Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

dat is 1v meer dan me ontvanger aan kan volgens de gebruiks aan wijzing

nou kan wel:) ze zijn gemaakt voor iets meer dan 6 volt een life zakt als je hem onder spanning zet bijna direct naar bijna 6 volt. een nimh is als hij echt vol is ook iets hoger dan 6 volt.(bij 5 cellen) die pieken kan een ontvanger dus gewoon aan jou Bec in je ontvanger regeld dat allemaal voor jou;).
het moet dus ook niet te gek worden constant 7.4 gaat dus niet goed op de langere duur.

maar ik zou zegen spul er in en rijden maar !!!!:D

ps als het droog is ;)
 
met de life er in hoef ik ook niet perse de hv servo's tekopen
de gewone servo's (om het maar zo ff te zeggen) heb je veel meer keuze in dan hv
 
zijn er ook serpent rijders die me kunnen vertellen wat de meest gebruikte shock veertjes zijn niet wwant serpent heeft er nog al wat sommige zal je nooit gebruiken denk ik
 
Hmmmmm..... interessant stukje op REDRC betreffende een berichtgeving vanuit de EFRA. Gaat wel over de 1:10 maar heeft dus ook invloed op de 1:8:

Dear Friends,
It seems the right moment to enlighten a few subjects, that perhaps are not clearly understood after the AGM.
Probably I did not communicate them clearly enough, and I would like to apologise for that. The last few weeks I did not have the opportunity to answer to every individual mail.

The new rule regarding the minimum weight of 1550 gr. will take effect on 01/01/2013. This is a technical rule and according to the Article technical rule changes, Chapter 6 page 51 in the EFRA handbook, such changes will take effect 12 months after voting. In the future, to avoid such un clarities, we will add in the minutes of the meeting, to each accepted proposal the year when they start to take effect. Regarding this subject of weight, we have created a lot of commotion with manufacturers, who did not have any comment before the rule was accepted. Now they fear that due to the low weight, cars will be a lot more expensive, and more breakable due to the more “exotic” materials they will have to use to loose weight.

And then we have tire treatment, with all the wildest stories around that subject. The emphasis of this rule is that on EC’s the organisers are obliged to treat their track in such a way, that there is a lot of grip during the entire event. That way, treatment of tires will be unnecessary. I believe that the rest of the rule is pretty clear, before the start of your finale or heat, your tires will be checked with an electronic sniffer, if the sniffer reacts you can not drive with those tires.
Regarding the World Championship in Thailand, 1725 gr is the minimum weight and no, this will not change for this W.C.

At this moment postal votes are held inside IFMAR about the following:
- The World Championship will be run over a period of eleven (11) nine (9) days, including a Spare Day.
- No practice on the event track will be allowed in that specific W.C. class during the two (2) six (6) weeks preceding frequency controlled practice
- Bodies will have to be made from polycarbonate with a minimum thickness of 0.75mm.
- Foam and/or rubber tyres may be used. Any materials used in, or on, the tyres must not damage the racing surface. Treatment of the tyres with additives is prohibited allowed as long as the products used are not volatile and toxic. Tires will be checked at the entrance of the pitlane with equipment from RAE or similar to detect volatile and/or toxic products. Tires must pass the testing equipment in the controlled pit area. When you are checked with a positive result of the equipment the tires are confiscated by IFMAR and you are allowed to put new tires on your car. The start will not be delayed due to such an event. The organizer must make all efforts to bring the track surface at a good grip level.
- The fuel brand will be decided after the preworlds.
The results of the postal votes will be known mid of February, I will keep you updated on those rules that might change in IFMAR.
Also I want to let you know that there still are places left for both 1/10th EC’s. if you still want to participate, please contact your federation.

Yours sincerely,

Franky Noens
EFRA Chairman 1/10th IC Track

Als ik dit zo lees zal op zeker het gewichtslimiet bij de EFRA voor de 1:8 ook op de huidige 2500 gram blijven.
 
zijn er ook serpent rijders die me kunnen vertellen wat de meest gebruikte shock veertjes zijn niet wwant serpent heeft er nog al wat sommige zal je nooit gebruiken denk ik

Voor 1/8:
Voor: Groen, Paars en Blauw
Achter: Paars, Blauw en Rood

Voor 1/10 is alles een stapje lichter.
 
@roelof

is de NOMAC kalender al bekend?

En hoe zit het met de notulen van de vergadering? Wanneer kunnen we deze verwachten?

NOMAC kalender is tot zover niet veranderd met wat er in de agenda is aangegeven, ik denk dat het redelijk safe is om dat aan te houden want ik verwacht geen verschuivingen.
Alleen de Promo moet nog wat verder ingevuld worden maar dat gaat goed komen.

Notulen zijn ingeleverd en de secretaris zou ze publiceren.
 
NOMAC kalender is tot zover niet veranderd met wat er in de agenda is aangegeven, ik denk dat het redelijk safe is om dat aan te houden want ik verwacht geen verschuivingen.
Alleen de Promo moet nog wat verder ingevuld worden maar dat gaat goed komen.

Notulen zijn ingeleverd en de secretaris zou ze publiceren.

prima, maar waar vind ik die agenda dan ? ik zie een kalender op de site maar daar kan niet op geklikt worden?
 
prima, maar waar vind ik die agenda dan ? ik zie een kalender op de site maar daar kan niet op geklikt worden?

Deze link http://www.nomac.nl/2011/12/04/bc08-sectievergaderingen/
en dan onderaan de link pakken (word document) en dan kom je de volgende kalender tegen.

Kalender 2012 Nederland

Datum Wedstrijd Club Plaats
8 april NK 1 REAL80 Groningen
6 mei NK 2 MRG Genk
10 juni NK 3 Baanbrekers Rucphen
8 juli NK 4 RACO2000 Utrecht
12 augustus NK 5 AMCA Apeldoorn
2 september NK 6 MBC de Sluis Gouda
7 oktober Reserve Datum Alle
1 april Promo 1 REAL80 Groningen
13 mei Promo 2 / open Baanbrekers Rucphen
3 juni (onder voorbehoud) Promo 3 RACO2000 Utrecht
Wij verzoeken de overige clubs nog Promo datum te plannen.
 
Iemand wellicht ervaring of een serpent impact achter differentieel (of een andere merk/type diff) aan de achterzijde van een serpent1/8 4wd past?

(kon deze vraag niet in een ander draadje kwijt)
 
De allereerste impact was opgebouwd uit delen van de Serpent Sprint en lijkt het mij dat het kan passen in een sprint. Ik vrees alleen dat het diff geen stand houdt in een 1:8. Je kunt kijken naar de diffs van de classic cars.
 
Bedankt, dat dacht ik eigenlijk al. Iemand die voor mij de afstand tussen de kogellagers van de spool aan de achterzijde kan opmeten? Het lijkt erop dat de twee kogellagers bij een differentieel verder uit elkaar staan maar kan het niet helemaal uit de handleiding halen. Als ik de afstand weet dan kan ik wat gerichter zoeken.

edit:
Laat maar, gaat 99% niet werken. Een spool is een stuk smaller dan een diff.
 
Laatst bewerkt:
Rick V switches to Xray for 2012



Xray have announced that they have signed top Dutch International on road star Rick Vrielijnck to join their factory team. The former Mugen racer is a 7 time Dutch National Champion as well as multiple Worlds finalist and only last year finished 3rd at the European 1/8th scale Championships. Rick had this to say:


I am very happy and motivated to join Team Xray and I would like to thank them for this opportunity! Xray is constantly working to make the best products on the market. They are very motivated to work together and develop their products and team to obtain the best results possible. This year I will attend the Euro A in Portugal, some EFRA GPs, all national races, and also some open races in Italy in the coming months.

Source: Xray [teamxray.com]
 
Back
Top