algemeen Mustang P51 topic

  • Topicstarter Topicstarter Pedro
  • Startdatum Startdatum
aviador zei:
fietsbel, 8*4 APC prop, 1200mah 3S lipo and your off! :P
en pedro, we want picstures

thnx
in combi met deze?
30A Advanced ESC for Brushed Motors 3S Lipo
[BA-PP-30C]
maar welke lipo's kan ik van de site gebruiken ermee?
 
In dit draadje kan je wel het een en ander aan nuttige info vinden over het bouwen, setup e.d.:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=42617&postdays=0&postorder=asc&&start=0

De ME schijnt overigens wat beter te vliegen dan de Mustang

Het outrunnertje dat ik gebruik in de ME voldoet zeer zeker op 3 cellen, al zoek ik hier redelijk de grens mee op
Met de aanbevolen prop op 2 cellen, wordt 't meer een shockflyersetup, dus dat zou ik voor deze motor niet aanbevelen in een Mustang

P.s. best ranzig van een gerenomeerd duits merk als Graupner dat ze zo aan het dozenschuiven zijn met GWS-spul
Ze kopen natuurlijk allemaal in China, maar dit voegt echt niets aan de markt toe en bovendien is de kwaliteit van GWS niet echt op Graupner-nivo

succes met bouwen
 
Als ik die regelaar bekijk is hij voldoende sterk 30A.
Ik neem aan dat je de volgende fietsbel gaat kopen bij RCtechnics

KV: 1570
Gewicht: 65g
Afmetingen: 31 x 34mm
As diameter: M3
Continu Stroom: 7-20A Max. Stroom: 24A
Prop: 8x4, 9x4.5 (@3S lipo), 10x4.7 (@2s Lipo)
Thrust: +/- 800 gram met 8x4 op 3S Lipo.

Zelf heb ik de 1100 KV versie!
Met een 15A regelaar van Towerpro.
Dit heb ik gedaan omdat ik niet boven de 8-10 A wil komen in het normale vlieggebied. met uitlopers tot 12A piek.
Ik vind bovenstaande 1570-motor wat te powefull voor het standaard GWS schuimpje van +/- 390gram.
Volgens mij kan hij de de hele boel aan barrels trekken?
Tenzij je het vliegtuigje versterkt met glasmatjes en twee componenten poxi. (Hoppa, weer meer gewicht!)

Maar misschien kunnen de zwaargewichten van dit forum hier eens op reageren?
De man die mede het toestel ontworpen heeft adviseerde mij de volgende brussless: http://www.gwsus.com/english/product/motor/gwblm002.htm
GWS 2208 EP-9050H 11.1V 9.5A 600g 21.16oz 105.45W


Voor de accu kan ik aanbevelen:
Het gewicht van de LiPo (niet meer 90 gram, je wilt immers niet te zwaar worden!)

Het aantal C. en het aantal mAh.(afhankelijk van je motor)
CxAh is continu Amperage dat geleverd kan worden!

De ruimte voor de accu heeft een standaard hoogte van +/- 16mm.
Wanneer je een LiPo neemt van 22mm zal je schuim moeten gaan snijden.
(Daar word je niet blij van!!)
 
Leuke voorbeelden, standaard speed400.
Let op, toestellen die hier afgebeeld worden zijn niet van mijzelf!!!







Beste mensen hou a.u.b. even in uw achterhoofd dat dit vliegtuigje standaard vliegt met een:
speed 400 motortje, vertaging, een flexibel 9*7 propje van GWS en 7-NiMH 8,4 Volt 1000mAh accu
 
Leuke voorbeelden, met en zonder glasmatjes+ foliecover!!
Zoek de verschilen!
Let op, toestellen die hier afgebeeld worden zijn niet van mijzelf!!!


Zonder folie


Zonder folie


Met glasmatjes en twee componenten poxi en folie


Met glasmatjes en twee componenten poxi en folie
 
Pas op.

Deze variant kwam ik tegen.
De motorophanging was iets te slap voor dit 1750kV fietsbelletje!








Je zou het beter zo kunnen doen!
 
Planck_Franck zei:
IK ben op zoek naar de Messerschmit, heeft quartel die ook ?

Volgens mij hebben ze wel het een en het ander liggen.
Je zou beter even kunnen bellen naar Filiaal Pijnacker, ze kunnen namelijk even in hun de computersysteem kijken en eventueel wat bestellen.
 
De keuze van mijn motor.

Omdat ik veel berichtjes ontvang over de keuze van mijn motor, zal ik mijn keuze eens uitleggen.
Laat ik eerst eens beginnen met het feit dat ik niet op zoek ben naar een toestel dat razend snel is en vertikaal omhoog gaat vanaf de start!
Dit omdat ik het toestel zo ligt mogelijk wil houden en geen extra versterkingen wil gaan aanbrengen, wat ook weer extra gewicht met zich mee brengt! (tipstalling snel en hard landen!!) Het is een warbird en geen multiplex funjet!
Hij vliegt gewoon het lekkers wanneer hij licht is! Punt uit!

Normaal is dit toestel uitgevoerd met de volgende motor gearbox configuratie: GW/EPS-400C /BB
Leuk, want bij nader onderzoek blijkt dat als je het motortje een beetje timed en een LiPo (3s 1350mAh) gebruikt en een G type gearbox installeerd, je de volgende prestaties kunt bereiken:
9x7 prop
5400 rpm/ 7 amps +/- 100W
350 gramm thrust
35 mph = 56km/h
Volgens de amerikaanse en britse gebruikers vliegt dit TOP!
Dat kun je ook zien op de filmpjes die ze laten zien op het internet.
Hun vuistregel voor WARBIRDS: 75W per 450 gram klopt dus redelijk!
Geen warme accus
Geen twee componenten poxi met glasmat.
Gewoon een standaard GWS Mustang P51 zonder intrekbaar landingsgestel!

Nu mijn motor! Fietsbel 1100KV
9X7 prop
5670 rpm/ 9 amps +/- 108W
+/- 380 gram thrust
37.59 mph =59 km/h

Nu de brusslessmotor die de fabrikant neemt voor sublime prestaties.
GWBLM002
Dit met een 9X5 prop
7830 rpm 9.5 amps +/- 105 W
600 gram thrust voor als je het intrekbaarlandings-gestel installeerd!

Volgens mij ben je een snel monster aan het creeren wanneer je praat over 18-t/m 25 Amp continu!
Daarbij dat je verstevegingen moet gaan maken, zwaardere Lipo's gaat monteren die je ook nog eens moet zien te plaatsen in een ruimte van 16 mm hoogte. (dat wordt snijden)

Alternatieven voor mijn 1100KV fietsbel zijn er meer dan genoeg.
Zo kun je een 1250 KV een 1500KV en een 1750KV gaan monteren.
Allemaal leuk, maar of het echt nodig is....mag je zelf beantwoorden.
Let wel op je montage. hoe ga je je motortje bevestigen?
Ik vond dat speciaal meegeleverde stukje plastic bij RC technics niet zo'n slecht idee! (let op hij is wel anders als de standaard motorsteun van GWS, hij heeft een iets breedere circels om de fietsbel beter vast te schroeven).



Gevlogen met mijn setup heb ik nog niet, kan dus ook nog geen ervaringen melden. Misschien iemand anders?
Ik laat spoedig weten hoe het vliegt!

Tip, Lees anders ook eens de buitenlandse forums.
Daar zie je veel voorbeelden van minder leuke "afgebroken en gescheurde modellen"...met foto's en de Gouden Tip: dat je veel moet verstevigen of een kleinere motor kan gebruiken. Want het blijft immers een parkflyer van Styropor.

Succes,
 
Volgens mij heb je een prima setup qua motor gekozen trouwens; houd er wel rekening mee dat je met 3 cellen lipo wel 't een en ander moet weghalen aan piepschuim

Staar je alleen niet blind op de trust van een fietsbel; ik geloof daar niet zo veel van

En verder: houd 'm zo licht mogelijk; dan heb je ook de minste schade bij een hardere landing
Ik heb zelfs 't richtingroer achterwege gelaten
 
Pedro zei:
Volgens de amerikaanse en britse gebruikers vliegt dit TOP!

Nu de brusslessmotor die de fabrikant neemt voor sublime prestaties.
GWBLM002
Dit met een 9X5 prop
7830 rpm 9.5 amps +/- 105 W
600 gram thrust voor als je het intrekbaarlandings-gestel installeerd!

Volgens mij ben je een snel monster aan het creeren wanneer je praat over 18-t/m 25 Amp continu!
Daarbij dat je verstevegingen moet gaan maken, zwaardere Lipo's gaat monteren die je ook nog eens moet zien te plaatsen in een ruimte van 16 mm hoogte. (dat wordt snijden)

1) Yanks moet je niet vertrouwen
2) 25 amp x 11,1 volt = 277 watt; geloof je 't zelluf?
3) een Typhoon 6-3D zou een fantastisch motortje zijn voor deze kist; je bent dan licht, kan een kleine accu monteren (1000 mah / 10C) en kan toch snel vliegen door veel Kv
Ik heb deze motor in m'n Tucano; ze zijn nu flink in prijs verlaagd, dus voor mij nooit meer een fietsbel
 
Bedankt voor de tip.
Ziet er zeker goed uit zo'n Typhoon 3d.
En de prijs valt ook wel mee.



 
Als ik dat eerder geweten had......

Weet iemand waar ik een APC 9 x 7.5SF (slow flyer) kan kopen/bestellen....
RCtechnics heeft ze niet
RCHobby-Online ook niet....
 
Pedro zei:
Als ik dat eerder geweten had......

Weet iemand waar ik een APC 9 x 7.5SF (slow flyer) kan kopen/bestellen....
RCtechnics heeft ze niet
RCHobby-Online ook niet....

aircraftworld
spotgoedkoop met props, lage verzendkosten en snel in huis
 
Helaas, ze hebben niet de prop die ik zoek.... :?
Wel van die GWS 9x7,5 SF...maar die heb ik al.
Deze vind ik zo slap.

Ik zoek de APC SF.
Ga morgen nog wel even zoeken..bellen.
Anders moet ik het voorlopig maar even met de GWS doen...
:wink:
 
Back
Top