Algemeen Parkzone Warbird Topic

Hi,

Zover ik weet is er geen topic waar alle Parkzone warbirds terecht kunnen.
Dus voor alle Parkzone warbirds, elke modificatie, upgrades, paintjob, foto's, filmpjes...alle vragen...
Is het wat om er 1 te starten?

Ik zal aftrappen:
Mijn Thunderbolt P-47, met E-flite Electric Retracts en flaps

DSC00489.jpg



Wat bewegende beelden:

Wie volgt...?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja leuk! Ik ga de dogfighter bouwen als warbird! Spitfire komt het meest in de buurt!
 
Zelf had ik mij de F4F Wildkat als tweedehands aangekocht.Parkzone.

Dit om terug te herstarten na 30 jaar stilstand.


Vind het een goed vliegend toestel waarmee aan acrobasie kan gedaan worden.
Echter vind ik het niet geschikt om vliegen met veel wind.
Omdat het terug een eerste toestel was ben ik terug tot het uiterste ermee gegaan, het is goed chrasch bestandig, alleen een vertikale duik heeft de romp niet overleeft.
Ook vind ik dat de motorbeschermkap wat steviger mag, op harde ondergrond is een kluitje genoeg om deze te versplinteren.
Maar dat zijn mijn ervaringen natuurlijk.
Maar deze vlieger is zeker zijn prijs waard.

Johan.
 
@ Roel:
Super mooi filmpje, goed ge-edit!
Beschadigt je kist niet als je die camera(s) er op en af haalt?

Gr,
Martin
 
Afgelopen vrijdag met een maatje van me een Mid-Air gehad op het veld.
Zijn Mini Protos (450 size CP heli) boorde zich in mijn Parkzone P51D Mustang op een 30 meter hoogte.
We zagen het met z'n allen gebeuren.
Kan zeggen dat het een doffe knal gaf.
Allebei de toestellen helemaal aan barrels.
Mijn Mustang was op 3 plekken doorgehakt door zijn Main Blades.
Shit happens zeg maar.
Ben er alweer overheen en heb me een nieuwe Mustang Bare Bone romp in bestelling staan.
Steek er dan gelijk een 1450KV motor in zodat mijn Mustang straks ook net als die van een andere vliegmaat eindeloos vertikaal omhoog kan.

Voor de Mid-Air vloog ik ook paar keer op met een andere Mustang (snelle versie).
Dat toestel vloog echt 3 tot 4 keer sneller dan de stock mijne en was ook een Parkzone P51D Mustang maar dan motorisch opgekrikt.
Als je zoiets eenmaal hebt gezien wil je toch echt meer power in het voorronder hebben!!
Heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin
 
Beschadigt je kist niet als je die camera(s) er op en af haalt?

Tanx...Ik heb klitteband erop geplakt. Met tape trek je inderdaad de verf ervan af.

Het filmpje van de vlucht van vandaag..


@Dylan sys150
Zonde zeg van je Mustang.

Ik ga deze prop eens proberen op de stock Thunderbolt:
4406612.jpg

Galaxy Models and Hobbies - 27692 | 4406612 E SCALE 4 BLADE SCALE PROP SET (9.5 x 10ins)

Bij ons op de club vliegt er iemand mee. Deze levert veel meer trekkracht. Ik mis ook wat power bij het verticaal vliegen. En ziet er natuurlijk super uit..:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Parkzone

Zo de kogel is door de kerk!

Ik als "verstokte & doorgewinterde" (electro)zweverpiloot heb nu een motorkist(je) in bestelling, en ja het is ook nog een "schuimpje"!


Het wordt een Spitfire MK IX van Parkzone inclusief de E-Flight retracts (en de bijbehorende pre-bent struts voor de spit).

Dit alles n.a.v. het 75 jarige jubileum van de spit en het feit dat onze club volgend jaar een nieuw veld heeft wat natuurlijk een modelletje golfbaangrasmat zal gaan worden (zonder kuilen/voren/molshopen etc. etc.):D:D.

Tally Ho!!:D

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens
 
Parkzone Corsair 1100 mm.

Ik vlieg de Corsair 1100 mm versie, gekocht bij Ready2fly.com in Zwitserland. Vliegt heerlijk, reageert mooi en is errug scale-like te vliegen. Ben nu bezig om flaps te installeren. Ik heb al meerdere keren de landingsonderstellen vernaggelt bij een te snelle landing. Ik hoop d.m.v. de flaps iets meer snelheid uit het vliegtuig te halen en dan iets rustiger te landen.

Hier een filmpje van de Corsair:

RC Corsair: "I feel like flying"... - YouTube
 
Machtig zo'n Corsair!!
Heb mezelf zojuist getrakteerd op een Parkzone Corsair PNP.
Hoop haar van het weekend te Maidenen.
Vlieg haar eerst nog met de stock set up en zsm upgraden die kist.
Heb al een 1450KV Brushless outrunner en speciale alu mount vanuit de USA onderweg.
Zal die Corsair straks eindeloos vertikaal doen trekken.
Heb er nu al zin in.
Vr Gr E
 
Gefeliciteerd met de aanwinst..:D. Kun je de 1450KV Brushless outrunner vliegen met de stock ESC ?

Mijn laastste filmpje::

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je!!
Krijg de Corsair morgen binnen en heb er erg veel zin in.
Aankomend weekend schijnt droog te blijven dus mooi de kans om de Corsair in te vliegen.
Op je vraag: Nee.....ik raad het af om de stock 30A regelaar te vliegen met die 1450KV motor en 9x6 prop.
Zelf heb ik er minimaal 60A regelaar inzitten met losse BEC.
Vr Gr Erwin
 
Hier mijn licht aangepaste PZ corsair, waar ik altijd nog naar 1 jaar heerlijk mee rond vlieg. Lekker scale vliegen maar flink er op los stunten is ook geen probleem.


  • Motor mod:TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner (orginele motor was gesmolten) einde loos verticaal omhoog.

  • Aluminium motor-mount.

  • Verder wat Cosmetische aanpassingen.

Foto-OREY7PIQ-D.jpg


Foto-4V8AFUFJ-D.jpg


Foto-KXNRORJ3-D.jpg


Foto-LYCD3AM3-D.jpg


Foto-TDQPMG3Z-D.jpg


Foto-PNWXZ7ZO-D.jpg


Foto-UFOWP6K3-D.jpg


Foto-ZZ3UPDHY-D.jpg


Foto-MSQW3PVL-D.jpg
 
Vandaag de E-scale 4 blade prop set binnen gekregen. Gelijk gemonteerd:

DSC00554.jpg

DSC00555.jpg


De prop adapter op de eerste foto heb ik uiteindelijk niet gebruikt. Ik heb de plastic houder waar de 4 bladen op vastzitten uitgeboord naar 6mm. Dan past hij op standaard prop adapter die bij de Thunderbolt zit.

Op de tafel lijkt hij meer power te hebben dan de standaard, bij lage en hoge toeren. Ik ben benieuwd voor de eerste vlucht.

@marwin
Mooie kist..:D. Gaat de canopy dicht bij het vliegen of laat je hem openstaan??
 
@marwin
Mooie kist..:D. Gaat de canopy dicht bij het vliegen of laat je hem openstaan??


Dankje, Ja de canopy blijft open staan tijdens het vliegen. Maar goed dat kan wil boven de pacific waar ze altijd vlogen :) Maar hij heeft niks voor niks sjaaltje om.

Die prop van jou is misschien ook wel leuk voor mij, kost dat nou met verzend kosten?
 
Kreeg vandaag mijn Parkzone Corsair binnen.
Wat een geweldige machine om te zien zeg.
Ben net klaar met de bouw ervan en alles in te stellen.
Morgenochtend maar even de Maiden doen en de kist fijnaftrimmen.
Dikke pluim voor die gasten van Parkzone.
Ik heb al heel wat verschillende merken vliegtuigen gezien.
Maar voor het geld wat ik betaald heb voor deze Corsair vind ik de kwaliteit ervan af druipen.
Ze doen het goed bij Parkzone!
Gr E
 
Kreeg vandaag mijn Parkzone Corsair binnen.
Wat een geweldige machine om te zien zeg.
Ben net klaar met de bouw ervan en alles in te stellen.
Morgenochtend maar even de Maiden doen en de kist fijnaftrimmen.
Dikke pluim voor die gasten van Parkzone.
Ik heb al heel wat verschillende merken vliegtuigen gezien.
Maar voor het geld wat ik betaald heb voor deze Corsair vind ik de kwaliteit ervan af druipen.
Ze doen het goed bij Parkzone!
Gr E

Veel plezier.

Als je er beetje zuinig op bent dan heb je er jaren plezier van zoals ik.

Stel wel goed wat expo in en stel niet te grote uitslagen in, anders blijf je corrigeren.

Hier nog oud filmpje van mij (1 van de eerste vluchten)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hoi.
Ontzettend bedankt voor je adviezen!!
Heb vanochtend vroeg de Maiden mogen maken met mijn Corsair.
Alles volgens het boekje en na wat bijtrimmen vloog het toestel als vanzelf.
Heerlijke machine en zo'n mooi en strak vliegbeeld.
Heb wijselijk toch maar gekozen om de Maiden te maken zonder wielen eronder.
Mede omdat ik op het RCGoups las dat deze Corsair nogal snel over de neus wil omslaan tijdens het landen.
En achteraf gezien was dat een verstandig besluit geweest.
Ik merk dat deze Corsair een behoorlijk lang zweefmoment kent.
Lijkt geen end aan te komen.
Om dan zo'n toestel bij de allereerste Maiden vlucht op wielen goed neer te zetten dors ik nog niet aan.
Het uitmelken van dit toestel tijdens een landing had een lange adem merkte ik en ben blij dat ik nu de buiklandingen aanhoud.

Heb wel na het vliegen de vleugel met Epoxy vastgezet aan de romp.
Ik vond de speling teveel hoe het vast zat op de originele manier.
Niet dat ik er hinder van ondervond tijdens het vliegen, maar de speling op de vleugel en romp is nu helemaal weg.
Al met al een hele fijne machine en ga zo weer het veld op om samen met een vliegmaatje die een Mustang heeft te genieten van deze vette Warbirds.
Lage Fly by's van zulke toestellen vind ik echt bere gaaf.
Fijn weekend allen.
Vr Gr Erwin
 
Spitfire MkIX

Ik beb mijn (iets te vroege) sinterklaascadeautje binnen;).

full


Morgen volgt, als alles meezit. de maiden.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top