Algemeen Rally topic

Lengte Rally schokbrekers

Heren ombouwspecialisten,

Voor mijn Slash -> Slice Rally wil ik wat alu spulletjes gaan bestellen.
Zo ook alu schokbrekers ( zoiets waarschijnlijk GM21007 Gmade XD Piggyback Shock 103mm (2) R1 Axial Wraith XR10 Emaxx Crawler | eBay) Nu is alleen de vraag gebruiken jullie de standaard Slash lengte of kan dit korter ?

Voor de Porsche Rally ombouw heb ik de volgende 2 setjes in gedachte;
http://www.ebay.com/itm/Slash-2wd-m...Control_Parts_Accessories&hash=item460771a794
en
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300604017035&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123

De Porsche is 30mm breder, 2x10mm van de draagarmen plus de 17mm hex conversie moet aardig uitkomen.
Nu nog steering ballcrank dan heb ik denk ik zo alle alu onderdelen en kan de bouw beginnen. Als laatste na de bouw een passende pinion voor de Neu 1/8 met Tekin RX V3 en een 3S lipootje............
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Slash 4x4 standaard gehouden.

Lengte wijkt iets af en de breedte ook van een Kyosho GT kap (325x300), maar wat mij betreft is dat te verwaarlozen.

Voor mij was de GT8 lite kit voldoende. Je kan zelfs met alleen 17mm hex conversies aan de slag en een creatieve oplossing voor de body posts.

Trouwens dat laatste hoeft niet meer met de nieuwe body posts van Proline (PL 6087-00). Daarmee wordt een Slash 4x4 conversie wel heel makkelijk.

Gewoon rommelen, is geen uitdagende conversie.
 
Proline heeft ook nieuwe body posts voor de 2wd

De gt8 conversion kit is specifiek voor de 4x4 dus je zal zelf de conversie moeten bijeen zoeken. Naast de 17mm hubs zou ik zou dan uitsluitend het meest nodige nemen, extra hop ups zijn mi zonde van het geld.

Het is natuurlijk jouw geld, dus als je er lol mee denkt te hebben: veel plezier!! :D
 
Heren ombouwspecialisten,

Voor de Porsche Rally ombouw heb ik de volgende 2 setjes in gedachte;
Slash 2wd machined alloy quality Billet parts complete conversion T7881SILVER | eBay
en
Slash 2wd long travel Alloy extended suspension kit w cvd axles T8129SILVER | eBay

De Porsche is 30mm breder, 2x10mm van de draagarmen plus de 17mm hex conversie moet aardig uitkomen.

Maar dan heb je de draagarmen dubbel, beetje zonde toch? Kan je net zo goed het 2e setje nemen voor de spoorverbreding en de rest van STRC.
 
Heren ombouwspecialisten,

Voor mijn Slash -> Slice Rally wil ik wat alu spulletjes gaan bestellen.
Zo ook alu schokbrekers ( zoiets waarschijnlijk GM21007 Gmade XD Piggyback Shock 103mm (2) R1 Axial Wraith XR10 Emaxx Crawler | eBay) Nu is alleen de vraag gebruiken jullie de standaard Slash lengte of kan dit korter ?
Ik vraag me af of dat werkt hoor met die variabele druk. Ik heb altijd geleerd dat je een vloeistof niet of nauwelijks kunt samendrukken. Wat is dan het nut? Ze zien er wel heel stoer uit hoor, dat wel. Ik rij nog steeds met een iets verder ingegrukte set Bigbore shocks van Traxxas. Ik wilde binnekort een stel 1/8 shocks gaan proberen die van mijn Mugen afkomen maar vraag me af of dat wel beter wordt. Hij rijdt nu heerlijk.
 
Ik vraag me af of dat werkt hoor met die variabele druk. Ik heb altijd geleerd dat je een vloeistof niet of nauwelijks kunt samendrukken. Wat is dan het nut? Ze zien er wel heel stoer uit hoor, dat wel. Ik rij nog steeds met een iets verder ingegrukte set Bigbore shocks van Traxxas. Ik wilde binnekort een stel 1/8 shocks gaan proberen die van mijn Mugen afkomen maar vraag me af of dat wel beter wordt. Hij rijdt nu heerlijk.

Voor schokbrekers ging ik meer voor het alu dan de dubbele werking, heb daar ook mijn twijfel over.
Aha, mooi om te horen dat de bigbore het goed doen. (jammer dat ik deze met de 4x4 verkocht heb.....)
Ander set bandjes eronder en je kunt er ook mee offroaden :p
 
Laatst bewerkt:
Voor de potentiele "ombouwers".

Ik ga over een paar weken een DRX Demon kopen (dat is een DRX met "OEM" Citroen C4 kap), maar ik heb alvast op eBay een DRX Subaru kap en wielen gekocht (omdat de kap een mooie prijs had).

Nu had ik al een vermoeden dat de maten van de OFNA/HongNor SCRT10 héél dicht in de buurt van de DRX zouden komen, dus toch even uitproberen. Aanname klopt, het scheelt niet veel. Hooguit een klein beetje bijschaven, maar dan heb je een mooie conversie.

Heb je dus een SCRT10 die alleen maar stof hapt, dan is dit een conversie die de moeite waard is.

Wielen + Kap* van een DRX
Achter bumper er af, bumper voor kan je zelfs houden - hoewel een foam bumper natuurlijk wel beter is voor de kap.

Rest je een oplossing voor de bodyposts - voor de meeste van ons geen grote uitdaging. Maar het resultaat is een fraaie en eenvoudige Rally conversie!

...

*in ieder geval de Subaru
 
Laatst bewerkt:
En je hebt kans dat er veel onderdelen uitwisselbaar zijn met de Hongnor/Ofna DM1 spec E die exact dezeldfde wielbasis heeft (maar een ander layout en spoorbreedte)
 
Het zou kunnen, ik heb namelijk geen eigen ervaring met de DM1e, maar ik hier zo mijn twijfels over.

Ik heb een LX2e en die deelt heel veel met de GTP2e die dan weer de basis vormt van de (welliswaar zeer gewijzigde) DM1e.

De LX2e is een typische 1/8 buggy, terwijl de SCRT10e een relatief kleine 1/10 SC truck is. Alles is een stuk kleiner. Wil niet zeggen dat je niet een aantal onderdelen van de 1/8 passend kan maken, maar zo op het oog is er weinig direct verwisselbaar. Dat geldt ook voor de GTP2e onderdelen die ik voor een rally conversie had gekocht (maar waar ik inmiddels van heb afgezien).

Nogmaals dit is een uitspraak gebaseerd op een vergelijking tussen de LX2e en SCRT10e, ik sluit dus zeker niets uit.
 
Ik heb een LX2e en die deelt heel veel met de GTP2e die dan weer de basis vormt van de (welliswaar zeer gewijzigde) DM1e.

Ik geloof niet dat de GTP2e en de DM1 van dezelfde fabriek komen. Het zijn allebei de "huidige" modellen dus 1 is niet de basis van een ander.
De onderdelen van de DM1 (bumpers etc) zijn goed passend te maken voor een onroad. ik denk als je een SCRT als basis gebruikt dat dat er dan niet moeilijker op wordt.
 
Laatst bewerkt:
Dat de DM1spec een andere auto is moet ik je nageven, maar ze komen wel degelijk alletwee van de HN stal.

Maar goed, het wordt een beetje OT :D

Squirrelod blijkt heel positief te zijn over de DRX VE, dus ik krijg inmiddels weer "koop" kriebels. :rolleyes:

"it gets two thumbs and something else ... up!"
 
De HPI ziet er wel kompleet en mooi afgewerkt uit, lijkt alleen wat klein voor een 1/8...

Daarnaast lijkt hij wat minder geschikt voor off road vergeleken met de DRX.

Ik schrijf "lijkt" want deze aanname is gebaseerd op een paar filmpjes.

De DRX spreekt me meer aan, maar de HPI zal ook wel een leuke auto zijn.
 
DRX_Subaru_SCRT10s_002.JPG


DRX_Subaru_SCRT10s_003.JPG


DRX_Subaru_SCRT10s_004.JPG


DRX_Subaru_SCRT10s_010.JPG


DRX_Subaru_SCRT10s_012.JPG


Beetje trimmen, verder heb je eigenlijk alleen een oplossing voor de achterste body posts nodig.

Je kan de bumper achter weglaten, voor past gewoon.

Heel goed mogelijk dat je met een SCRT10 als basis nog een betere auto krijgt.

Zelf ga ik toch een DRX proberen :rolleyes:
 
Dit is een HN SCRT10 aka OFNA SCRT10 Jammin.

Bumper achter verwijderd, setje DRX wielen en verder niets.
Hier alleen de kap los erop.

Zie ook eerdere commentaar.
 
Nou dat is dan een mooi setje. Daar hoef je dus geen Kyosho voor te kopen. ik heb zelf slechte ervaringen met de duurzaamheid van Kyosho. Maar idd mooi kappie als je van die modellen houdt tenminste.
 
Terwijl ik met griep in mijn nest lig is er een pakje bezorgd.

Kyosho DRX VE Readyset Demon, uit duitsland voor EUR 350,- incl. verzendkosten. Nette prijs voor een leuke auto.

De Demon is een "Kyosho OEM" versie van de Citroën C4, zonder licentie en dus goedkoper dan de merk kappen.

Kan nog niet veel zinnigs zeggen, ik lig weer in mijn nest, maar de RTR servo is zwakjes. De battery tray is mi ook niet ideaal, in ieder geval passen mijn Gens 3s hard case batterijen niet zonder aanpassing. Hoe, daar moet ik nog even over nadenken. Ik heb ook mijn twijfels over de Team Orion R10 60a ESC met 3s.

Klinkt negatief, maar van wat ik heb gezien is hij qua handling wel veelbelovend. Daarnaast zijn veel onderdelen zeer gestandaardiseerd waardoor het onderhoud makkelijk en relatief goedkoop.

Maar ik denk ook dat je met een SCRT10 conversie een nog betere auto hebt. :rolleyes:

Ik kom nog wel met een update.
 
Back
Top