Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Als je de verbinding tussen servo en stuurinrichting weg haald. En dan nog eens stuurt, komt de servo dan wel terug in neutraal?
Verder zou je idd wat marten zegt alle schroeven eens na kunnen lopen om te kijken of alles soepel loopt.
Kijk dan ook naar de schroeven die bovenop de stuurblokken zitten. Dus die door het kogeltje in de draagarmen gaan. Als die te strak zitten wordt het kogeltje open gedrukt en gaat klemmen.

Bedankt voor jullie tips. Het probleem is opgelost. Er waren twee problemen

1. Ik heb de servosaver (van Futuba) gecontrolleerd en het bleek dat de schroef niet goed vast zat.

2. Er zit een Savox servo in met een veel sterkere uitslag dan de standaard servo waardoor de hele stuurarm en servosaver krom trok. Ik heb dit in mijn Spektrum servo aangepast maar 80% (125% is de max) en de auto doet het nu top.

Ik heb net nog even op straat met een 3s lipo getest. Er is nog steeds iets verschil met mijn TA-05, maar het verschil word nu steeds kleiner ;)

Afplakken ramen

TT-01R chassis, body en verf zijn vandaag afgeleverd.

Helaas ontbreekt een ramen afplak stickervel.
Kan ik hiervoor de raamstickers van het decoratievel gebruiken, of zijn deze daar niet geschikt voor.

Ben nogal een luie spuiter, alles in 1 kleur maar wel met getinte ramen (doorzichtig) om het nog wat te laten lijken ;)

Welke body heb je?
Ik had er laatst ook 1 waar geen afplak folie bij zat voor de ramen maar dit was ook niet nodig daar deze beplakt werden met de stickers die bij de auto zaten.

mvg Roy

Nismo GT-R body (item 51041).
Raamstickers voor de buitenkant wil ik gebruiken als spuitmasker (binnenkant) om de ramen transparant te houden.

Vraag is of dit buitenkant stickerspul geschikt is als spuitmasker.

Spuitwerk maar even uitgesteld, eerst goed afplakspul scoren. Gaat het mis kan ik altijd nog decalls op de ramen plakken :D

Iemand tips voor goed afplakspul.

Edit:
Laat ook maar.
Na wat snijwerk kon ik het niet laten en de eerste spuitlaag zit er reeds in :)

Laatst bewerkt:
Afpeuteren stickers was nog wel even een werkje, daarna lijmresten verwijderen.
Na de glassex poetsbeurt 2x een PS31 (smoke) wapper op de ramen gegeven.

Op afstand zie je geen verschil met een gestickerde auto, maar van dichtbij is het toch wel van wow :cool:

Geen foto's, maar binnenkort wel live te aanschouwen op de binnenbaan van MACH.

;)

Servo probleem

Aangezien de BMS servo nog niet gearriveerd is vanuit HongKong heb ik het TT-01 karretje verwend met een Savox brushless servo. Maar welke borstel regelaar ik ook gebruik, alleen maar Gilles de la tourette en Parkinson gedrag van de servo.

Sluit ik een brushless regelaar aan, reageert de servo wel ok...

Welke Savox servo gebruik je?
Het is bekent dat de savox best wel wat vermogen vraagt wat weer door een niet al te sterke stroom voorziening vanuit de regelaar, een probleem kan veroorzaken.
Heb hier zelf nog geen problemen mee gehad maar al wel voldoende over gehoord en gelezen.

mvg Roy

Had ook problemen met een SAVÖX SC-0252MG in de TT-01. Deze wilde in het begin af en toe niet in 1 keer naar rechts (links was geen probleem). Op 1 of andere manier was dat probleem echter op een bepaald moment opgelost zonder er iets aan gedaan te hebben! :confused: De ESC die ik gebruik is een EZRUN 60A.

Groeten,

Dennis.

Back