Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Alles kan ontploffen,
Maar als je je lipo nooit boven de 1c oplaad is kan er nooit iets gebeuren,
Ik zal eens uitrekenen wat een nieuwe lader + 2 batterijen kost

Een 2cel 5000mah kost bij HK in Duistland een kleine 20euro,

Je hebt er 2 nodig dus dat is al 50euro incl verzending een lader kost ong 30euro dat is dan 80euro. Je hebt dan nog een paar laadkabels ook nodig maar die bestel je best in Hongkong.

MVG

Je berekening is bijna perfect: een lader heb ik niet nodig (zie vorige post), mijn lader is zeker en vast geschikt voor LiPo's (je krijgt er zo'n "balanceer" plaatje bij, specifiek voor LiPo's). Ik vind het zeer goed dat je me wilt helpen, maar met de batterijen die ik nu heb, zou de auto ook al veel sneller moeten gaan, maar dat is nu net het probleem: hij gaat niet sneller. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de instellingen van de Castle Link software.

Je berekening is bijna perfect: een lader heb ik niet nodig (zie vorige post), mijn lader is zeker en vast geschikt voor LiPo's (je krijgt er zo'n "balanceer" plaatje bij, specifiek voor LiPo's). Ik vind het zeer goed dat je me wilt helpen, maar met de batterijen die ik nu heb, zou de auto ook al veel sneller moeten gaan, maar dat is nu net het probleem: hij gaat niet sneller. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de instellingen van de Castle Link software.

Daarbij kan ik je niet helpen, maar bekijk een filmpje op youtube

How to program a castle creation esc

Ofzo ?

Je zal wel iets vinden anders moet je maar raad vragen aan iemand die er een heeft afgesteld

MVG

Als je sneller wilt gaan, gewoon een grotere pinion monteren. Maar dan is je accu ook sneller leeg.

De standaard titan motoren hebben +/- 3000kv. Een mamba monster heeft 2200kv. Als je met dezelfde accu blijft rijden, maakt de motor dus minder toeren. Om dat te compenseren moet je een grotere pinion monteren of accu's gebruiken met een hogere voltage.

@Simtom,

Welke pinion/gear gebruik je nu ?

MVG

GroteFoto-ZQG3QVIO.jpg

Als je sneller wilt gaan, gewoon een grotere pinion monteren. Maar dan is je accu ook sneller leeg.

De standaard titan motoren hebben +/- 3000kv. Een mamba monster heeft 2200kv. Als je met dezelfde accu blijft rijden, maakt de motor dus minder toeren. Om dat te compenseren moet je een grotere pinion monteren of accu's gebruiken met een hogere voltage.

De huidige gear ratio is dezelfde als diegene die standaard is geplaatst bij de Brushless Edition (17-pinion en 68-spur). Eigenlijk het punt waar ik me om druk maak is het feit dat ik nu bijna een kopie heb van de Brushless Edition, maar toch haalt mijn auto niet de punch die de andere auto out-of-the-box wel direct haalt ...

Volgens mij zijn die accu's ook zwaar onderbemeten voor een mamba monster.
heb je ze beidde paralel of in serie staan?

Ik weet niet precies wat de man van de hobby winkel heeft gedaan, maar mij lijkt het toch niet echt goed gedaan. Misschien verliezen de batterijen hierdoor veel te veel energie?

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij probeer je foto's te plaatsen, maar gaat niet helemaal goed
Ik zou wel een foto willen zien van je setup compleet aangesloten.
En meer gegevens van je accu's, aangezien een mamba setje min 120A nodig heeft om goed te presteren ( liever meer zelfs )

Nu zie ik ze wel, en ik ben geen techneut, maar volgens mij zit dat niet helemaal goed.
Zie foto hieronder. Het zou er ongeveer uit moeten zien als de rechter kabel.
3063_3064_parallel_series_yconnector.jpg

Nu zie ik ze wel, en ik ben geen techneut, maar volgens mij zit dat niet helemaal goed.
Zie foto hieronder. Het zou er ongeveer uit moeten zien als de rechter kabel.
3063_3064_parallel_series_yconnector.jpg

Dat dacht ik ook al, maar de man weigerde toe te geven dat er misschien iets mis mee was ... Het rechtse is ook het meest logische.

Probleem ligt niet bij de batterijen ( al weet je niet wat je ziet als je er lipo's indoet ;-) )
Denk dat je nu gewoon op 8,4v rijdt, ipv 16,8v
Terug naar de winkel en desnoods neem je bovenstaand plaatje mee.

Probleem ligt niet bij de batterijen ( al weet je niet wat je ziet als je er lipo's indoet ;-) )
Denk dat je nu gewoon op 8,4v rijdt, ipv 16,8v
Terug naar de winkel en desnoods neem je bovenstaand plaatje mee.

Ja, dacht ik ook al. Er zijn, denk ik, teveel kabels gebruikt en soldeerwerk?

Back