Algemeen Rally topic

ik heb er vandaag 1 besteld, ik hoop hem volgende week binnen te hebben. :D

Gefeliciteerd :D

Volgens mij is de WR8 een heel strak on road wagentje, die standaard mooi is afgewerkt. Off road zal hij wat minder zijn dan de DRX, maar da's geen ramp.

Het beste off road platform onder de nieuwe rally modellen is wat mij betreft sowieso de ER4 Rally, met zijn 1/8 basis - en als ARTR ook erg aantrekkelijk.

Heb je al iets aangepast aan de DRX?

ik heb geen DRX?

dit is mijn eerste Rally wagen, dus daar ben ik nog helemaal nieuw in.

het is wel de bedoeling dat hij straks redelijk offroad kan rijden.
mocht hij dat niet lekker doen dan gaan we op zoek naar een oplossing etc. (ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, maar daar is een forum ook voor toch?)

ik heb ook al off-road bandjes besteld, die hpi rally bandjes:
deze:

107870_02.jpg

Oeps, vergissing :rolleyes:

Ik dacht dat je ook een DRX had, maar dat is een ander.

Desalniettemin ben ik benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe Flux.

Mensen..

het word voor mij geen wr8...

het volgende geschiede:

Ik had vrijdag bij Beeracing de wr8 besteld... vandaag mailtje (want ik ben een zeikerd) of ze al wisten wanneer hij geleverd kon worden.

krijg ik terug ja, de importeur zegt dat het hele product word teruggetrokken omdat er meer vraag is naar de kenblock versie... wat wil je dat we nu doen?

(ik moet zeggen.. eigenlijk vond ik het niet erg. ik heb wat filmpjes gezien, en daar word je niet blij van qwa performance etc...)

nu heb ik een andere hpi bij hem besteld en die gaan ze morgen verzenden.

de HPI Trophy Truggy flux:

DSC_2724_ew.jpg

overigens de banden etc die ik voor de wr8 had besteld konden ook al niet geleverd worden volgens pkracing....

Dat is zeker een beter off road platform! :D

Met een beetje werk en een paar centjes kan je er ook nog een rally van maken ook.

Toevallig kon ik het zelf niet laten om een Thunder Tiger Mini WRC body te kopen om dan toch mijn buggy om te bouwen naar een rally - kost weinig moeite om er zo weer een buggy van te maken (HongNor LX2e en GTP2e delen heel veel onderdelen).

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!! :cool:

1/8 rally, yes!

Zojuist een middag aan het spelen geweest bij RC nitroteam Schiedam , een baan uitgezet op zand, met mijn slash omgebouwd naar rally, overtray er op, gewoon straatbanden, ook op het zand werkte dat (goedkope lowgrip banden van Conrad) en gaf het rally rijbeeld, genoeg snelheid (novak 550 5.5T op 3 cellen), handeling zoals ik wil zien/ ervaren bij een rally rijden.

Er staat alweer een wr8 rally flux op martplaats te koop, uit de beschrijving maak je op dat de reden is zoiets van niet geschikt voor offroad, ik vrees dat dit het lot van deze nieuwe klasse. Offroad als zijnde overal doorheen en overheen bashen, daar is een rally auto niet direct de auto voor. Terwijl ´streetbashen´ juist goed gaat door zijn rijhoogte en dikke brushless brushless. En door formaat en gewicht een prachtig realistisch rijbeeld. Waar dat bij bv een tt01 voor mij gauw te beperkt is en bv een shortcourse te snel op zijn dak gaat. Qua ondergrond om het even stoep, straatstenen, steltonplaten/ open beton, asfalt, een wat gladdere onverharde weg of zoals vanmiddag compact zand, daar heb je baan aan die geschikt is voor 'rally'. leuk en spannend, knallen, op hoge snelheden overdwars, het komt echt op sturen aan. Zet wel een parcourtje uit met wat blikjes, met een beetje heen weer scheuren heb ik het na een kwartiertje ook wel weer gezien, met een parcourtje en als het even een paar andere rijders vliegen de uren voorbij.

Ik hoop dat nu met die opkomst van deze nieuwe 1/8 rallyauto's van het van de grond gaat komen. En dan niet de ´fout´ maken door gelijk over te stappen op hoge grip banden, dan ben je in één keer dat typische rally karakter. Juist met lowgrip banden zoals traxxas toen gedaan heeft met zijn rally 1/16 of zoals bij de rallycup met de Tamiya rallyblock. Iedereen de zelfde handycap, het komt aan op gasgeven en sturen dus het lijkt mij ook voor de ervaren RC´er meer dan uitdagend, juist door het het wat ogelimiteerde brushless geweld. 2 of 3 cellen, mijn ervaring is dat het niet uitmaakt met lowgripbanden, op 2 cells zal het juist makkelijker zijn en de rijder met de minste stuurfouten is vaak toch de winnaar.

Met een groep mee doen aan de rallycup, winnen kan een doel zijn maar dan wel gecombineerd met echt 'rally rijden' overdwars door de bochten knallen met die 1/8's....

Eens kijken of ik na deze post meer rally fanaten ga tegenkomen op circuits en meetings!

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed punt Mc.T

De WR8 is idd zo slecht nog niet, zeker als je kijkt naar de schaal realisme tov WRC stijl rally rijden. Voor de purist ligt hier waarschijnlijk juist de aantrekkingskracht van het ontwerp. Ik denk ook wel dat het ontwerp als "on road" redelijk succesvol gaat worden*.

Maar daar zit ook het probleem. Je hebt een auto die ideaal is voor de verharde en onverharde weg (als in redelijk vlak), en een beetje terrein wordt al snel te veel voor de lage rijhoogte en kleine wieltjes.

Voor de gelegenheidsrijder is een DRX (of ER4) dan veelzijdiger. Een compromis die voor de RC hobby misschien wel verstandiger is dan schaalgetrouwheid.

Ik ben een pure gelegenheidsrijder/basher, dus aan mij gaat het pure club racen voorbij - hoewel het mij verder wel leuk lijkt om tegen een paar mensen je vaardigheden te meten.

*maar de prijs voor de "kleine 1/8" ligt relatief hoog waardoor de DRX VE en Thunder Tiger ER4 enerzijds als all rounders, maar ook 1/8 on road auto's als de DM1e, GTP2e en nu ook de GT2 VE wat mij betreft betere deals zijn.

wat doen jullie allemaal moeilijk zeg ;)

koop gewoon dit proline kappie, zet em op elke willekeurige short course truck en klaar is kees.

heb je tenminste ook nog een wagen die een beetje "rally" handeling heeft

tis toch net zo veel centimeters als een 1/8

IT1dGSzBsmo[/media] Ford Focus ST for Short Course - YouTube

@murky123, .....leuk project voor jou....je zou de eerste wezen in de Unlimited klasse bij de RcRallycup....de SC trucks zijn erg leuk....maar al had ik er 1,.....dan......ik ben een rallycar fan.....je snap hem wel...:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn wel betere auto's waar een rallye kapje oppast. Een SC truck is gemaakt om mee te springen dat lijkt me nou niet iets voor een rallye auto. Dus alleen de veren afstelling moet al anders zijn en het hoge zwaarte punt van de Slash is ook geen voordeel dan.

Vondt de trophy met een rallykap goed presteren op zand en harde ondergrond ,op een harde baan met heuvels lijkt me geen probleem , echter zal de kap het grootste probleem zijn ivm beperking veerweg ..

Yep, toevallig ook vandaag tegenaan gelopen.

Ze noemen het een 1/10, maar de schaal is 1/8.

Zal wel een succes worden, prima Traxxas aanpak.
De kap vind ik echter "meh" :rolleyes:

D'r zal nog wel een Ken Block versie komen oid. Wel jammer dat het de zoveelste Ford lookalike kap is.
Hoewel een beetje laat, Traxxas luistert tenminste wel naar de markt.

Is de basis niet de slash 4x4 ?, denk wel dat er grotere markt gaat komen voor de rally's , de kappen zijn vervangbaar ;)

Goed ingestapt in de vraag naar , door traxxas ...

Wel jammer dat het de zoveelste Ford lookalike kap is.

Ford lookalike? Vind deze juist niet op die standaard Fiesta kappen lijken. vind het wel leuk dat ze de originele Rally kap gepakt hebben. denk dat de body in het echt ook wel iets mooier in proporties is dan het op de foto's lijkt.

Ben in ieder geval erg benieuwt. :)

Dat is toch een 4x4 chassis alleen met een lagere COG en geplaatst chassis?
Misschien is dat ook wel wat voor een Slash 4x4 met lagere COG?

De STRC GT8 ombouw kit is met de nieuwe Traxxas rally meteen een overbodige luxe geworden.

17mm adapter set naar keuze, verder bumper setje, body posts en wiel setje van de rally en je hebt een goedkope Slash 4x4 rally conversie - los van kap naar keus (en die gaan er vast genoeg komen als dit echt een trend wordt en dat gaat er steeds meer op lijken).

Back