Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Een 13,5t is uitermate geschikt voor een TT-01, maar ik heb geen ervaring met Xerun. Ik heb zelf Ezrun, maar het zal allebei kwalitatief goed zijn.

Ik zou het niet echt weten. Heb er niet heel veel verstand van.

Is deze combinatie een beetje leuk om mee te rijden voor op straat? Of kan ik beter naar iets beters gaan kijken. Ik vind alu en carbon delen wel mooi en belangrijk.

Hoe snel zou deze combi. Rijden?

Ik had m'n vorige post al aangepast. Kwam er net achter dat het geheel op het plaatje een Xerun-editie betreft. Persoonlijk vind ik 13,5t een leuk setje (niet te snel, niet te langzaam). Je kan natuurlijk altijd wat doen aan de vertanding, maar dat is voor latere zorg. Kijk eerst maar eens of de TT-01 er leuk door rijdt. Wel moet ik je zeggen dat de TT-01 een soort van instapmodel is, dus verwacht niet dat hij de zwaarste motor-combo's aan gaat kunnen. Ik zelf rijd met een 9t in de TT-01, maar dat is naar mijn mening ook echt het maximale.

Laatst bewerkt:
Ik zit erg te twijfelen. Di motor en regelaar zijn zeker goed. Alleen de tt-01. Ik kan voor het zelfde geld ook ee gebruikte xray t3 kopen op mp. Is dat een risico of is dat wel te doen.

Uit ervaring weet ik dat je altijd goed moet opletten met tweedehands goederen. Zelf heb ik nog nooit gekke dingen meegemaakt, maar ik ben veel geks tegengekomen op het forum qua verhalen van mensen.

Oke. Waarom zou een xray chassis of een schumacher chassis beter rijden. Wat zijn de verschillen ten opzichte van de Tt-01 maar dan de carbon en alu versie van pkracing. Zit evht te twijfelen wat ik moet kopen.

Een Xray is een heel ander niveau auto.
Een Tt01 is een beginners model, de Xray is een competitie model.
De TT01 heeft behoorlijk wat speling overal op zitten (dat moet je bij deze niet weghalen want hij rijdt zo beter met speling). De Xray heeft dat niet.
Daar door is een xray beter af te stellen. Ook is er eigenlijk aan een TT01 in standaard vorm niet veel in te stellen. (hoe dat zit met die ombouwset die je liet zien weet ik niet)
De xray rijdt dus gewoon veel strakker en is af te stellen op jouw rijstijl.
Ook zal een Xray de krachten van een sterkere motor beter aan kunnen. Het is er simpelweg op gebouwd. Een Tt01 is gebouwd voor lichte motoren. (dat wil niet zeggen dan een sterkere motor er niet in kan. )
Vergelijk het maar met een opel corsa en een porsche 911. Ook in die corsa kun je een idioot sterk blok leggen. Alleen zal het dan minder makkelijk te rijden zijn dan de porsche met een zelfde blok.Die porsche is gewoon gebouwd op een dergelijk sterk blok, de corsa niet.

tt-01 is meer bash-proof dan een t3 je zal gauw leeglopen op t3 spareparts als je met 9t (unsensored!!! oei dat wordt elke dag diff outdrives vervangen....) op een parkeerterrein gaat spelen. Ik geef het 15 minuten en dan schat ik je rijderskunsten hoog in.

Je moet, om te bashen, geen carbon en alu willen. Het breekt namelijk. Kunstof buigt lekker mee en terug dus zal je met een plastic tt-01, met gesloten diff behuizingen, veel langer en meer plezier beleven op het parkeerterrein dan met welk carbon open spur auto dan ook.

een tt-01 kan je niet vertanden om met echt snelle motoren te rijden. Je hebt eenvoudigweg niet de ruimte om echt grote pinions te steken. Indien je echt hardnekkig bent om op parkeerterein te willen bashen met vermogen dan denk ik dat iets als een XV-01 beter kan zijn, daar is alles ook netjes beschermd tegen vuil en vocht, al weet ik uit mijn hoofd niet wat daar qua vertanding mogelijk is (maar zal iig zoals een ff-03 moeten kunnen).

Het valt me op dat er meer en meer mensen van tamiya naar xray overstappen.
Rij zelf nu met TT01 en deze rijd prima standaard, maar ben aan het denken om eens iets anders te kopen.
Is een Xray T3 beter dan een Tamiya TA05 of zijn deze ongeveer hetzelfde ?
Ik zou met deze indoor op tapijt willen gaan rijden.

een tt-01 kan je niet vertanden om met echt snelle motoren te rijden. Je hebt eenvoudigweg niet de ruimte om echt grote pinions te steken.

Ehm....niet helemaal juist, hoe sneller de motor, hoe lichter de verplaatsing. Dus als je een 13.5T wilt rijden dan zou je ideaal met een 4.0 of 4.5 moeten rijden (55/32 !!) en (even overdreven gezegd) een 4.5 rijdt je met een vertanding van 7.0, ofwel 61/23

Is een Xray T3 beter dan een Tamiya TA05 of zijn deze ongeveer hetzelfde ? Ik zou met deze indoor op tapijt willen gaan rijden.

Zoals eerder gezegd, een TT01 is een beginnersauto met beperkte afstelmogelijkheden, een T3 kan je alles op afstellen en zal ook preciezer rijden. Of je er meer fun mee hebt....geen idee, de TT01 is namelijk ontzettend sterk en kan flinke klappers verwerken, een T3 is ook sterk maar daar rijdt je eerder schade mee als je nog niet heel erg goed kan rijden, plus de setup is ook belangrijk, je kan de auto namelijk ook helemaal verkeerd afstellen waardoor hij niet lekker rijdt.

Tjadus in mijn geval voor alleen op straat de tt-01 upgrade chassis kopen met de hobby king mitor en nieuwe servo. Dan heb je een mooie en leuk rijdbare auto voor op straat.

Ik ga geen wedstrijden rijden e. Ook niet op een circuit

Dan moet je gewoon lekker gaan voor een TT-01. Harstikke leuk en nog sterk ook zoals eerder is aangegeven. Ik bouw de mijne binnenkort om naar een off-road. Ook mogelijk met dit karretje.

Veel succes met de aanschaf!

Ehm....niet helemaal juist, hoe sneller de motor, hoe lichter de verplaatsing. Dus als je een 13.5T wilt rijden dan zou je ideaal met een 4.0 of 4.5 moeten rijden (55/32 !!) en (even overdreven gezegd) een 4.5 rijdt je met een vertanding van 7.0, ofwel 61/23

haha wellicht de vraag wat is "snel" ...ik vindt 13.5 behoorlijk snel voor een tt en 4.5 fdr krijg je niet vertand. 5.7 fdr is de normale vertanding dus ja je zou in theorie een lage wikkeling motor (modified) erin kunnen krijgen maar dan krijg je weer hele andere problemen met torque steer (cardanas/lengteplaatsing motor) en krom trekken van onderdelen.

Ik denk persoonlijk dat een 23t brushed motor zoals een carson cup machine ongeveer het beste is om in een tt te proppen, best conservatief maar dan gaat ie ook even mee en kan je lekker leren rijden.

Is een Xray T3 beter dan een Tamiya TA05 of zijn deze ongeveer hetzelfde ?

Over de TA-05, die heb ik ook, en dan v1 plastic tub. Geweldig apparaat en kan je zeker gebruiken met brushless motoren (13.5 heb ik erin nu) is lekker flexible en onderdelen zijn goedkoop plastic. Is wel open spur maar redelijk afgeschermd door het kuipje. Ik denk persoonlijk dat voor het bochtenwerk is een flexible chassis makkelijker dan een uberstijf ding, maar goed smaken, geuren en kleuren verschillen..

Ik heb de tt-01 super sport carbon chassis gekocht bij pk racing. Daar zit het standaard tandwiel op. Welk tandwielverhouding moet ik dan op de motor zetten? Er gaat dus een hobby king stock combo 13,5 t motor in.

Welke tandwiel verhouding is dat dan. Het grote tandwiel en het kleine tandwiel. Welke kleine tandwiel kan ik het beste kopen zie allemaal verschillende maten bij pk racing staan.

Back