@luc,
Het toestel is redelijk windgevoelig, en daarmee bedoel ik dat ze een beetje "waggelt" wat het vliegbeeld geen goed doet. Je kun er overigens wel gewoon mee vliegen tot windkracht 4 als je het waggelen voor lief neemt. Wat betreft de vraag of de onderkant vies wordt kun je volgens mij zelf wel invullen. De luchthapper onder de romp ben je waarschijnlijk wel snel kwijt. Ik heb de mijn Spit 2e hands gekocht en deze ontbrak toen al.
Zoals ik al eerder had aangegeven zie ik de toestellen toch min of meer als wegwerpartikel. Wanneer je er zeer freqent mee vliegt (3 tot 5x per week) dan gaat ie als je geluk hebt een jaar mee. Op een gegeven moment komt overal een beetje speling op en beschadigt de verf en het schuim van het toestel door vastpakken en opgooien. Zo heb mijn Spit laatst geprakt doordat de vleugel inclusief ophangpunten in de romp er spontaan afbraken. De vleugel dwarrelde naar beneden en de romp vloog nog een beetje door om vervolgens aan 3 stukken te breken bij contact met moeder aarde. De schade is prima te repareren, maar het mooie is eraf.
Vlieg je minder vaak dan zal die uiteraard langer mooi blijven (als je hem niet prakt natuurlijk)
Het opgooien doe ik zelf altijd met volgas. Het toestel is wat lastig vast te pakken door de afrondingen achter aan de vleugel. Met het landen wil ie nog wel eens een beetje wegvallen bij lage snelheid.
Succes, gr Jerry
Het toestel is redelijk windgevoelig, en daarmee bedoel ik dat ze een beetje "waggelt" wat het vliegbeeld geen goed doet. Je kun er overigens wel gewoon mee vliegen tot windkracht 4 als je het waggelen voor lief neemt. Wat betreft de vraag of de onderkant vies wordt kun je volgens mij zelf wel invullen. De luchthapper onder de romp ben je waarschijnlijk wel snel kwijt. Ik heb de mijn Spit 2e hands gekocht en deze ontbrak toen al.
Zoals ik al eerder had aangegeven zie ik de toestellen toch min of meer als wegwerpartikel. Wanneer je er zeer freqent mee vliegt (3 tot 5x per week) dan gaat ie als je geluk hebt een jaar mee. Op een gegeven moment komt overal een beetje speling op en beschadigt de verf en het schuim van het toestel door vastpakken en opgooien. Zo heb mijn Spit laatst geprakt doordat de vleugel inclusief ophangpunten in de romp er spontaan afbraken. De vleugel dwarrelde naar beneden en de romp vloog nog een beetje door om vervolgens aan 3 stukken te breken bij contact met moeder aarde. De schade is prima te repareren, maar het mooie is eraf.
Vlieg je minder vaak dan zal die uiteraard langer mooi blijven (als je hem niet prakt natuurlijk)
Het opgooien doe ik zelf altijd met volgas. Het toestel is wat lastig vast te pakken door de afrondingen achter aan de vleugel. Met het landen wil ie nog wel eens een beetje wegvallen bij lage snelheid.
Succes, gr Jerry