Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Neenee; je knipt (met wat draad er nog aan) de stekkers van de servo's af, dan soldeer je daar het verlengdraad aan, en aan de andere kant soldeer je (nadat de juiste lengte is bepaald) weer dat stekkertje vast. Zo heb je ook geen stekkerverbindingen die kunnen falen.......

In mijn toestellen kan ik met getwist draad zelfs tot 2 meter lengte gaan zonder problemen:)

Dus gewoon getwist draad kopen zonder stekkers.

6 keer een soldering die kan breken of losgaan ?
ik moet het eerste stekker verleng kabeltje ook nog zien falen.
wel borg ik die met clips of krimpkous.

ieder zijn dingeske zeg maar.

Nog nooit een probleem gehat met mijn solderingen . :cool:

Ik denk dat het er 100% aan ligt wie soldeert, ook bij mij heeft er nog nooit, maar dan ook werkelijk nog nooit een soldering gefaald. Soldeer goed laten vloeien, dan een stukje krimpkous over ieder van de 3 draadjes, vervolgens nog over het geheel een krimpkousje. De wereld kan vergaan, maar mijn solderingen blijven heel:mrgreen: Een los contactje in een servostekkertje heb ik echter wel degelijk meegemaakt, kostte me bijna een kist, maar dat terzijde.

Het maakt helemaal geen moer uit. Als je normaal goed soldeert, gaat het echt niet loskomen. Als je verlengsnoeren hebt, ook prima, borgclipjes erop en knappe jongen die dat loskrijgt met vliegen.

Solderen in de servo is vanuit puristisch oogpunt het mooist en is ook helemaal niets mis mee, als je tenminste wel kunt solderen. Dus niet met een 100 Watt 'soldeerpistool' van de Gamma er een half uur op zitten poken.

Ik heb het liefste netjes precies op maat gemaakte kabeltjes die goed gesoldeerd zijn en 3 dunne krimpkousjes met daaroverheen 1 dikke.
Het is mij nog maar één keer voor gekomen dat een soldeer verbinding los is gegaan, maar toen deed ik alles fout wat je ook maar fout kan doen met solderen.

Ik heb het niet zo op verleng kabetjes. Heb bij een accu verleng kabeltje wel eens ernstige corosie ondekt.

Solderen in de servo is vanuit puristisch oogpunt het mooist en is ook helemaal niets mis mee, als je tenminste wel kunt solderen. Dus niet met een 100 Watt 'soldeerpistool' van de Gamma er een half uur op zitten poken.

tsja..dat is de truc..goed solderen... ik knijp er maar nieuwe connectors aan ipv solderen..

vandaag de 2de sukhoi ingevlogen..de lichtere motor en 5 cellen zijn het niet geworden..vermogen !! plenty,..vliegtijd weinig pff..
staat nu een hacker op met een jeti regelaar en 6 cellen daardoor is het gewicht 2910 gram geworden.. ik ga verder zoeken naar een andere setup..

Hmm.. hier het 19 bericht achter elkaar over solderen in dit draadje,

Het enige wat bij mij gefaald is (buiten een shocky met lakdraad en iets heel lang geleden, voor ik een beetje kon solderen) is zelfgeknepen stekker. Maar ik heb dan ook niet zoon speciale tang ervoor.

Ik knip ook altijd de kabel door en doe er een stuk tussen. Hou niet van stekker verbindingen en niet van schakelaars.

ik heb de des 675 en 676 erop gezet, zijn 24 en 26 gram..bij 44 en 73 Ncm de mogelijke winst zit echt nog in de motor en cellen..

gemiddeld een verbruik van 350Mah per minuut, heb nu 3600 Mah 6 cellen..ga nog terug naar 3000Mah..

Goedenavond,

Ik heb recentelijk ook de Sukhoi 50 E van Sebart inclusief voorgeschreven motor met regelaar besteld bij Hobby In.

De Set-up als volgt:

Motor Hacker A50-16S
Regelaar X70 Sbec Pro
Lipo 6S 4000 mah
Prop ABC 16X10E
Servo’s DES807 BB Graupner
Ontvanger 2,4 GMhz Futaba

Nu heb ik begrepen dat het nog wel eens voor wil komen dat je tijdens het vliegen de Canopy verliest. Hebben jullie hier ervaring mee en wat hebben jullie hieraan gedaan om het te voorkomen.

Ik lees graag jullie reactie.

Gr Ronald

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

Kist is klaar, morgen test vliegen.
Accu's van HC zijn nog niet geleverd liggen op Schiphol, douane bedankt, hierdoor heb ik een 6S 4400 C35 moeten kopen bij Hobby IN

Ben zeer benieuwd naar z'n vliegeigenachappen.

Ronald

Succes met het invliegen, met die 4400 kan je zeker 15min in de lucht blijven.
Ik en Peter vliegen soms zelfs met 2650mAh's, dan is ie al helemaal licht!

grt Ron

wat is dan je vliegtijd ron, de setup die max gebruikt heeft (gemiddeld)350 Mah per minuut nodig..statisch 54 Amp. tijdens vlucht max 49 amp..

Vanmorgen iets raars ontdekt.
Ik gebruik nieuwe Graupner DES 807 servo’s, na een stuur beweging met hoog/laag en richting staan de roeren te trillen. Geeft ik iets tegendruk op het roer is het over.
Ik vermoet dat door de snelheid van de servo en de soepele aansturing van de roeren de servo niet zijn nulpunt kan vinden?
Haal ik de stuur stang van de servo heb ik dit probleem niet. Ik vind het vreemd dat beide servo’s dit doen. Wanneer er een stuk zou zijn kan ik me indenken, maar nieuw uit de verpakking twee defect????
Ik gebruik deze servo ook voor de airlerons en geven dit probleem niet, gewicht van een airleron is dan ook zwaarder dan de overige roeren.
Ik denk dat ik de servo maar vervang voor een 9250 Futaba en een 5 KG Graupner.
Kennen jullie dit probleem?

Ik hoor graag.

Ronald

Jup, bekend probleem. Ik heb de Des 806 in mijn Sukhoi.
Doen het zelfde op hoog/laag en rudder. Maar op aileron niet.
Vreemd. Maar het is dus niet zo dat je servo's kapot zijn.
Meederen mensen bij mij op de club hebben daar ook last van,

Gewoon lekker laten zitten. In de lucht heb je toch genoeg tegendruk dat ze niet gaan trillen.
Tenminste, ik heb er in de lucht nog niks van gemerkt in 3 verschillende kisten.

Grt.

Bedankt voor je reactie.

Vanmorgen voor de zekerhied de servo's vervangen, had nog nieuw in de verpakking een JR DS 8511 en een Futaba S3152. Met deze setup ga ik vandaag testen maar zal de servo's weer terug plaatsten. Ik ben een voorstender om overal dezelfde servo's te monteren.
Performance zijn immers prima van de DES serie.

Gr Ronald

Gefeliciteerd met de geslaagde eerste vluchten! Hou 'm heel en veel plezier ermee! :)

Back