algemeen teamC topic

zijn 4wd is standaard gelagerd dacht ik.
foto boven aan 1e pagina met een mooie custom jeep body:)

to 2100 ball bearing 5x10x4 6pcs wiellagers 8x en gearbox 4x
to2099 ball bearing 10x15x4 6pcs diffoutdrive lager 2x

de alu schokdempers zijn niet aleen sterker maar dempen beter en zijn soepeler
met alu dempers hoef je niet bang te zijn dat je het breekpunt ergens anders legt

to 2100 ball bearing 5x10x4 6pcs wiellagers 8x en gearbox 4x
to2099 ball bearing 10x15x4 6pcs diffoutdrive lager 2x

de alu schokdempers zijn niet aleen sterker maar dempen beter en zijn soepeler
met alu dempers hoef je niet bang te zijn dat je het breekpunt ergens anders legt

Thnx. Heb de partnummers even opgeslagen in documentje.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
zeker weten .ik gebruik m hoofzakelijk op zand en klei banen.
en op andere banen waar weinig grip is
daar is het echt een snelle auto met veel stuur en voorwaardse tractie
als basis is de jekyll t zelfde .
aleen heeft de jekyll geen lagers en een pvc body en spoiler en kunstof dempers.
verder heeft de evo ook turnbuckles iplv gewone stangetjes.

Ik dacht dat er tegenwoordig geen RTR auto's zonder kogellagers werden verkocht? Klein minpuntje, het kost de fabrikant een stuk minder om ze direct toe te voegen, dan wanneer je ze later zelf moet kopen, en zeker met een brushless motor erin krijgt de transmissie toch wel flink wat te verduren, lijkt me.

Turnbuckles zijn handig om snel even iets af te stellen, maar als je geen wedstrijden rijdt, mijns inziens niet essentieel. De gemiddelde hobby rijder zal waarschijnlijk nauwelijks meer aan de ophanging komen als eenmaal een goede afstelling is gevonden.

De Minion RTR heeft vast standaard ook kunststof dempers of niet? Ik kijk eerst wel hoe die voldoen, vervangen door alu kan altijd nog. Waar moet ik aan denken qua kosten voor die upgrade?

Nou, die kosten van lagers zijn redelijk aan de prijs maar ik heb in mijn eeuwige zoektocht via een brits forum een mogelijke oplossing gevonden.

RCbearings Limited

Deze verkoopt setjes per model. Deze zou goed moeten zijn voor de 2WD.

Team C

Voor de Mignon zou ik ze even mailen. Volgens mij is het gewoon een lagerboer die zelf setjes samenstelt.

De Minion (Mignon betekent dacht ik "dwerg" ;) ) zou volledig kogelgelagerd moeten zijn, volgens de specs. Misschien niet top-top kwaliteit lagers, maar voorlopig afdoende. Geen idee of de kwaliteit van de tegenwoordige lagers minder is, maar bij mijn oude Kyosho's heb ik nog geen kogellager hoeven te vervangen. Geef een wiel een zetje en het draait wel een minuut of langer.

Ik heb bij Absima zowel de Jekyll als de Mignon bouwinstructies bekeken en daar zie ik wel degelijk lagers en geen bushings. Nu wordt het spannend dus. Zou de kit lagers hebben en de RTR bushings?

Ik heb Absima gemailed en antwoord gekregen. De brushed wagens hebben bushings en de brushless wagens hebben bearings..

Laatst bewerkt:
Yep, weer wat geleerd. Net de Jekyll besteld. Met wat geluk heb ik hem morgen. En anders na de pasen. Ik hoop natuurlijk morgen alhoewel ik weinig tijd heb om er mee te rijden. Morgen zooi paasboodschappen doen en zaterdag flink wat koken voor zondag. Maar uiteraard ga ik hem wel even snel proberen als hij er is.

ik wou zeggen ik had de transmiddie al open gehad om de motor te wisselen en toen zag ik inderdaad lagers. ik wist niet dat jullie het over die lagers hadden...

Back