algemeen minimag topic

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
thanx Freakazoid, vlieg op een 3 cellen lipo van 2000 mAh. Ga je raad volgen en eens proberen met wat gewicht in de neus.

man man man..., ik heb wat meegemaakt!
geluk is dat er niks is met men minimag!

ik dus weer vliegen, laat hem stijgen en hij geraakt dus niet mee omhoog eh!! leek dat men motor de kracht is verloren door de eeste keer tegen de grond te komen.
dan ging ik nog eens proberen en haal men antenne uit men zender toen bleek dat ik een stuk van men antenne los in men handen heb :?
dus antenne kapot en motor stuk + moet ik nieuwe prop kopen, en dat allemaal doordat ik 1 keer met men prop de grond heb geraak :P
alles komt normaal vrijdag binnen, en dan wachten op een betere dag want er was nog vrij veel wind :P
anyway hij vliegt zalig voor die 5 minuten die ik gevlogen heb :P

ben aan het denken om er nog es een speed 480 in te steken

groeten, samuel

en valt me juist te binnen dat ik zitten lachen heb met de wet van murphy van de morgen, men ma kwam me dat zeggen :P

groeten

Heheh, niet opgeven he samuel! ;)

Mobius: Het kan ook de motor domping zijn, maar de multiplex rompjes zijn volgens mij zo perfect gevormd, dat zou eigenlijk meteen al goed moeten zitten. Heeft je motor mischien al eens een tik gehad waardoor die nu n beetje verder naar de grond wijst met zn asje?

volgens mij moet zijn asje dan juist omhoog wijzen hoor freak :lol:
Ik krijg het zwaartepunt maar niet goed van de mijne :evil:
gebruik dan ook een hele lichte lipo maar ja..
nou zit er 30 gram lood in.
Wat wel vreemd is is dat met mijn lichte lipo ( 43 gram ofzo) ligte servo's ( 40 gram alles bij elkaar ofzo)
en nog geen heel tubetje lijm en niet eens alle decals erop , dat ik nu al op 670 gram zit! Dat is toch niet normaal? En ik maar denken dat ie heel licht werd :|

Edit
En dan ook nog te bedenken dat ik met de zelfde setup 200 gram onder het opgegeven gewicht van me piper zat!

Freakazoid, de motor heeft nog geen tik gehad, tot hier toe enkel zachte landingen gehad. Hij heeft het al van de eerste vlucht. Wat ik raar vind is dat het toestel toch lichtjes met de neus naar beneden hangt indien ik het laat steunen op de balanceerpunten vandaar dat ik dacht dat extra gewicht niet meer ging nodig zijn.
Ga het bij de volgende vlucht (kan nog wel eventjes duren, beetje weinig tijd) eens proberen met wat meer gewicht in de neus en zal hier dan het resultaat neerpennen.

Hangt ie al met zn neus omlaag? hmm, dan lijkt meer gewicht niet nodig. Dan is et toch echt je motordomping. Helaas heb ik daar niet zo heel veel verstand van.

mijne weegt vliegklaar 660 gram :)
weet niet wat je gadaan heb maar ik heb maar 1/4 uhu por tube gebruikt
en gwn voor de rest weet ik niet hoe het mogelijk is om hem lager te krijgen :P

groeten

ik heb nu nog 1/2 fles 20 gram sec lijm over.
Daar kan het niet aan liggen.
Ik heb nu me ontvanger naar voren geplaats ( zat helemaal achterin) en nu is 15 gram lood weg, dus nog 15 te gaan :lol:
Verder heb ik geen magic mixer, is dat zeer ernstig?
Anders laat ik de ailerons wel gewoon dr uit, ook al zitten ze nu al ingebouwd.
Verder heb ik overal te grote uitslagen, alles staat al op kleinste uitslagen maar ja.

Ik dacht trouwens dat het sterk werd afgeraden elapor met uhu por te lijmen :?:

die magic mixer heb je enkel nodig als je maar een 3 kanaals zendertje hebt, bv. de ranger die bij de rtf easystar zat of bij de rtf spacescooter.
ik heb men rolroeren wel, want hij vliegt véél makkelijker met rolroeren dan met enkel een richtingroer hoor :lol:

groeten, samuel

Jah maar de down van de rolroeren moet veel kleiner zijn dan de up. En ik heb geen computer zender, en dat wat ze in de handleiding geschreven hadden snapte ik niet.

Dus gewoon zoals multiplex heeft voorgeschreven, maar ik krijg ze niet kleiner en de down van de ailerons al helemaal niet...... Die is 1 ofzo :o

Ik heb hem helemaal voor in, hij ligt tegen de moter aan, anders krijg ik het zwaarte punt niet goed.
Maar hoe zit het nouw met dat differentieel?
Is dat nodig of niet? en hoe krijg ik dat voor me kaar zonder pc zender?
Wat wegen jullie vliegtuigen?
Mijn accu ligt dus op zijn zij voor tegen de moter aan , daar achter de regelaar, en daarachter de ontvanger.
En dan nog 15 gram lood.......

als iemand wil, voeg me dan maar toe aan je msn ( of geef mij toestemming jou toe te voegen) dan kunnen we makkelijker over de minimag ervaring uitwisselen :lol:
Mijn mail adres : harmjansen91 AT hotmail.com
AT en spaties weg halen en een @ invullen 8)

multiplex raad aan om de regelaar juist achter de motor te plaatsen, dan de accu en dan de ontvanger.
mijn vlieggewicht is 660 gram.
difirentieel= om de twee rolroeservos aan te sluiten op elk een kanaal, als je een Y kabel hebt heb je geen diferentieel nodig, maar dan kan je wel geen flaps instellen, dat ik wel heb en vind dat echt handig om te landen :wink:

groeten, samuel

Ja maar: er staat dat je down van de ailerons 7 moet zijn en de up 11 of zoiets, ik heb een ykabel en 2 servo's alleen bij mij zijn de uitslagen nu allebei 15 ofzo.
Dit klopt dus niet , en ik vraag of dit erg is :lol:
(te grote uitslagen zijn bij mij trouwens nooit een probleem, vlieg altijd maar met zeer kleine tikjes, heb veel veels te grote uitslagen)

want a plane zei:
kan iemand 1 reden noemen waarom dat zou zou moeten en waarom neit de up en down gelijk ?

kwestie van de handleiding goed lezen; 't staat er gewoon in
komt misschien omdat ik de kist nog niet in huis heb (eind deze maand, als de drijvers binnen zijn) en dus tijd zat heb voor de voorbereiding; werkbank is al opgeruimd, esc al aan de Roxxy gesoldeerd etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back