Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Mja.... waarom begin je dit soort constructieve discussies niet eerder.....

Omdat het koffiedik kijken is.
Er staan op EFRA niveau allerlei dingen te gebeuren rondom het geluid, als ik dat zo een beetje zie.
Ik denk dat even afwachten of de 1/8 krimpt, stabiel blijft of groeit, voor volgend jaar een dergelijke hervorming per 2013 rechtvaardigd.

Ja, en wat is nou eigenlijk het verschil?

Het verschil is dat niet iedereen dezelfde visie / doelstelling heeft binnen Europa. Het klinkt misschien hard maar de algemene opvatting is .... Motorsport hoort niet in een woonomgeving. Als we ons daar nou eens bij neerleggen. Laat duidelijk zijn dat het kostenaspect iets heel anders is, ik zie alleen dat de één misbruikt wordt voor de ander!

Natuurlijk doe je er alles aan om er voor te zorgen dat je niet in die situatie terecht komt, je hebt dat alleen niet altijd in de hand. Overal in NL (en andere landen) heb je te maken met woon-ontwikkeling, daardoor worden zelfs hele industriegebieden opgeruimd / verplaatst. Helaas zullen een paar clubs / circuits hiermee te maken krijgen of hebben daar al mee te maken.

Elk initiatief om er voor te zorgen dat motorsport in een woongebied kan plaatsvinden in vooraf gedoemd te mislukken. Zenzij je het woord "motor" of het woord "woon" kan weghalen...

Overigens is de situatie op Mach wel speciaal als je naar de bestemming kijkt, het valt nl onder recreatie / sport.
http://www.heemstede.nl/Documenten%20overig/Landgoederen/Bestemmingsplan%20def/blad%204.pdf

Als voorbeeld het TT-circuit in Assen valt onder een gezoneerd Industrieterrein

Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening met ook mijn ervaring over de 5 poorter of uberhaupt motoren in het algemeen is dat het aantal poorten niet het probleem van de prestaties en geluid oplost. Het idee om via deze stockklasse de kosten laag te houden is goed, ook weet ik zeker dat deze motor het idee van het moeten hebben van een 9 poorter weg neemt. Maar kom niet met zaken die ineens gaan veranderen als 5 poorten het maximum is want dan gaan we 5 poorter motoren zien die als een Flash PTS lopen en ook zoveel toeren en herrie maken.

Je kunt ook de vraag stellen of het werkelijk ons geluid is die de problemen veroorzaken of de steeds strengere regels en het mindere acceptatieniveau bij de mensen in deze tijd.

@Pieter,
Misschien heb je gelijk, maar ik moet dat nog zien.

Feit is dat er clubs zijn die onder druk staan en waarvan het voortbestaan (op korte of langere termijn) wellicht in gevaar komt.
Een circuit ergens anders aanleggen is ook niet gratis, en veelal is dit dus geen optie.

Maar inderdaad, wij zijn maar Nederland, en een kleine speler in het gehel.
Wel is dit dus de reden dat ik net aangeef eventje te wachten op Nomac niveau om te kijken waar de markt heenbeweegt...

Van een ander forum, door een Duitser geplaatst:

We (about 10 racers) have already decided not to run any EFRA races next year until it's clear how they want to control the saucing.

They've just opened Pandora's box IMHO.

They will never have the equipment to control the substances that they plan to legalize.

Also, for the guys who went to EFRA races, it will be VERY tempting to use what they've learned, on a national basis.

So the unsafety and the bad feeling of being cheated will grow stronger and it will cost us even more racers.

GREAT JOB EFRA!!
angryfire.gif

Vandaag de dag van de waarheid, sectievergaderingen!

(knip) geen waarheid dus, nog maar een keer dan ...

Laatst bewerkt:
Zo alles is geregeld met de nomac ...

Oh nee real 80 had een lekker voorstel

En wat ik het mooiste vind . Er word gestemd door mensen die het niet snappen. en ze rijden niet eens in de nomac ??????

Nu wordt het de email en de NOMAC site in de gaten houden ...

Ik heb begrepen dat alle voorstellen opnieuw ingestuurd zullen moeten worden.

Dan kunnen er dus ook nieuwe bij ;)

Ga ik alsnog een voorstel schrijven denk ik.

Back