Ten eerste heb je de regelaars verkeerd om. Als je op 5s wilt vliegen ipv 6s zul je (omdat je toch evenveel vermogen wilt) meer stroom moeten gebruiken.
6s 80a reg is redelijk standaard op deze kist. Dus voor 5s 100A.
Tenzij je niet zoveel power wilt, dan kan het met minder.
Ik vlieg hem op 5s, 5000mah 30C. dan is ook je energie aan boord vergelijkbaar met een 6s 4000mah setup.
Ik ben er wel van overtuigd dat ik met een (goed! hoog C waarde) 4000mah pakket ook prima kan vliegen.
Ik heb heel veel vermogen, een inefficiënte setup, en gebruik veel gas. Ik heb mijn timer op 6 min, maar kan prima 6:30-7min vliegen. Als ik de zender aan robin (andere 3D vlieger) geef dan gaat daar bijna een minuut bij, gewoon vanwege andere vliegstijl. Ga je rondjes vliegen dan gaat het ver over de 10 min.
Met 5s 4000mah vlieg je simpelweg 20% korter. (En hij moet wel de hoge stroom aankunnen natuurlijk)
Ik ben zeer tevreden met mijn setup, hoewel een paar gram minder niet erg zou zijn.
RC-techniks HiModel Deze motor, met een 15X10 Aeronaut prop.
Het grootste probleem is de regelaar, ik heb al een 85A turnigy (tz oid) doorgebrand, een SS 90A. en op het moment heb ik een 120A hv K-force erop (van een ander vliegtuig af gehaald) Die doet het VEEL beter dan de andere. (zelfs de motor blijft er koeler door :!
Dus mss komt er de
100A K-force op, mss een Castle Creations ICE 100 (niet lite) (lekker met interne bec en een hoop mogelijkheden)
De meest voorkomende setup (of mss is dat die van hacker)
380kv motor HK motor 6s 4000 25C (of meer) 80A regelaar, 16X10 prop.
Waarom wil je eigenlijk 5s vliegen? Nog accu's voor liggen?