Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Download de manual van de TT01R en check wat de verschillen zijn ten opzichte van jou TT01E.
De opties/hopups die op de TT01R wel aanwezig zijn en bij jou nog niet is een zeer goede aanvulling om je auto meer "Bullitproof" te maken.
Deze opties zijn bv ook toe gestaan als je een keer mee wil doen aan de Dutch Tamiya Challenge.
Ga je voor allout alu parts, heb je een nog sterkere auto maar die worden vaak niet toegestaan in de opstap klasses als je met wedstrijd rijden wil beginnen(zoals de DTC)
Als je het verschil tussen brushed en brushless wil weten, check de site van PK-racing.
Daar is een compleet hoofdstuk op de site aan gewijd.

mvg Roy
 
Thanks! Overigens heb ik mijn spullen in het buitenland besteld. De prijsverschillen met NL zijn echt 25 tot 50% en de verzendkosten vallen ook mee.

Ik heb dit besteld:
Alu Shaft en Joints
Olie Dampers
Alu HeatSink
Alu Battery Strap
Kogellagers
Alu Front Bumper
Alu motor mount
2 sets nieuwe wielen+velgen(drifts en slicks)

Het duurst waren de banden en velgen, maar daar wil ik ook geen geld op besparen, net als de lagers en de shaft. De rest heb ik gewoon erbij genomen om mijn order >$75 te laten zijn.

Ik zag bij RC Mart nog een set die wellicht interessant is voor later. Yeah Racing Hackmoto 18T & 21T voor nog geen 12 euro. Zal wel niks zijn qua kwaliteit, maar voor 12 euro kan je vast geen buil vallen. Wel een nieuwe regelaar kopen omdat deze niet op de standaard kunnen. Of valt dat wel mee?

Vooralsnog wil ik gewoon er alleen zelf mee rijden en geen races doen. Eerst eens kijken of ik de auto zelf goed onder controle heb. Ik merk namelijk nog behoorlijk moeite te hebben met een afstand meer dan 50m. Eergisteren heb ik op die manier mijn body stuk gereden(scheur in de bumper en een stuk afgebroken naast het licht). Ik ga nu 's avonds wel eens naar een nieuw aangelegde wieler/skateparcour in de buurt en dat gaat aardig. Ook zit ik af en toe op de baan in Gouda, maar das nu een stuk lastiger nu ze aan de weg daar bezig zijn.
 
Bestaat er overigens ook een site waar ik bodies kan kopen welke al helemaal klaar zijn?
 
Thanks! Overigens heb ik mijn spullen in het buitenland besteld. De prijsverschillen met NL zijn echt 25 tot 50% en de verzendkosten vallen ook mee.

Ik heb dit besteld:
Alu Shaft en Joints
Olie Dampers
Alu HeatSink
Alu Battery Strap
Kogellagers
Alu Front Bumper
Alu motor mount
2 sets nieuwe wielen+velgen(drifts en slicks)

Het duurst waren de banden en velgen, maar daar wil ik ook geen geld op besparen, net als de lagers en de shaft. De rest heb ik gewoon erbij genomen om mijn order >$75 te laten zijn.

Ik zag bij RC Mart nog een set die wellicht interessant is voor later. Yeah Racing Hackmoto 18T & 21T voor nog geen 12 euro. Zal wel niks zijn qua kwaliteit, maar voor 12 euro kan je vast geen buil vallen. Wel een nieuwe regelaar kopen omdat deze niet op de standaard kunnen. Of valt dat wel mee?

Vooralsnog wil ik gewoon er alleen zelf mee rijden en geen races doen. Eerst eens kijken of ik de auto zelf goed onder controle heb. Ik merk namelijk nog behoorlijk moeite te hebben met een afstand meer dan 50m. Eergisteren heb ik op die manier mijn body stuk gereden(scheur in de bumper en een stuk afgebroken naast het licht). Ik ga nu 's avonds wel eens naar een nieuw aangelegde wieler/skateparcour in de buurt en dat gaat aardig. Ook zit ik af en toe op de baan in Gouda, maar das nu een stuk lastiger nu ze aan de weg daar bezig zijn.


als ik jou was had ik die battery strap en front bumper plate niet gedaan maar geinvesteerd in de 2 voorste stuurblokken in aluminium.
dit kon je natuurlijk zo niet weten maar als je toch eens op een circuit rijd of tegen een borduurtje rijd ofzo zal je snel merken dat de originele van plastic snel breken.ik heb in 10 min tijd zo 3 sets stuk gereden bij pk racing toen ik de eerste keer ging rijden daar en nog niet goed wist hoe en wat.nu is dt opgelost.de stuurinrichting heb ik ook volledig in alu en doet zeer veel aan het rechtuit gedrag!
 
Die 55mm van 3Racing en 2 sets van Yeah Racing voor mijn "afrag" TA-02 of als ze goed zijn is er 1 set voor de TT-01E.

Als je betere voor eenzelfde prijs kent, hoor ik het graag!
 
Hou je er rekening ee dat normale TC shocks te lang zijn voor de TT??
Het beste passen de mini shocks.
Dit ivm de bodem vrijheid.
Als je de TC shocks neemt zoals de 53619, dan zijn deze te lang.
Je komt dan niet met de bodem op de grond en dit kan als je een curb mee neemt wel eens een rollende auto tot gevolg hebben.
De 50746 passen daar in tegen prima.
Deze zijn vergelijkbaar met de TRF 54000 dempers.

mvg Roy
 
Ik kijk ff. Waarschijnlijk komen ze pas over een week binnen, dus dan hoor je van me of alles past zonder problemen met rijden.
Ben benieuwd of het wat is.
 
Heb hier ook een TT01-E staan die nagenoeg nu een TT01R is met de voorgeschreven 53619 dempers er op maar, krijg het chassis niet aan de grond:confused::(
Met de super mini CVA shocks(50746) lukt dit wel.
Heb je ook geen last als je een curb mee pakt dat de auto "geflipt" word en op zijn dak terecht komt;)

mvg Roy
 
Mijn tt-01e "flipt" nauwelijks. Hij is nu volledig standaard, dus ff kijken of de hopups werken en hem stabiel houden.
 
De TC shocks zijn weliswaar te groot, maar dit is wel op te vangen
met verlaagde cupjes i.c.m. een setje korte veren.
 
Nope...
De onderste veerschotel raakt de shock body.
Kortere veren of een -1 veerschotel werkt dus niet
Deze vlieger gaat dus niet op.
Tevens mag je deze onderdelen niet gebruiken tijdens de DTC wedstrijden.

mvg Roy
 
De onderste veerschotel raakt de shock body.
Kortere veren of een -1 veerschotel werkt dus niet
Moet je me toch eens uitleggen wat je daarmee bedoelt.
Rijd er al 2 jaar mee bij de mach indoor en niet geheel zonder succes !
De TC shocks hebben wat meer uitslag dan de mini shocks maar hier merk
je in de praktijk niets van.
 
Precies zo als ik het zeg dus.
De onderste springcup komen tegen de shock body aan waardoor verder inveren niet gaat.
Ik heb dan nog een stukje ruimte tussen chassis en bodem over(+- 3MM)
Als ik kortere veren monteer maakt dit niets uit behalve dat hij standaard wat verder in zakt als je geen spacers plaatst tussen veer en top van shockhuis.
Ook de -1 springcup(welke niet mag bij de DTC) komt deze nog steeds tegen de shock body aan waardoor je veerweg begrenst word en dus wederom het geval dat ik ruimte tussen onderkant chassis en grond overhoud en geen veerweg meer heb.
Gebruik je nu de 50746(deze hebben een kortere shockbody en zuigerstangen) heb je dit probleem totaal niet en kun je idd met de kostere veren werken zonder te veel voorspanning te krijgen.

mvg Roy
 
Begrijp me niet verkeerd.
zowiezo kun je misschien beter de mini shocks monteren (als je ze hebt)
En dat het niet toegestaan is bij de dtc neem ik zo van je aan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je de 3-racing dempers hebt gekocht en ze zijn te groot, je ze niet weg hoeft te gooien en het op deze manier kunt oplossen!
 
Ik begrijp je helemaal niet verkeerd hoor;)
Ik weet dat de 3racing dempers perfect passen daar deze een fractie kortere body hebben als de TRF dempers en dit in combinatie met de -1 springcups kom je helemaal goed uit.
Ik kijk vanuit de DTC regelementen.
Hierbij zijn dat soort opties juist niet toegestaan om de klasse voor de beginners te houden en ook betaalbaar te maken.
Het enige aluminium wat je er op mag zetten is de cardanas met cups en de alu stuurinrichting plus de alu motorplaat.
De rest moet kunststof blijven.
Een setje 3racing alu dempers is net zo duur als een set kunststof Tamiya dempers dus begrijp iedereen zijn keuze om voor de 3racing dempers te gaan.
Helaas voor ons mag dit niet:(
Ik had op aanraden van het DTC regelement de 53619 demper set gekocht daar dit er meteen 4 waren voor rond de 25 euro.
Helaas zat ik dus ook meteen met het probleem van de lengte.
Als ik dit geweten had, was ik direct voor de 50746 gegaan(de extra korte dempers)
Helaas kan ik deze nergens meer krijgen voor dit weekend.

mvg Roy
 
Ik kijk vanuit de DTC regelementen.
Hierbij zijn dat soort opties juist niet toegestaan om de klasse voor de beginners te houden en ook betaalbaar te maken.

dit is eigenlijk een beetje tegenstrijdig want de tamiya opties zijn juist duurder. Tevens is een fabrikantenwedstrijd uiteraard niet gebaat bij concurrerende producten.

Betaalbaar tt-01? Er zijn entry level kits op de markt voor de helft van de prijs die compleet geleverd worden met alle belangrijke delen in alu en stabis erop, oliedempers met schroefinstelling.. TT is wel grappig maar jammer dat het clubrace scene in NL zo naar 1 merk gebonden is...
 
@TamiyaDave......
Het staat je vrij om wel of niet aan deze klasse/serie mee te doen of niet;)
Als je aan deze serie mee doet, zal je je ook aan de regels van die serie moeten houden.
De DTC is maar 1 serie die op verschillende circuits in Nederland gereden word en ook een europese finale heeft
De beste optie om in de DTC stock klasse mee te doen is de TT01R te kopen, daar daar alle opties op zitten die ook toegestaan zijn in deze serie.
Wat betreft stock klasses op club nivo is dat afhankelijk van de club.
Niet iedere club laat alleen de TT toe in de stock klasse.
Bij ons(Modelracingmidland) is het gewoon ieder TC 4WD chassis is toegestaan mits je er een 0 graden(blinky mode) regelaar er in hebt zitten en een 13.5 stock motor.
Banden zijn vrij en hop-ups indien noodzakelijk ook.
Makkelijker kunnen we het niet maken:cool:


mvg Roy
 
Back
Top