Algemeen Rally topic

De DRX is niet echt een 4s platform, uiteindelijk is het een 1/10 wagen.

Een goede 3s combo zal mi het beste werken - evt met ruimte om hoog te vertanden. De RTR ESC is mi niet goed genoeg voor 3s, maar ik heb nog hoop dat ik hem met zijn bepekte instellingen wat "soepeler" kan krijgen.

Als ik afstap van de RTR electra wordt het een keuze tussen 4000-3500kv 2s en 3000-2400kv 3s. Ben tevreden met mijn MMP 2400kv setje en heb nog een MMP spare, dus op zich een keus. Maar er zijn nog meer smaken, misschien alleen de ESC vervangen - een HW SC8 oid.

De HPI is kleiner dan de DRX, ik kan me niet voorstellen dat je die met 4s wil gebruiken, maar anythng goes...

Nu ik je post nog een keer lees, kan je ook een 4s capabele ESC bedoelen - en dat lees ik dan als een betere ESC, dan ben ik het met je eens.

Ik doelde meer op de esc alleen, buiten het feit dat de auto's wel 4S aan kunnen qwa slijtage , het zou voor mij, 1 van de redenen zijn om een andere ESC te kopen.

Laatst bewerkt:
Ik doelde meer op de esc alleen, buiten het feit dat de auto's wel 4S aan kunnen qwa slijtage , het zou voor mij, 1 van de redenen zijn om een andere ESC te kopen.

Ok, naar mijn eigen DRX kijkende twijfel ik aan 4s - zonder problemen - maar da's mijn mening.

Ben het al met je eens dat een betere ESC wel op zijn plaats was geweest.

Ps de stock servo van de DRX is 3x bagger, durf ik wel stellend in te zijn. :)

De paar ritjes die ik met de DRX heb gereden zijn voor mij voldoende om de RTR niet als basher aan te bevelen.

De servo is bagger, de ontvanger zwak en de ESC is eigenlijk 2s geoptimaliseerd waardoor de 2400kv wordt beperkt in zijn top snelheid. Voor rally is dat laatste geen ramp, maar wel als je een beetje snelheid op straat wil hebben.

RTR komt de Kyosho zonder sway bars en die heeft hij voor strakker rijgedrag wel nodig.

Ik heb er lol mee en het schaal gebeuren is het mij wel waard, maar je bent zo een honderd of meer EUR kwijt om er wat van te maken*

De HPI lijkt op zijn servo na goed en kompleet uitgerust. Met de huidige kennis zou ik de HPI aanbevelen, ondank dat hij iets kleiner is. De kans dat HPI nog met extra bodies komt is redelijk groot, mits de auto (flux) een succes is in de verkoop.

De Traxxas is een veilige keuze - GT8 light all over, hoewel sway bars ook hier geen overbodige luxe zijn. Ik zou zelf de Traxxas uitsluitend als chassis willen. 17mm wiel adapters erop, 1/8 straat bandjes en 1/8 kappie.

De TT viel bij URC een beetje tegen, maar Djang wil overal een 1/8 buggy of 1/10 SC truck in zien en daarvoor zijn de meeste rally auto's niet geoptimaliseerd - maar dat is mijn mening.

Kortom ik zou kiezen tussen de HPI en Traxxas.

De DRX en TT zijn voor diegene die wat anders willen.

...en nogmaals heb je een SCRT10 die stop hapt? Zet er een DRX kap op en je hebt de beste rally bak van het stel!

*servo en ontvanger zijn er al uit, sway bars voor en achter erop, extra diff gears en olie liggen klaar. Ik zal in de loop van de komende maanden de ESC en waarschijnlijk ook de motor vervangen - en dan is de stock elektra all gone. Dat maakt het mi een RTR fail.

Nog een DRX opmerking. Mocht je toch de DRX willen let dan goed op dat er twee plaatjes om de sway bars aan de diff behuizingen vast te zetten bij zitten. Echter staan die dingen nergens beschreven! Bewaren, anders kost het je per plaatje een nieuwe diff behuizing en dat is zonde. Ik vond die krengen pas terug nadat ik de vervanging had besteld. Ik herkende die krengen pas toen ik de sway bar instructie had.

Laatst bewerkt:
mini update

paar weken terug:

full

gisteren met de spuitbusjes aan de weer (moet maar eens een airbrush proberen):

full

vergeleken met de DRX

full

makkelijk bouw, HongNor LX2E met GTP2 bumper, body post set en wielen - bij PKR verkrijgbaar.
kap WRC Mini van TT

meer on road dan off - bumper zal zich als een schep in de grond boren als de neus maar een beetje naar beneden is gericht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig , vindt die mini kap niet echt fraai , was het nu een ouder model geweest , beter. Maar das smaak:D

zet mijn plannen voor een (nieuwe) rally even in de koelkast , ben nu druk bezig met vliegen , dus hou ik het voorlopig bij mijn 1/16...

Laatst bewerkt:
Goed bezig , vindt die mini kap niet echt fraai , was het nu een ouder model geweest , beter. Maar das smaak:D

zet mijn plannen voor een (nieuwe) rally even in de koelkast , ben nu druk bezig met vliegen , dus hou ik het voorlopig bij mijn 1/16...

Thanks, en ja ik ben het met je eens. De oude mini is leuker!!

De schaal verhoudingen van deze TT mini body zijn ook slecht - mn voorruit - maar het was de goedkoopste 1/8 rally body die ik kon vinden. :grin:

Eindelijk eens mijn 1/8 rally zomerplan afgerond...

Volgende week karren met dat ding!

Ben aan het twijfelen over de DRX setup

1. HW PRO SCT & Tenshock 4000
2. MMP & flux 4000 (HPI versie vd castle 3800)

Setje 2 heb liggen, 1 moet ik kopen - wel een leuk excuus.
Voor optie 1 twijfel ik wel tussen de SC411 3500 en 4000.

Als ik het eenmaal in mijn kop heb moet ik het afronden... :schrik:

Goeie review.

Ben het niet met alle argumenten eens, maar de meeste conclusies zijn volgens mij wel terecht.

Ps. Ik vind zelfs dat Djang de DRX iets te veel credit geeft!

Tja, het blijft een kerel met een mening.

Ik vind dat hij de TT weinig ruimte heeft gegeven.

Hij heeft de RTR mn onderuit geschoten, omdat hij zelf de verkeerde bandjes had gekocht.

Zijn liefde voor Traxxas is niet onbekend - en ook geheel niet zonder reden - maar het kleurt zijn reviews wel.

Daarbij heeft hij als Amerikaan een kijk op Rally die nogal op off road en buggy / short course rijden is gebaseerd.

Maar goed, ik neem een review van een ervaren forum schrijver net zo serieus als die van een YouTube reviewer.

Ik had wel gehoopt dat er meer leven in dit draadje zou zitten, om van te leren!

Mijn volgende bijdrage zal in ieder geval mijn ervaringen met de onderweg zijnde HW SCT PRO & SC411 3500kv combo zijn. Hopelijk een :thumbsup:

Probeer een beetje de formule van de WR8 naar de DRX te halen.

Dus ook een (iets minder) snelle motor, geoptimaliseerd voor 2s met ruimte voor 3s.
100k diff olie in de center diff, voor en achter ben ik nog niet uit - de WR8 heeft daar alleen vet.

Normaal zou ik voor een MMP 2400 combo gaan en hoog vertanden, maar dit is weer wat anders. Erg benieuwd naar de Tenshock motor met sensor.

Dat doen ze toch mooi, 17/11 verzonden uit China en vandaag de combo al ontvangen. Uiteindelijk FedEx, Free Shipping en geen invoer.

Da's deel een, nu nog installeren en hopen dat het een gezond setje is, want de service bij defecten zal zeer waarschijnlijk niet zo soepel verlopen. Spullen zien er prima uit, niet minder dan Castle of Tekin - afgezien van doosjes en drukwerk.

:xmas:

Funshobby.com is in ieder geval een blik waard voor diegene die niet alles bij LHS halen.

Ik koop alles online, in binnen of buitenland, dus ik zie het wat ruimer.

Adios RTR elektra
full

full

Even voor de foto met schone kleren aan:
full

Wacht nog op een langere sensorkabel, maar de SC411 is sensorloos ook héél soepel. Als dit setje goed blijft zijn Tenshock (ook sensorloos) en HW een mooi alternatief voor MMP en Tekin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Muhaha, me 3 oude auto's ingeruild tegen de HPI Ken Block WR8 Fiesta. Als het goed is, eind van de week ophalen! Leuk SinteKerst kado voor me zelf! :thumbsup:

Back