Algemeen Rally topic

Proline heef al een boddy voor de rally. Een Focus ST Deze staat bij de sc boddy's

Als je van lelijk houdt is dat idd een optie... :rolleyes:

Even serieus smaken verschillen, maar proline heeft hier niet het mooiste focus ontwerp neergezet.

Maar goed, wederom een trend signaal.

Toevallig kon ik het zelf niet laten om een Thunder Tiger Mini WRC body te kopen om dan toch mijn buggy om te bouwen naar een rally - kost weinig moeite om er zo weer een buggy van te maken (HongNor LX2e en GTP2e delen heel veel onderdelen.

Inmiddels de Mini WRC klaar staan voor een kleurtje.

Geen conversie te noemen, meer tijd kwijt met passen van de kap.

Voor diegene onder ons die graag een 1/8 rally willen bouwen op basis van een buggy. Kijk eens naar de OFNA / HongNor LX2e. Een prima buggy die met een paar GTP2(e) onderdelen in een handomdraai tot Rally is om te bouwen (en weer terug).

Prijs is ook niet slecht!

Ok, foto's volgen.

Zal voor jou geen probleem zijn, als je het bovenstaande niet sarcastisch bedoelt :rolleyes:

Je hebt immers al een Mugen sc :)

Trouwens welke BMW kap heb jij?

Ik twijfel er niet over dat de Mugen een goede basis vormt

Tja misschien. Heb 'm nog niet getest met profielbanden.

911996gtr01.jpg

Trouwens welke BMW kap heb jij?

Deze?

e36gtrbl01.jpg

Da's een "impressie" van de BMW e36 GTR door Delatplastik. kwalitatief geen topniveau maar tenminste weer eens wat anders dan een WRC Ford.

Laatst bewerkt:
Ik vind de Delta kappen meestal niet zo, maar deze is fraaier dan ik dacht.

Mooie Porsche ook, vind ik nog leuker!

Is dat de OFNA / HongNor kap of een ander merk?

Die wil ik ook wel :Fade-color

Ja dat is een van de laatste Ofna kappen idd. Hij is wel breed hoor, moest met extra lange assen aan de slag. gekukkig pasten de AE truggy assen op de Mugen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik voor een WR8 ga, zie de review van JANG:

De voornaamste dingen die niet aantrekkelijk zijn aan de DRX vindt ik:

Standaard kap niet mooi voor mij, nieuwe kost €85-

LHS heeft slome Kyosho leverancier...

Philips schroeven..

Olie-loos middendiff.

Lagere snelheid (speed calculator zegt 40-45 km/u op 2S)

Slome slechte servo.

Laatst bewerkt door een moderator:
De WR8 is idd een mooi wagentje en de recensies zijn lovend.

Uiteindelijk vond ik hem net even te klein met zijn 300x227 Superten afmetingen, maar zijn prestaties blijken desalniettemin erg goed te zijn.

Je kan dus geen verkeerde keuze maken.

Voor de gein wat Rally spul maten vergeleken.

Traxxas Rally 1/16 - 206x185

Tamiya DF-03ra 1/10 - 257x186
Tamiya XV-01 1/10 - 257x185
HPI RS4 Rally 1/10 - 257x195

HPI WR8 Flux 1/8 - 300x227

Kyosho DRX VE 1/9 - 316x260

Traxxas Rally 1/10 - 324x297
Thunder Tiger ER4 G3 1/8 - 330x310

Rally game 1/8 buggy - c.330x310
GT - 330x310
GT2 - 360x310

De nieuwe Thunder Tiger is de enige RTR met de maten van een 1/8 Rally game wagen, met de nieuwe Traxxas 1/10 als verrassende 2e en daarmee een perfecte kandidaat voor een 1/8 lite klasse. De Traxxas is wel groot voor een 1/10 stempel.

De HPI en Kyosho hebben beide een afwijkende schaal voor 1/8 "rally game" en daarmee eerder basher kandidaten dan een race schaal. Waarschijnlijk zal de HPI de koper ook veel meer aanspreken. Op basis van zijn lovende recensies en HPI marketng zal de WR8 wel een succes gaan worden itt de DRX die nauwelijks wordt gepromoot.

Traxxas is Traxxas, dat wordt een groot succes - hoewel de body echt iets beter had gekund.

2013 zullen we er wel achter komen.

Yep, hele leuke en betaalbare kap!

Nog niet aan het spuiten toegekomen, doh... :oops:

Hou er evt rekening mee dat de motorkap net iets korter is dan een GT. Mijn GTP2 bumper set reikt net zo ver vooruit als de kap en ik moest de foam bumper wat snijden waardoor deze minder beschermd.

Zal niet lekker aanvoelen bij een botsing met levend vlees.

Da's mijn mini kap verhaal, maar over het algemeen - de Thunder Tiger is zeker het bekijken waard, heeft een solide basis!!

nog even..

De HPI Rally er al weer uit, een leuk idee/ leuke auto maar er is geen markt voor Rally auto's of ze zijn bewezen minder praktisch in vergelijking met buggy's e.d.? Apart, de ontwikkelkosten zijn al gemaakt maar als ze niet te slijten zijn houdt het (snel-) op. Wat zou de reden zijn?

Laatst bewerkt:
Pff

Ik weet het niet , heb nu filmkes zitten kijken van unboxing van beide auto's , de kyosho en hpi , en voor beide is wat te zeggen, echter de esc 's van beide zijn wat tam ,4s was mooi geweest ....

Laatst bewerkt:
Back