Algemeen Rally topic

Dankje, maar het lijkt mij toch leuker om zelf iets te maken.
En het plan is (alweer;)) verandert. Ik ben erachter dat ik de shocktower voor ga vervangen voor een van de madbash en dan daar de bodyposts van neem;) ik laat horen als er meer is

Iemand een idee of je die strc conversie kits ook in nl kan verkrijgen? Ladingen met sites overzee's die het leveren, maar dan dan is het weer klooien met inklaringen, verzendkosten e.d..... Ik heb gezocht op google, maar tot nog toe niets gevonden..

Valt mee, als je slim bestelt dan is de inklaring geen ramp. Kijk eens bij naar Amainhobbies.com - bestel boven USD 25,- en ga voor usps first class. Zo'n 50/50 kans op inklaring boven USD 50,-, maar afhankelijk van je bestelling kom je vaak nog heel voordelig uit

Enige minpunt, je hebt wat geduld nodig met 2-6 weken.

ik heb totaal geen moeite met bestellen in de VS, jammer dat de EURO momenteel zo zwak staat tegenover de USD.

Hou er rekening mee dat je er met de STRC GT8 kit nog niet bent. Je hebt een Kyosho GT schuim bumper nodig en mogelijk nog andere onderdelen afhankelijk van je project.

Blijft een leuke klasse de GT8 lite.

Hmmmz is ook wat voor te zeggen en boven 25$ kom ik wel, wil daar dan ook de gt8 body bestellen.. De foam bumper wilde ik bij pk bestellen van ofna. Is ook ok toch? Hebben jullie voor, de achter armen van de rusty gebruikt als wide mod?

De ofna bumper is ok, maar past volgens mij niet direct - niet spannend is foam.

Volgens mij is de Kyosho wel goedkoper.

Body in US bestellen is relatief duur, door omvang doos val je direct in de prijzen. Kan je weer beter lokaal zoeken.

Ik heb de standaard slash 4x4 armen.

Goeie tip! Niet aan gedacht... Ik ga het met de rustler doen slash is standaard al wijd toch..

Durf ik niet te zeggen heb geen directe ervaring met de Rustler.

De Slash 4x4 zit net onder de 300mm, valt daardoor net een tikje smaller uit dan de GT's. Het verschil is mi te verwaarlozen. Ik heb echter geen ervaring met de Protoform kap, mogelijk valt die anders.

De maten voor een GT8 zijn c.325x300
Met een Rustler heb je volgens mij op z'n minst drie kitjes nodig.
Gt8 conversion, slash conversion en de off set 17mm wiel hubs - niet 100% zeker.

In ieder geval een aardige som aan onderdelen. Kan je misschien beter een Slash 4x roller zoeken en alleen de gt kit. In ieder geval stof tot denken.

Nogmaals ik heb geen directe ervaring met de Rustler dus misschien heb ik het mis.

Bedankt voor de adviezen! Dat was zon beetje ook mijn idee.. Ik ga het proberen al veel over gevonden hier en daar op www. Zal me vooruitgang hier plaatsen, zodra ik de nodige parts binnen heb!

De 4x4 is zowiezo beter voor een rally ombouw. gezien de snelheden toch vrij hoog kunnen liggen, is 4wd wat prettiger. niet zo zeer om het gas geven, maar om het remmen.

En voor je begint moet je echt even naar de nieuwe 1/8 Thundertiger WRC kijken, voor c. EUR 240 als ARTR (en EUR 365 RTR) verkrijgbaar.

Dan is een conversie snel duurkoop - zeker als je veel extra onderdelen moet aanschaffen.

Tja het moet een 1/8 GT onroad worden.. Leek me wel geinig met RWD.
Heb nog wel zitten kijken naar de Hongnor DM-1 en de Kyosho Inferno GT2 Race Spec en Kyosho DRX VE 2.4 Ghz Subaru Impreza WRC.
Maar daar liggen de prijzen nog hoger voor en moet ik me huidige wagenpark verkopen om het te kunnen betalen, anders wordt ik op het matje geroepen bij me vrouw... :oops:
De 1/8 Thundertiger WRC vind ik ook een leuk model en is al een stuk betaalbaarder, maar nog steeds wat aan de hoge kant.. Tenzij ik dus me huidige park van de hand ga doen, maar dan heb ik niks meer tot ik deze in me bezit heb. :help: nou weet ik het niet meer :schrik: :D

Hallo iedereen, ben nieuw hier op het forum. Lees het forum al een tijdje maar ik dacht moet ook maar eens een keer wat posten. Afgelopen dinsdag mijn nieuwe rally auto opgehaald, een Kyosho DRX VE Fiesta S2000.

Hier wat pics:

sam0167w.jpg

sam0169q.jpg

sam0173.jpg

sam0156r.jpg

sam0182r.jpg

Het verschil met mijn slash en een 1/10 auto.

Mooi wagentje, staat al een tijdje om mijn lijstje :yes:

Laat ons weten hoe die rijdt, 2s en 3s, wegligging, vertanding etc.

Enige puntjes waar ik mogelijk verbetering zie is de esc en sway bars.

Zeer benieuwd naar je bevindingen!

Back