Algemeen Micro-T Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Nieuw, zojuist on lipo power

Hi,

Ben nieuw hier, heb een micro-t baja. De lagers zijn een een aanrader, de olie gevulde schokbrekers, top!

De standaard lader aan aangesloten op een 13,8v lader, dat gaf al leuk resultaat.

Zojuist van Conrad mijn conrad eigenmerk 180ma 7,4v lipo binnen gekregen. Rechtstreeks op de print aangesloten, aparte 3 pools stekker om te laden, handig (klein beetje knippen zodat hij in de reely lipo lader past). De lipo, en de batterij ruimte een beetje bij moeten knippen, maar het past.

Dit is gaaf! Gaat als een dolle, nu ca 5 gereden/ geladen. Top!
 
Hallo allemaal

Ik ben van plan binnekort een micro te kopen maar had nog een vraagje. Zou het mogelijk zijn om de standaard accu met de protech 4500 of de ultramat 8 te laden? En wat zou ik dan kiezen als laadstroom? En is de laadstroom van de ultramat (minimum 0,5A) voor de 180 2C lipo (latere optie)te laden??

greetzzz
 
Ik zal eens kijken wat de laadstroom van de originele Losi lader is die ik thuis heb liggen. Ik weet niet zeker of dit wel of neit kan, mischien zou je deze vraag in het algemeen lipo topic moeten plaatsen, grotere kans dat je daar het antwoord krijgt denk ik. :)
 
Ik heb nog eens een stom vraagje:neutral:

Zijn er eigenlijk nadelen of voordelen tov de raminator en de micro t zelf??

En zijn de onderdelen bv draagarmen gelijk?
 
ja, de draagarmen zijn gelijk. (ik heb zelf een setje raminator wielen bij m'n micro-t ;) ) anyways, voordelen ervan over de micro-t, de raminator heeft standaard al wielmoeren (niet die c-clips die de micro-t standaard heeft). en de raminator heeft al een wheely bar er op zitten.
nadeel is, de accu ervan zit in de wheely bar, dus je kunt er erg snel wheelies mee maken. (wat hieraan een nadeel is? ik vind wheelies niks aan! :P )
maar, de Micro-t en de micro raminator zijn hetselfde op deze 2 dingen na. :)

Gr.
Tim:bye:
 
ja, je kunt ook de wheelie bar er op laten zitten en de accu in het chassis steken. :)
(je kunt ook kijken of je 2 accu's parallel er in kunt zetten neem ik aan, maar daar heb ik met niet in verdiept. )

Gr.
Tim:bye:
 
Ik denk dat ik de raminator dan maar ga kopen maar hoeveel zou het dan ong kosten om wat parts te kopen voor het ombouwen naar de micro t ik denk niet zoveel. banden body en bodysteunen als ik me niet vergis???
 
inderdaad, wielen (10 euro, een body 16 euro, en de steunen 6 euro. ) maar wielen is nog neit eens nodig, ziet er ook vet uit met die Raminator wielen. :)

Gr.
Tim:bye:
 
EN is het mogenlijk om een batterijpack in de zender te stoppen? Of is er een ruimte vrij gehouden om een laadplug in te bouwen?
 
kleine accu zou wel mogelijk zijn, maar er is wel wat modificatie nodig.
 
Heb dit al een tijdje terug omgebouwd. maar dit is dut hoe m'n micro-T er nu uit ziet :)
DSCN4372.jpg


DSCN4377.jpg


DSCN4376.jpg


is het 8750kv BL setje van Team Losi, en het werkt best goed. :)
de ontvanger die er nu in zit is een Acoms 2.4GHz, waarvan ik dus de behouzing verwijderd heb. ook heb ik de stekkers er af moeten halen, en heb de kabels direct aan de ontvanger gesoldeerd. (had de hoogte niet om de stekkers te laten zitten)

geef toe, een schoonheidsprijs zal ik er niet mee winnen. maar in ieder geval werkt alles perfect. :)
 
Wat geinig om bijna 9000 KV daar in zien te liggen.
Heb je al eens overwogen om een mini-z rollerbankje aan te schaffen ?
( ik heb er nog wel 1 staan voor je )
 
nooit overwogen om eerlijk te zijn. gaat hard zat, dus heb er ook niet veel geld voor over om er achter te komen hoe hard 'hard zat' nu daadwerkelijk is. :)
 
Vervolg

Hi,

Ben nieuw hier, heb een micro-t baja. De lagers zijn een een aanrader, de olie gevulde schokbrekers, top!

De standaard lader aan aangesloten op een 13,8v lader, dat gaf al leuk resultaat.

Zojuist van Conrad mijn conrad eigenmerk 180ma 7,4v lipo binnen gekregen. Rechtstreeks op de print aangesloten, aparte 3 pools stekker om te laden, handig (klein beetje knippen zodat hij in de reely lipo lader past). De lipo, en de batterij ruimte een beetje bij moeten knippen, maar het past.

Dit is gaaf! Gaat als een dolle, nu ca 5 gereden/ geladen. Top!

We zijn weer wat weken verder. Naast deze baja-t nu ook een 8750kv baja!

Maar even een vervolg op mijn "gewone" baja. Ontelbare on- en offroad ritten (jawel ook door het zand, los problemos) en talloze, talloze keiharde crashes. Echt waar, talloze keren op volle snelheid gecrashed met als resultaat tot 3 meter lange koprollen over het asfalt. Ook frontale crashes door kontakt met uitstekende objecten en overstekende muren.... Op rapen en weer verder, heb ik gewoon geluk? Schade/ onderdelen tot nu toe: banden sets, 1x diff revisie, een nieuw kap daar de eerste kap totaal geschaaft was that's all.. Het enige elektrische probleempje de antenne opnieuw gesoldeerd, de servo uit elkaar gehaald en inline gezet. Maar dat was uit de doos eigenlijk al niet goed, moest de trim standaard op bijna maximaal zetten naar rechts.

De lipo 7,4v, nog steeds dezelfde. Het enige wat er toegevoegd is zijn de de astappen met schroefdraad, geen gepruts meer met c-clips, een BB- motor en een alubeschermbeugel ipv het kustoffen exemplaar voor betere warmte afvoer. Van de bb gaat hij harder maar belangrijker, je kan (nog) langer rijden. Het laden is korter (10min) dan de de rijtijd(28min!?). Is de electronica beveiligd? Denk het wel. Heb een paar keer gehad dat een wiel klem stond, de auto klem stond, ges geven, niets meer. Aan uit zetten en rijden weer. Knap gedaan Team losi!!

Of het verstandig is, ik rij nu met de wielen omgekeert (ziet er ook mooi uit), bredere spoorbreedte. Stabieler en grijpt veel beter in de bochten. Favorieten band/ velg: achter standaard baja, voor de gele velgjes/ banden van de truggy (6 langsgroeven, pakken goed in het zand en asfalt). Voor en achter nagenoeg even brede banden.

Zonder twijfel, lipo in een micro-t een prima betrouwbare upgrade fun-factor 10!
 
Back
Top