Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Als het goed is dan moet de motoras dan 6,03 keer ronddraaien om te zorgen dat de wielen (of is het nou de spur) 1 keer ronddraaien.

6,03 : 1 Zijn de gear ratio's die je krijgt met de verschillende vertandingen.

(D) Is de stand die je moet gebruiken in de motormount om de gearmesh goed te zetten.

Laatst bewerkt:
@anthem2: dat klopt niet wat je zegt.
Als je een 58T spur en 25T pinion hebt dan draait het pinion 2.32 keer rond tegen 1 keer het spur.
Dit vermenigvuldig je nog een keer met de interne reductie.
dan kom je op de totale overbrengings verhouding.
De interne reductie van de TT01 is 2.6.

Dus dan kom je op:
58/25*2.6=6.03

Dus voor elke keer dat het wiel 1 keer rond gaat, draait de motoras 6.03 keer rond.

Hallo allen,

Ik heb heel eventjes een klein vraagje.
Mijn broertje heeft ook een tt-01 type E, net zoals ik. Alleen heeft hij een andere regelaar bij zijn pakket zitten, want ik heb de TEU 105 BK en mijn broertje heeft de TEU 104 BK. Wat zijn tussen deze regelaars de grootste verschillen (behalve de heat sink)?

MVG: Melvin

Ff muntje in google gooien en je weet het ,it's easy

Of je pakt de manual van de esc, die bij je auto zat , geen manual?, ook op het www kan je die zo downloaden ...

Laatst bewerkt:
om dit soort vragen te stellen en te beantwoorden is toch een forum ?!
ik weet het antwoord ook niet, maar als je het antwoord ook niet weet, waarom dan zo'n reactie ?

flauw .......

Als het te flauw is , doe je er wat zout bij :mrgreen:
Zie het meer als gemakzucht , men heeft beide auto's met elk een andere esc , waarschijnlijk dus ook een manual.

Tegenwoordig staat er genoeg op het www en iedereen kan dan gebruiken met google .

Als we allemaal zo goed met google waren, is een forum overbodig.
Ik had ook 2x TT01's zonder info. Dan is een forum een goed info wissel / deel medium.
Maar nu moeten we in elke topic schrijven dat men maar op Google moet gaan zoeken.
Word een leuk forum zo .......

Als we allemaal zo goed met google waren, is een forum overbodig.
Ik had ook 2x TT01's zonder info. Dan is een forum een goed info wissel / deel medium.
Maar nu moeten we in elke topic schrijven dat men maar op Google moet gaan zoeken.
Word een leuk forum zo .......

Niet helemaal, er zijn soms dingen niet helemaal duidelijk in de handleiding, en dan is wat toelichting/ervaring van anderen, erg handig. Of je volgt de handleiding, maar het werkt toch niet. Dan is een forum toch wel erg handig.

Vragen staat natuurlijk altijd vrij, maar een beetje eigen initiatief wordt zeer gewaardeerd, en je hebt er zelf ook wat aan als je snel eenvoudig te vinden info kan vinden. Als je dat niet kan, ben je afhankelijk van hoe snel iemand op je vraag reageert, en soms zie je dan dat mensen de vraag gaan herhalen, of meerdere topics gaan openen met dezelfde vraag, omdat ze ongeduldig worden. Dat is jammer als het om een vraag zou gaan waar je binnen een paar minuten zelf een goed antwoord op had kunnen vinden.

Voor de gene die liever lui dan moe zijn en die niet weten hoe de google machine werkt :

TEU-104BK

Specification

Special feature 1 : High frequency wave drive system
Special feature 2 : Max. continuous current (FET spec): Forward 60A
Special feature 3 : Output: Forward 100%, Reverse 50%
Special feature 4 : Input voltag: 6.6-7.2V
Special feature 5 : Compatible motor: Electric brushed motor for RC cars (Sport Tuned Motor or motors more than 25 Turns)
Special feature 6 : Drive frequency: 1kHz
Special feature 7 : Output voltage for receiver: 6.0-7.2V
Special feature 8 : Dimensions: 39.4x36.5x15.0mm
Special feature 9 : Weight: 47g

TEU-105BK

Specification

Special feature 5 : Compatible motor: Electric brushed motor for RC cars (Sport Tuned Motor or motors more than 25 Turns)
Special feature 7 : Output voltage for receiver: 6.0V
Special feature 9 : Weight: 44.5g

zoek de verschillen ..................

Laatst bewerkt:
Goedemiddag iedereen,

Ik heb een TT01D Type-E aangeschaft met een RS540 sporttuned motor erin, weten jullie welke regelaar ik hier goed bij kan gebruiken van Tamiya zelf?

Alvast bedankt!

Gewicht en BEC output voltage;)

Mvg Roy

Voor de gene die liever lui dan moe zijn en die niet weten hoe de google machine werkt :

TEU-104BK

Specification

Special feature 7 : Output voltage for receiver: 6.0-7.2V
Special feature 9 : Weight: 47g

TEU-105BK

Specification

Special feature 7 : Output voltage for receiver: 6.0V
Special feature 9 : Weight: 44.5g

zoek de verschillen ..................

Goedemiddag Iedereen,

Onlangs TT01 aangeschaft en inmiddels in elkaar zitten, maar ben toch aan het kijken of wat spullen te vervangen.
Nu zag ik op internet de volgende voorbijkomen:
Tamiya TT01 Super Car
Alleen kan ik nergens vinden van welk merk dit chassis is? het is in ieder geval niet die van 3Racing want die ziet er anders uit.

Mocht iemand het weten, ben ik erg blij!

Groeten,

Rick

Volgens mij is dat gewoon een volledig getunede tt-01 met onderdelen van hoofdzakelijk tamiya, maar waarschijnlijk zijn er ook onderdelen die tamiya niet heeft en andere bedrijven (3racing, yeah racing, enz.) Die daar dan dus in gestopt zijn zodat je een volledig getunede tt-01 als rollend chassis krijgt.

tel: 078-618.11.84

Goedemiddag Iedereen,

Onlangs TT01 aangeschaft en inmiddels in elkaar zitten, maar ben toch aan het kijken of wat spullen te vervangen.
Nu zag ik op internet de volgende voorbijkomen:
Tamiya TT01 Super Car
Alleen kan ik nergens vinden van welk merk dit chassis is? het is in ieder geval niet die van 3Racing want die ziet er anders uit.

Mocht iemand het weten, ben ik erg blij!

Groeten,

Rick

dinsdag 31-12 even bellen na 10:00 uur , en je weet het

dinsdag 31-12 even bellen na 10:00 uur , en je weet het

Goedemorgen met Rick, ik zag op jullie website de Super TT-01 staan en ik wil graag weten van welk merk alle onderdelen zijn, zodat ik deze zelf ergens anders goedkoper kan bestellen en zelf monteren.
Natuurlijk meneer, waarom zouden wij zorgen dat u de auto bij ons koopt als u hem ergens anders goedkoper kan bestellen, en zelf kan monteren, het merk etc etc....

Goed plan :)

Goedemorgen met Rick, ik zag op jullie website de Super TT-01 staan en ik wil graag weten van welk merk alle onderdelen zijn, zodat ik deze zelf ergens anders goedkoper kan bestellen en zelf monteren.
Natuurlijk meneer, waarom zouden wij zorgen dat u de auto bij ons koopt als u hem ergens anders goedkoper kan bestellen, en zelf kan monteren, het merk etc etc....

Goed plan :)

sooo die zag ik niet aan komen , nee dat zullen ze niet prijs geven ...:hammer:

ahaha prijs geven .....:banana:

Jammer dat je nu al vooroordelen hebt,weet dan wat de auto moet kosten in de verkoop bij de winkel?
Je kan natuurlijk gewoon vragen uit welke merk delen de auto is opgebouwd, lijkt me een volkomen legale vraag , en lijkt me dat de winkelier dat ook gewoon beantwoord .

psst niet vertellen als je belt dat jij de auto goedkoper kan bestellen in onderdelen incl verzendkosten , dan dat hun hem gaan aan bieden .......

Laatst bewerkt:
Back