Vervolg
Hi,
Ben nieuw hier, heb een micro-t baja. De lagers zijn een een aanrader, de olie gevulde schokbrekers, top!
De standaard lader aan aangesloten op een 13,8v lader, dat gaf al leuk resultaat.
Zojuist van Conrad mijn conrad eigenmerk 180ma 7,4v lipo binnen gekregen. Rechtstreeks op de print aangesloten, aparte 3 pools stekker om te laden, handig (klein beetje knippen zodat hij in de reely lipo lader past). De lipo, en de batterij ruimte een beetje bij moeten knippen, maar het past.
Dit is gaaf! Gaat als een dolle, nu ca 5 gereden/ geladen. Top!
We zijn weer wat weken verder. Naast deze baja-t nu ook een 8750kv baja!
Maar even een vervolg op mijn "gewone" baja. Ontelbare on- en offroad ritten (jawel ook door het zand, los problemos) en talloze, talloze keiharde crashes. Echt waar, talloze keren op volle snelheid gecrashed met als resultaat tot 3 meter lange koprollen over het asfalt. Ook frontale crashes door kontakt met uitstekende objecten en overstekende muren.... Op rapen en weer verder, heb ik gewoon geluk? Schade/ onderdelen tot nu toe: banden sets, 1x diff revisie, een nieuw kap daar de eerste kap totaal geschaaft was that's all.. Het enige elektrische probleempje de antenne opnieuw gesoldeerd, de servo uit elkaar gehaald en inline gezet. Maar dat was uit de doos eigenlijk al niet goed, moest de trim standaard op bijna maximaal zetten naar rechts.
De lipo 7,4v, nog steeds dezelfde. Het enige wat er toegevoegd is zijn de de astappen met schroefdraad, geen gepruts meer met c-clips, een BB- motor en een alubeschermbeugel ipv het kustoffen exemplaar voor betere warmte afvoer. Van de bb gaat hij harder maar belangrijker, je kan (nog) langer rijden. Het laden is korter (10min) dan de de rijtijd(28min!?). Is de electronica beveiligd? Denk het wel. Heb een paar keer gehad dat een wiel klem stond, de auto klem stond, ges geven, niets meer. Aan uit zetten en rijden weer. Knap gedaan Team losi!!
Of het verstandig is, ik rij nu met de wielen omgekeert (ziet er ook mooi uit), bredere spoorbreedte. Stabieler en grijpt veel beter in de bochten. Favorieten band/ velg: achter standaard baja, voor de gele velgjes/ banden van de truggy (6 langsgroeven, pakken goed in het zand en asfalt). Voor en achter nagenoeg even brede banden.
Zonder twijfel, lipo in een micro-t een prima betrouwbare upgrade fun-factor 10!