algemeen teamC topic

mijn nieuwe setup voor het 2014 buggycup seizoen

Team C T8v3 met Picco Boost motor , savox servo's en LRP lipo met Sanwa M12

1390659_545270195551984_229438822_n.jpg

1395249_545270232218647_875443980_n.jpg

16295_545270185551985_1412151284_n.jpg

1384142_545270192218651_568728845_n.jpg

Voor de nieuwsgierigen : Ik ben begonnen met bouwen.

Als je de vorderingen wilt volgen, hier ben ik begonnen met mijn bouwverslag:

[199415] bouwverslag-team-c-stoke-e

Facebook-pagina ziet er erg leuk uit en wat wordt er elders in de wereld al veel met Team C wagen geraced (en gewonnen). Dat had ik niet verwacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje aan de experts, kan de slipper van de T4v2 ook in de Minion worden gezet? De motor mount is hetzelfde, en gezien de modulaire opbouw bij de meeste modellen, waarbij zelfs 2WD auto's onderdelen van de 4WD auto's gebruiken, zou je verwachten dat de slipper een drop-in vervangbaar onderdeel is voor de simpele spur.

Wat me trouwens bij de Minion opvalt is dat de drive cups van de achterwielen wat beginnen in te slijten, maar die van de outdrives van het diff totaal niet. Zijn die laatste van harder metaal gemaakt? Zo ja, is er een slijtvaster alternatief, behalve achter ook CVD's te steken, zoals voor?

Je zegt het eigenlijk zelf al... Al vind je het zelf geen oplossing, CVD's plaatsen achter is wel beter. Komt het rijgedrag van de auto ook zeker ten goede...

Ik heb iets minder goede ervaringen met de Minion CVDs. 1 keer een stoepje geraakt, auto was nog aan het optrekken, en gelijk eentje krom. Ik kon hem wel weer ongeveer recht buigen, maar ik stond wel raar te kijken, omdat de klap niet hard was, met een Eco 18T gaat de auto niet bepaald "oerend hard". ;-)

Dogbones lijken me dan iets robuuster, en bij niet sturende wielen merk je het verschil minder, is mijn ervaring. Wat me vooral opviel is het verschil in slijtage tussen de drive cups bij de wielen, en de diffs.

Goedemorgen Iedereen,

Ook ik heb zojuist een kit voor de Team C ''Minion'' Besteld dus kan niet wachten tot die binnen gaan komen :D dan bouwen en een beetje gaan orienteren op lekker snelle motor en lipo's etc :)

Leuk. Ga je ook een bouwverslag bijhouden in het daarvoor bestemde gedeelte?

Even gekeken wat de CVD's zouden moeten kosten, 33 euro in NL, 19 euro elders in de EU. Beide ex verzenden.

Waarschijnlijk niet Indoor, ik ga rustig aan de slag, wellicht als ik hierna nog eens een wagen aan ga schaffen wel, maar met mijn eerste ''bouwproject'' laat ik een bouwverslag nog even achterwege :)

Je kan ook gewoon foto's nemen, mocht je dan achteraf toch een verslag willen maken, dan heb je in ieder geval beeldmateriaal.

Vraagje

Ik wil proberen van de hyde een buggy temaken

Dan heb ik toch een andere kap
Banden
En mischien andere pinion nodig.

Back