Algemeen Rally topic

Wat ik raar vind is dat ze zich niet houden aan de bestaande wielbasis maten. Een standaard 1/10 SC en een 1/8 buggy/GT hebben allemaal een wielbasis van 325 (fluctuatie van 1-2 mm) Daar zijn alle aftermarket kappen dus ook op gemaakt.
Als je dus nu een auto gaat uitbrengen van 300 of 316 weet je dus al dat mensen die een ander kapje willen 'm dus al niet gaan kopen. Persoonlijk hoef ik geen Ford Fiesta kap dus voor mij valt deze auto dus meteen af.

Overigens vind de grip van die Kyosho op het youtube filmpje erg slecht. Ben wel benieuwd hoe de HPI het doet.Ik ben echter bang dat de echte circuit racers deze auot's links zullen laten liggen.

Wat ik raar vind is dat ze zich niet houden aan de bestaande wielbasis maten. Een standaard 1/10 SC en een 1/8 buggy/GT hebben allemaal een wielbasis van 325 (fluctuatie van 1-2 mm) Daar zijn alle aftermarket kappen dus ook op gemaakt.
Als je dus nu een auto gaat uitbrengen van 300 of 316 weet je dus al dat mensen die een ander kapje willen 'm dus al niet gaan kopen. Persoonlijk hoef ik geen Ford Fiesta kap dus voor mij valt deze auto dus meteen af.

Overigens vind de grip van die Kyosho op het youtube filmpje erg slecht. Ben wel benieuwd hoe de HPI het doet.Ik ben echter bang dat de echte circuit racers deze auot's links zullen laten liggen.

Ik weet niet of je mijn filmpje bedoeld, maar ik ben alleen met een hand aan het donuts draaien. De kyosho rijdt goed op asfalt en op gravel, je kan hem lekker in de bochten gooien net als een echte rallyauto.
Trouwens voor de kyosho zijn er genoeg kappen, maak wel even een lijstje:

Ford Fiesta S2000
Citroen C4 WRC
Subaru Impreza WRC
Lancia Stratos
Mitsubishi EVO 7 WRC
Mitsubishi EVO 5
Audi Quattro S1 Group B
Peugeot 205 T16 EVO 2 Group B
Nissan Skyline R34 GTR

Dus lijkt mij genoeg keuze.

En ik ben ook bezig met een 1:8 rally/touringcar! De basis is een Hb lichtning 2 pro evo omgebouwd naar brushless. Er komt een Hong nor (ofna, jammin of wat dan ook :p) kap op van een mercedes clk dtm :) Ik kan er volgende week aan beginnen, ik hou jullie up to date!

Ik heb nog een lancia delta kap liggen incl spoiler ongespoten en een seat cordoba ongespoten ,incl bumper plus houder,bodypost van ofna en 4 paar on-road banden voor de liefhebber

Ik vind de Focus ST nogal lelijk, bovendien lijken alle merken nu ineens Focus ST te maken dus origineel is het ook niet echt meer.

Tja, mbt schaal zijn de buggy maten 325x300 niet zo mooi.

De Kyosho DRX is met zijn 316x260 meer schaalgetrouw, daarbij maakt Kyosho mooi gedetailleerde kappen en dat zie je in het eindproduct.

De Thundertiger is ook erg leuk, welliswaar 325x300, maar daar ik vertrouw de parts support niet.

Uiteindelijk vind ik het wel prettig dat de 1/9 (give it a name) DRX genoeg heeft aan 1/10 elektra.

Ik ga vrijwel zeker voor de DRX.

Laatst bewerkt:
Back