Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Koop gewoon een EzRun setje. Dan hoef je ook niet zo moeilijk te doen en ze zijn niet duur:D
Nee ik koop lekker geen ezrum setje:D. Ik wil weten hoe je dat kunt doen met de waterpomp tang. want ik moet de standaart motor houden.
En het maakt niet uit dat die ezrun goedkoop is ik heb er toch geen geld voor.

Volgens mij slaat dat nergens op, ik weet het niet maar ik zou niet weten wat je met een waterpomptang en een motortje kan doen, mischien platknijpen ;)

Het is wel degelijk mogelijk om de standaardmotor op te voeren, maar je moet dat gewoon niet doen aan die motor. Als je met de standaardmotor moet rijden, is het niets anders dan valsspelen als je aan die motor gaat rommelen om harder te gaan. Het idee van dat soort klasses met zulke motoren is dat alle auto's en motoren gelijkwaardig zijn.

Dus dat moet je dan ook gewoon zo laten.

Diezelfde truc had het team van Zwitserland een paar jaar geleden uitgehaald tijdens de finale van de Tamiya Euro Cup. Toen het werd ontdekt mocht het team de spullen inpakken en terug naar Zwitserland, want het hele team was gelijk gediskwalificeerd wegens hun onsportieve houding.

Laatst bewerkt:
Precies Rick, helemaal mee eens. We willen die klasse zo gelijkwaardig mogelijk houden. En als we merken dat er echt veel aan de motoren gerommeld wordt dat ze echt veel harder lopen, dan grijpen we uiteraard in. Dan kunnen we ervoor kiezen om de motoren te testen op toerental (net zoals bij de M-Auto). Mogen ze in een bepaalde range vallen en maakt de motor dan meer toeren, helaas, afgekeurd.

Martijn

Met tamiyacup moet het eerlijk zijn, maar als je hobby rijd is het niet zo erg toch.
Ik denk dat hij wil weten hoe je dat doet omdat hij hobby rijd op parkeerplaats en geen geld heeft voor andere motor, maar ik rijd ook geen wedstrijden dus ik wil het ook wel eens proberen. Maar hoe werkt dat dan precies ?

weet iemand hoe je de standaart tt-01 motor sneller kan maken ik heb iets gehoord iets met een waterpomptang gr max

Ja dat klopt dan gooi je de TT01 in de lucht, geef je hem een geweldige jens met de waterpomptang. Dan vliegt die zeker met een kilometertje of 40 door de lucht.

Ja dat klopt dan gooi je de TT01 in de lucht, geef je hem een geweldige jens met de waterpomptang. Dan vliegt die zeker met een kilometertje of 40 door de lucht.
Oh hahaha wat zijn we grappig.
En ik wou het alleen weten hoe het moet ik zei niet dat ik het ook ging doen;).

Ey, heel even over iets heel anders. Ik weet niet of het hier goed geplaatst is maar ik vind het onnodig om er een nieuwe thread voor te maken.
Ik ben van plan een tt-01( misschien ta-05ifs) te bestellen bij Stellamodels, een shop in Hong Kong. Ik ben wel benieuwd naar de verzendkosten van zo'n normale kit, ik heb er al een mailtje over gestuurd maar krijg hier geen antwoord op. Weten jullie dit?
Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Groet

eey max

hou die motor nu gewoon normaal want van het weekend hield je er zowat niet over op.
je kan ook net zo doen als turgay maar dat gaat helemaal niet goed en je auto loopt er niet harder door :)

Oh hahaha wat zijn we grappig.
En ik wou het alleen weten hoe het moet ik zei niet dat ik het ook ging doen;).

eey max

hou die motor nu gewoon normaal want van het weekend hield je er zowat niet over op.
je kan ook net zo doen als turgay maar dat gaat helemaal niet goed en je auto loopt er niet harder door :)

Klopt de auto gaat er niet harder door en je brand je motor eerder op. hij zakt alleen maar eerder in. onbelast loopt hij harder maar zodra je hem gaat belasten zakt ie in.

Ik heb een vraagje over mijn bandjes. Ik heb nu hele mooie bijpassende Porsche bandjes er op zitten maar ze beginnen al aardig te slijten. Nu is mijn vraag: Kan je ergens die banden + velgen kopen? of moet je die bandjes die er nu op zitten eraf halen dat je alleen nog de velg hebt en dan nieuwe bandjes erop zetten? Hier een foto van mijn bandje:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan gewoon die band eraf halen en dan gewoon nieuwe slicks kopen en een michlin stickertje erop plakken, want die banden die erop zitten zijn van tamiya slick dacht ik.

Back