot aan de cuttoff leeg rijd.

Plus dat een lipo minder warm wordt tijdens het laden waardoor hij ook minder capaciteit verliest aan de warmte ontwikkeling.

Vreemd, die van mij kan ik leeg trekken tot zo'n 3600 mah, en dat gaat er ook weer in na rijden tot aan cutoff. Wel merk ik dat ongeveer een minuut voor de cutoff de prestaties echt minder worden. Je hebt wel de balancer erop?

Ook een lipo zakt terug naarmate hij verder leeg raakt.
Het is minder dan een cel maar hij zal altijd wat terug zakken.

Vreemd, die van mij kan ik leeg trekken tot zo'n 3600 mah, en dat gaat er ook weer in na rijden tot aan cutoff. Wel merk ik dat ongeveer een minuut voor de cutoff de prestaties echt minder worden. Je hebt wel de balancer erop?

ja hoor, mooi gebalanceerd...
en natuurlijk mag je lipo batterijen niet helemaal leeg rijden, maar ik dacht dat de spec die ze er op zetten ook het aantal mah was dat je er uit mag trekken, dat is nl bij mijn TO3200 zo én robitronic 5200 én trakpower 4800 saddle....

afin het zal wel aan mij liggen...

Waarom niet?, als je de parameters maar goed zet, maar wellicht is deze vraag hier erg offtopic, "we" hebben daar een apart electronica-, dan wel laad-gedeelte voor..

Nog ff off topic

Als de ultramat 8 met eeen minimum laadstroom van 0.5ma heeft is dat dan niet teveel voor een 180mah accu

greetzzz

lipo's kun je het beste met 1C laden, dwz 1 x de capaciteit van de accu.
In jouw geval is dat 1 x 180 mAh, of 0.18 A.
0.5 A is dan teveel. Dat is namelijk meer dan 2.5C

Sommige fabriekanten zeggen dat hun lipo's met 2C geladen kunnen worden.
Dat kan ook wel, maar het is minder goed voor je accu.

Dus ik zou het niet doen als ik jou was.

Daan

Hallo,
Ik dacht nog even verder te gaan met ni-mh omdat LiPo's nog wat duur zijn maar nu kwam ik dit tegen bij MCM: MCM Racing Dit leek me echt wel wat. €95,- is nu ook niet echt veel, maar ik heb enkele vraagjes over de lader:
Kan hij ook Ni-mh laden?Hoe lang doet ie er dan over om bv 4000 mAh te laden?
Heeft deze lader een balancer?

Ik weet dat 2400 mAh niet zo veel is, maar dan kan ik mijn Mamba electronica ook niet overhitten.

Gr.

Hallo,
Ik dacht nog even verder te gaan met ni-mh omdat LiPo's nog wat duur zijn maar nu kwam ik dit tegen bij MCM: MCM Racing Dit leek me echt wel wat. €95,- is nu ook niet echt veel, maar ik heb enkele vraagjes over de lader:
Kan hij ook Ni-mh laden?Hoe lang doet ie er dan over om bv 4000 mAh te laden?
Heeft deze lader een balancer?

Ik weet dat 2400 mAh niet zo veel is, maar dan kan ik mijn Mamba electronica ook niet overhitten.

Gr.

...Ik denk dat je best gewoon naar MCM gaat, deze combo is niet in stock trouwens, en een batterij van 2400mAh is een beetje passé.
voor een 100 à 120euro kunnen ze je wel naar huis sturen met een oplader en een deftige batterij hoor. (3400mah TO oid)

...Ik denk dat je best gewoon naar MCM gaat, deze combo is niet in stock trouwens, en een batterij van 2400mAh is een beetje passé.
voor een 100 à 120euro kunnen ze je wel naar huis sturen met een oplader en een deftige batterij hoor. (3400mah TO oid)

Voor 1 vraagje 80km rijden + 95% kans op in de fille staan op de ring is wel een beetje gek vind ik, maar dat kan jij natuurlijk weten. Ik koop liever bij Caracars in kiewit, daar krijg je als lid van ATR nog eens 10% korting :)

Voor 1 vraagje 80km rijden + 95% kans op in de fille staan op de ring is wel een beetje gek vind ik, maar dat kan jij natuurlijk weten. Ik koop liever bij Caracars in kiewit, daar krijg je als lid van ATR nog eens 10% korting :)
natuurlijk heb je 100% gelijk, maar de comment die ik gaf slaagt op elke rc winkel, meestal zijn de mensen zeer vriendelijk en helpen ze je wel in je keuze.

Even iets volledig anders... Heeft er al iemand de VTEC5300 28C lipo's kunnen testen? Ik ben mijn 3800TO ergens kwijt, dus ik heb een nieue nodig (als iemand ze vind, het is de mijne hé... :roll: )

Ik merk ook op dat er niet echt een benchmark is tussen verschillende lipo's... zo zou ik er als consument bv meer mee zijn als de TO3800 word gebenched en herkend word als 3500 of 3600 lipo... Bij welke batterijen wordt de maximum mAh kleiner na 100ladingen... Zou dit de consument(wij deus) niet kunnen helpen in zijn keuze?

Dáár hebben ze tegenwoordig ook al een oplossing voor hoorde ik. Heet iets van een TELEFOON ofzo. Dan schijn je een aantal cijfers ergens in te moeten toetsen en gek genoeg krijg je dan gewoon die mensen van die winkel te spreken én dan kan je dus bijna persoonlijk je vraag stellen plus dat je dan nog antwoord krijgt ook als het goed is... Damn, ik moet er een hebben...

Joost.

Dáár hebben ze tegenwoordig ook al een oplossing voor hoorde ik. Heet iets van een TELEFOON ofzo. Dan schijn je een aantal cijfers ergens in te moeten toetsen en gek genoeg krijg je dan gewoon die mensen van die winkel te spreken én dan kan je dus bijna persoonlijk je vraag stellen plus dat je dan nog antwoord krijgt ook als het goed is... Damn, ik moet er een hebben...

Joost.

Sorry hoor, mr perfect.(niet kwaad bedoelt!:))
Ik heb erover nagedacht en ik denk dat ik toch maar gewoon spaar voor een 3400mAh+ een goeie lader.
Bedankt voor jullie antwoorden alvast ;)

Back