Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ik zie dat het 1/8 autos zijn. Die team c is erg mooi. Is dit ook een wedstrijd auto en te vergelijken met een xray t4 of schumacher m4?

Ik wil graag die team c gtle kopen echt mooi. En mijn bruslesh set uit de vorza hier in zetten kan dit en waar zijn ze te koop in nederland

Ik wil je pret niet drukken maar je laatste 10 posts hier gaan totaal niet over de TT01, misschien zelf een draadje openen? Je set van de vorza past overigens gewoon.

Daarnaast is het ook wel netjes om te reageren op pb's.

Ik denk dat mijn regelaar kapot is van mijn tt-01. Alsik hem aan zet dan gaat het ledlampje snel knipperen zonder geluid. Ook als ik hem op nieuw kalibreer en de motor los koppel. De stuur servo werkt nog wel.

Welke regelaar kan op de standaard motor.

waarschijnlijk elke regelaar voor brushed motoren die het ampèrage van deze motor aankan. maar het is altijd wel handiger om een regelaar te nemen die wat meer aankan. dan blaas je die minder snel op door overbelasting (of je moet graag door plassen heen rijden ;) ).

Tja me zoontje vind door plassen rijden wel leuk. Vandaar dit probleem. Kan je wat regelaars noemen die op deze motor kunnen. Heb er niet heel veel verstand van

Remco, je kunt ook na installeren je regelaar in een ballon drukken. Dan is hij mooi beschermt tegen water. Over plasticdip hoor ik ook eel redelijk goede ervaringen.

Dat is idd een idee.

Maar misschien is hij ook niet kapot en is het de motor. Als ik de motor loskoppel zou ik toch de regelaar in moeten kunnen stellen? Als dat dus niet lukt en de led blijft snel knipperen dan ligt het toch aan de regelaar?

Misschien wel beste is even handleiding downloaden. Als je vermoed dat hij een slok binnen heeft gekregen. Dan niet verder gaan, maar open maken en drogen die bende. Misschien haal je er winst uit

Mtroniks regelaars zijn waterdicht geloof ik.
bijvoorbeeld de mtroniks TT25 of TT30.
TT brushed speed controllers for RC cars

De standaard tamiya regelaar (teu105) vind ik zelf geen geweldig ding. Stopt er vaak mee. Hij gaat dan in een of andere beveiliging. Na het uit en aan zetten doet ie het dan wel weer. (dit met de standaard motor). Tijdens clubraces is dit meerdere keren voor gekomen bij meerdere rijders. Het lijkt vooral voor te komen bij motoren die goed ingelopen zijn en met bijvoorbeeld een carson cupmotor. Het lijkt er daarom op dat de tamiya regelaar met een standaard motor al redelijk aan zijn grenzen zit.
Dit allemaal is alleen voorgekomen met de 105 regelaar. De 104 regelaar lijkt er geen last van te hebben. Deze heeft echter geen BEC. Dus een externe BEC is dan wel aan te raden.

Rood knipperende led betekent uit mijn hoofd geen signaal van de ontvanger(dan hoor je de motor ook piepen geloof ik) of een onderbroken contact in de regelaar zelf. Zelf ondervonden door een accu verkeerd om aan te sluiten :P . Dan is het einde oefening voor de regelaar.

Ik hoor wat geluiden over problemen met de nieuwe 105 regelaar van Tamiya, zijn jouw ervaringen wel goed Michel?

Mvg
Marcel

Hey Marcel,
Rij al de hele winter met de 105 nergens last van, afgelopen zondag nog zo de finale in zonder ergens last van de hebben ;)

is voor mij nieuw wat ik hier hoor vind hem juist heel fijn en ben blij dat dat stomme snoertje er niet mee aan zit scheelt toch weer een plekkie in me ontvanger

Back