Algemeen Rally topic

Tja een 1/8 Rally op basis van een 1/8 buggy is wel logisch.
Chassis etc op schaal, beetje werk om de kap passend te maken en knallen maar.

Een 1/10 SC naar 1/8 Rally is al een stuk minder logisch, maar op basis van het 1/10 loopwerk wat makkelijker met max 4s.

Ik heb zelf een Slash 4x4 omgebouwd, leuk maar je kan mi beter een 1/8 buggy als basis nemen, een 1/8 on road ombouwen of een 1/8 nitro ombouwen.

Gelukkig hoeft dat met de aankomende HPI WR8 Flux en Kyosho DRX VE niet meer. Qua schaal zijn deze realistischer dan een 1/8 buggy, maar dat heeft ook zijn beperkingen.

Hopelijk slaat deze klasse aan, in ieder geval is een 1/9 of 1/8 Rally praktischer als onroad dan een normale onroad.

Voorlopig hou ik het bij de DRX VE en in de tussentijd lol met de Slashbaru.

Afgezien van Deltaplastics is Q lekker bezig :D
...en de spoiler is wel grappig!

Onroad wielen vervangen door goedkope Fastrax Buggy wielen.

Slashbaru_4x4_001.JPG

Lexan spoiler na reparatie, vandaar dat Q nog niet zo gek is... :)
Slashbaru_4x4_009.JPG

Zie verder Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Ruy Horta: Traxxas Slash 4x4
Conversie op basis van een Slash 4x4, ook leuk maar wat mij betreft wel minder praktisch.
Bij interesse kan ik altijd een paar detail foto's sturen.

Info Kyosho DRX VE
http://www.kyosho.de/?page=shop/fly...nk0emvkp5d8ncs5&mod_title=product&setlang=deu

Laatst bewerkt:
de mijne in wording : Seat Toledo (beetje voor koninginnen dag :D)

moet nog de achterlichten spuiten en kijken welke spoiler(hoewel ik de hpi spoiler niet verkeerd vindt)

:cool:

CIMG1411.jpg

CIMG1414.jpg

Laatst bewerkt:
Zo ! Ziet er erg goed uit!
Die spoiler zou ik er mooi zo oplaten.
Heeft u ook een foto van de zijkant om te zien hoe de het met de wielen is uitgekomen?

Ruud

Kijk da's een Rally ;)
Je zou nog kunnen kijken naar de body post van de spoiler,
om die wat in te korten.
Heeft u er al mee gereden?

Kijk da's een Rally ;)
Je zou nog kunnen kijken naar de body post van de spoiler,
om die wat in te korten.
Heeft u er al mee gereden?

De planning is vandaag , eerst nog ff de kap tapen en idd de body post moeten nog worden ingekort , de lipo's laden en dan de maidenrun :p

Vandaag wat lipootjes leeggereden , lekker driften en gassen op het zand .

NA wat aanpassingen , rijdt en stuurt de auto goed, nog wat kleine tweaks toepassen aan de voorzijde, maartis veel belovend .....:p

Waar zijn de andere 1/8 rally rijders? :wink:

Tja,.. M'n 1/8 rally is al geruime tijd klaat (vorig jaar een kaar)
Nadeel is dat de enige passende kappen van de Kyosho GT2 zijn/waren.
Dus is het ipv een rally auto meer richting touringcar gegaan. (C6 Corvette, niet echt rally zeg maar. :lol: )

Dit ziet er wel leuk uit zo. Niet mijn smaak, maar wel leuk. :)

Misschien dat er ook wel eens een 1/8 buggy komt voor de ombouw. (maar blijf zelf 't Revo chassis een coole basis vinden. Puur omdat het erg realistisch rijdt door 't hoge gewicht en zwaartepunt. :mrgreen: )

IMG_0479-1.jpg

IMG_0488.jpg

DSCN4752.jpg

DSCN4749.jpg

Beesje op 6s Lipo. :)

Idd dat was ook een mooi ombouw verslag :wink: ,mij bevalt de -
1/8 buggy als basis prima , genoeg instel mogelijkheden en een goed weggedrag ,hoef geen kanon te zijn :wink: meer driften en lekker over zand , betonplaat knallen , voor mij is dat aardig realistisch geworden , de kappen van delta zijn niet echt super op schaal, heb het idee van een te korte achterkant vanaf de bestuurdersstoel , zeker de seat niet , daarom de deltakap besteld , ziet er wat beter uit op het www.

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de soundtrack onder dat filmpje ligt evenveel stof als op de baan waar de rally overheen glijdt. :D
Ziet er cool uit, maar 2 unlimited kan ECHT niet meer ....

Hoi allen,
Ik en een maat van mij hebben en onbouw set van slash4x4 naar slash4x4 gt8 bestelt.Om eens anders als offroad te rijden.
Wij zijn wonen tussen arnhem en nijwegen.
Als wij de wagens klaar hebben willen we ergens op een parkeerplaats met wat pyonnen een baan leggen en gaan racen.
Is dat niets om dat gezammelijk te doen, zo doen ze dat ook in Amerka gewoon op een parkeer plaats met een paar man.
rNAi9a7ZHkA[/media] Sonrise 8-14-10 1/8 GT brushless Main GT8 DM-1 Spec - YouTube
zqwu_2kz8jc[/media] at Surf City 11-10 - YouTube
Dit is wat lux's maar dit kan ook met pyonnen natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back