Algemeen Reely Carbon Fighter topic

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door CFWaalre, 11 mrt 2015.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee...... Voor de standaard servo's is het eigenlijk al te weinig , in het begin gaat het vaak nog wel maar na een paar keer gebruiken is het goede van de accu af en wordt het snel slechter.

    Wat je moet hebben is een pack met dezelfde 3+2 (humppack)opbouw maar dan met Sub-C cellen van +/- 3000mAh of meer.
    Meer mAh kan wel maar minder zou ik niet doen aangezien die grote servo's best wat verbruiken.
     
  2. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    De Savox sevo`s (30/40kg) vragen zoveel stroom dat als ze blokkeren door b.v. servosaver die vast zit na een crasch ze binnen de kortste keren doorbranden is mijn ervaring. Na dit tweemaal te hebben meegemaakt heb ik gekozen voor twee 20 kilo servo`s die een stuk goedkoper zijn dan de Savox-en en er een aluminium servoplaat bij gemaakt. Sindsdien geen problemen meer en aan de tweede motor toe intussen.
    Servo`s zijn JX PDI 5521MG 20kg 6V 10 euro p.s. en doen het goed


    [​IMG]

    [​IMG]

    30.5cc bigbore rovan, geen last van tandwielen ofzo maar wellicht dat onroad minder te verduren heeft. Met een Stilh 17mm carb.

    [​IMG]
     
  3. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    P.s voor de stroomvoorziening gebruik ik een lipo 4000mah 25c met een sbec 6 volt 5 amp, dat zakt niet in en constante 6 volt
     
  4. andre07

    andre07

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi Alfred,
    dat lijkt me een goede oplossing die jij hebt. Echter waar heb jij die 6 volt 5 amp sbec vandaan (als ik vragen mag)
    Hoor graag van je
     
  5. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    Hoi,

    Deze is van turnigy. Ze zijn er nu ook met 7.2 volt en 8 Amp. Die lijken me nog beter maar had deze al gekocht.

    groet Alfred
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Let wel op dat de ontvangers en servo's de 7,2v aan kunnen.
     
  7. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    Vers geladen 6 volt nimh accu`s komen al tot 7.2 volt.
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Daardoor zijn al diverse servo's doorgebrand.
    Wat mij verteld is, is dat het beter is om de accu de avond van te voren te laden, en de volgende dag te gebruiken, zodat de piekspanning er af is.
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Een 5A ubecje in een Bigscale ??? :confused::rolleyes:

    Dat is in een 1/8 met 2 flinke servo's al op het randje , in een bigscale met minimaal 3 servo's is dat wachten op problemen.....

    Als je een ubec wilt gebruiken in een bigscale neem dan MINIMAAL 10A , een 5A gaat vroeg of laat een keertje doorbranden door overbelasting.

    Een 5 cellen ni-mh of een 2 cells life ontvangeraccu is een veel veiligere optie , afgezien van slechte stekkers of solderingen kan daar weinig mee fout gaan. Zo'n ubec kan van het ene op het andere moment de geest geven en daar gaat je bigscale volgas richting......

    Problemen met een accu laten zich nagenoeg altijd merken door een verminderde prestatie , daar valt zelden of nooit ineens de complete spanning weg.
     
  10. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    Na een crash stonden mijn voorwielen door de servo saver heen en vast waardoor de dure stuurservo doorbrande, ook mijn gas servo is eens doorgebrand. Beide savox servo`s niet de goedkoopste en al Googlend zag ik dat dat vaker voorkomt bij zware servo`s en dan met name die van savox.

    Bij mijn truck met nog savox servo`s (al twee X nieuwe) heb ik toen een 6 volt wisselrelais ingebouwd in combinatie met de sbec 6 volt (ook in mijn gewone onroad) en een chinese soort killerbee om hem ook met de zender uit te kunnen zetten.

    Sinds dat 6 volt wisselrelais en de sbec erin zitten blijven de servo`s heel. Simpel omdat nu wanneer er weer iets vastzit waardoor de servo teveel amp trekt en daardoor te heet wordt en wil doorbranden de sbec beveiliging de stroom uitschakelt waardoor het 6 volt wissel relaisje de motor uitschakelt
    Tot nu toe 1 keer gebeurt wederom na een crash waarbij de wielen weer zowat verkeerdom stonden (servosaver). Het sbecje brande niet door, de servo`s niet stuk en het motortje uit.

    Verder tijdens gewoon rijden met truck (savox) en personen (2 X chinese servo) nog nooit problemen met sbec of stroomuitval gehad en rij vrij veel.

    relais : stroom eraf niet starten of slaat af als stroom wegvalt 3,95 euro

    http://www.elektronicawereld.nl/product/6652/6_volt_relais
    [​IMG]

    [​IMG]

    me truckje

    [​IMG]

    chinese killerbee, alleen met zender afzetten

    http://nl.aliexpress.com/item/Kille...671.html?adminSeq=200675423&shopNumber=905893

    Wil niet de betweter uithangen maar vind de auto`s zo veel beter beveiligt en mocht het sbecje in de toekomst doorbranden nu die dingen kosten niets vergeleken met de servo`s

    groet Alfred
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2015
  11. Hoitok

    Hoitok

    Lid geworden:
    27 aug 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Heerhugowaard
    hallo mijn naam is lars en ik heb sinds gister een reely carbon fighter 3 en als ik ga rijden dan valt de besturing uit, en als ik niet rij en hem aanzet doet hij het wel gwn. hoe kan je dat oplossen?
     
  12. ehv.danny.ehv

    ehv.danny.ehv

    Lid geworden:
    31 okt 2014
    Berichten:
    2
    Hey iemand toevallig al een reactie op hoitok ?
    Ik heb het zelfde probleem namelijk
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Stroom beter verdelen ;)

    Losse bec er bij in...
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom heb je een BEC nodig?

    Wat is de gebruikte ontvangeraccu? Als dit uit iets bestaande uit standaard oplaadbare AA batterijen bestaat kan dat je probleem zijn.
     
  15. HenkZaandam190!

    HenkZaandam190!

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Vlissingen
    Hallo, ik ben nieuw in de forum.
    Ik heb een vraagje aan de kenners van RC auto's op benzine.
    Ik zit eraan te denken om Reely carbon fighter 3 aan te schaffen. Is dit een goede RC auto? Ik ben opzoek naar een goede offroad RC auto op benzine. Misschien heeft een andere ervaren RC auto op benzine bestuurder nog tips voor een goede auto?

    Graag hoop ik op een reactie!
    Mvg Henk!
     
  16. HenkZaandam190!

    HenkZaandam190!

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Vlissingen
    Ha beste Roelof,

    Ik heb een vraag aan u.
    Ik zie dat u wel verstand heeft van RC auto's.
    Welke RC auto op benzine beveelt u aan? Ik wil starten met een benzine auto als hobby. Ik heb de Reely carbon fighter 3 op het oog. Is dit een goede auto? Of zitten hier veel mankementen aan?

    Graag zie ik een reactie tegemoet!
    Mvg Henk.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De Carbon fighter is een MCD auto. Probleem is dat de auto met de motor in het midden eigenlijk helemaal voor 4WD gemaakt is en de goedkopere Carbon fighter in 2WD geleverd wordt. Heel eerlijk is die in 2WD niet lekker te rijden dus als je voor die auto wilt gaan koop dan direct de 4wd of de 4wd ombouwset erbij.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  18. HenkZaandam190!

    HenkZaandam190!

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Vlissingen
    Oké,
    Ik zie geen 4wd te koop, zijn die wel ergens te koop of moet je dan een ombouwset kopen?

    Ps. Weet u nog een andere goede RC auto op benzine? De prijs mag tot ongeveer 550 euro gaan.

    Mvg Henk
     
  19. Jeroen V.dijk

    Jeroen V.dijk

    Lid geworden:
    24 apr 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Veendam
    Hallo. Wie kan mij helpen met de instellingen voor de carbon fighter 3? Ik krijg de gas rem servo niet aan de praat
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Doet hij helemaal niets?
     

Deel Deze Pagina