B
bciere
Guest
Klopt de huidige, nu staan ze er nog dus 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zijn er overigens nog uitlaat - testen? Afgelopen jaar waren toch weer een paar herrie gevallen, mensen die de randjes opzoeken...
Deze discussie gaat de komende jaren waarschijnlijk nog wel even verder voordat er een sluitende draai aan kan worden gegeven, voorlopig dus gewoon oordoppen in of na je 50ste naar de audicien voor een gehoorapparaat.
1 troost, gehoor toestellen maken ze tegenwoordig haast onzichtbaar en dus hoef je aan niemand te verklappen dat je 1:8 hebt gereden in een "lastige" periode.
Ruud, het mocht je misschien ontschoten zijn maar de EFRA heeft een stap gezet naar geluidsvermindering waar de nodige goedgekeurde uitlaten naar voren gaan komen. Het is dan wel zo slim om gewoon de EFRA te volgen.
Er is ook nog zeker 20% wat meeleest hoor.Iedereen die hier zijn visie zit te verkopen over de toekomst van de 1/8 onroad klasse,maken samen nog geen 10% uit van het totale rijdersveld.
Blijkbaar wel, want gedurende het jaar hoor ik ze vaak zat zeggen, "ze moeten dit" en "ze moeten dat"Het grootste deel van de rijders is helemaal niet geinteresseerd in dit gezeik
Als ze toch alleen maar een paar weekendjes willen rijden, wat maakt het dan uit als wij er wel een toekomstvisie op los proberen te laten?ze willen alleen maar een paar weekendjes rijden,en zo hard mogelijk. Ze steken hun zuurverdiende centjes en door de week hun vrije tijd
Andere partner zoeken!.met het nodige gezeik van hun partner
Misschien niet, maar er moet iemand een beslissing nemen, en zolang die er niet is, moeten we het doen met een goed regelement.Denk je nu echt dat ze verlangen naar ellenlange voorschriften en regels?
Ze willen fun maken en zien hoe hard dat ding gaat. En dat geluid,daar doen we het voor. Dat opschakelen op het rechte stuk,dat warmdraaien in de pit en hoog in toeren gaan,daar krijgen we allemaal een smile van tot achter onze oren. Wil je dit niet,ga dan electro rijden,ook fun! De geur van de rubber en de uitlaatgassen,dat willen wij,en hoe meer,hoe liever!
Dus dan maar nergens over nadenken en gewoon doorgaan zoals de afgelopen jaren?Vind het spijtig dat er zoveel energie gestoken word in deze discussie's.
De meest gehoorde reden van iemand die stopt, zijn de kosten.Op deze forumdraad vind ik ook bitter weinig constructiefs terug. HOE KOMT HET DAT ONZE HOBBY ACHTERUITGAAT EN WAT GAAN WE ER AAN DOEN? Dat is hetgene waar we ons mee bezig moeten houden.
Heb ik niet gedaan.En begin me nu niet persoonlijk aan te vallen,ik wou hier ook mijn gedacht eens zeggen. En ik weet ook geen antwoord op de teleurgang van onze geliefde hobby.
Helaas is er geen regel te verzinnen om de kosten te drukken waar de meerderheid het mee eens zal zijn.
Een opmerking en een suggestie...
Geluid
Geluid is i.d.d. fantastisch en klinkt ons die deze sport beoefenen als muziek in de oren. Helaas denken onze buren daar steeds vaker iets anders over.... Vroeg of laat worden we gedwongen iets aan de geluidsproductie te doen....
Kosten
Kosten is een vaak gehoord argument. Deelname aan een koningsklasse zal altijd om een (fors) budget vragen. Is het wellicht een optie om een 1:8 budget klasse te introduceren? Bijvoorbeeld zoals in Zuid Europa (Frankrijk, Spanje en Italië). Daar kennen ze de 1:8 classic: pan car (geen vering), wel een diff, 2WD, 1 versnelling, eenvoudige motor en koppeling. Voordeel: auto's zijn robuust, door 2WD lage bandenslijtage en heb je geen super krachtige motor nodig, relatief gunstig brandstof verbruik, eenvoudig en tegen weinig kosten te onderhouden. Door de eenvoud kan je de techniek snel eigen maken.
Klasse kan ook interessant zijn voor diegene die geen groot budget willen besteden, maar wel competatief 1:8 willen racen...
Nadeel: het zal lastiger rijden, snelheden zullen een stuk lager zijn dan de reguliere 1:8.
Nogmaals, het is een suggestie en indien ik dit in het verkeerde draadje heb gedaan, bij voorbaat mijn excuses.
Vriendelijke groeten,
Johannes