Algemeen Traxxas E-maxx Topic

heeft er hier iemand al eens een 1/10 brushless setje getest?
Op de gewone 7.4V of op 11.1V met de gewone 1/10BL motors

Ik ga misschien proberen op A123 3x3.3V (3s3p) (4600mah)
op een Tekin R1pro regelaar
met een 6.5motor met dikke rotor.

Als ik de cellen ergens goedkoop kan vinden ....

ik denk dat deze auto te zwaar zou zijn voor een standaar 1/10 bl setje om eerlijk te zijn. (of je zou hem erg licht moeten vertanden, maar dan houd je geen snelheid meer over.)

hallo,

als je die mamba in een nieuwe traxxas e-maxx stopt en je rijdt met 2 gewone batterijen van lrp 4200mah 7cellen is er dan veel verandering in vergelijking met de standaard motortjes?

of moet je echt speciaal lipo's kopen om een verschil te hebben?

groetjes

Ik heb mijn E-maxx 3905 uitgerust met de Mamba Monster en de 2200Kv
Castle heeft me geadviseerd om niet met mijn 7 cell 4200 Mah NiMh te rijden. Het zou de mamba monster kunnen beschadigen.

Ik heb bij first products (Homepage) 2 x 6s A123 gekocht = 2 x19,8 volt en in totaal 4600 Mah (totaal ca. € 180,- en € 9,- verzendkosten). Dat gaat als de brandweer met een 15 tands pinion! rijtijd echter ca. 15 minuten bij voluit raggen in het zand.

Met lipo's kan je 2 x 5000 Mah erin stoppen. Dan heb je echt langere rijtijd!

Ik heb er de spectrum DX3S bij gekocht omdat met de originele zender de auto ongecontroleerd was = Griezelig......!

Via de telemetrie functie op de DX3S kan ik temperatuur zien van de motor die kwam uit op max 68 graden tijdens die 15 minuten voluit rijden. 73 graden is maximum voor de 2200Kv.

Snelheid kan ook opgemeten worden alleen heb ik de sensor op de pinion van de motor gezet. Nu wijst hij niet constant aan. ik denk dat de pinion die iets te snel draaitvoor de meting of dat het onderscheid tussen pinion en reflecterende sticker op de pinion te klein is...

Opladen van de A123 cellen gaat snel alleen komt mijn lader (megapower infinity 960SR) maar tot 6 ampere. Daarboven slaat hij thermisch uit als ik 6,5 a of meer instel. Wellicht een keer een andere lader..?? ;)

succes

rob

Ik heb inmiddels een paar keer gereden met mijn mamba monster en 2200Kv neu combo van castle creations E-maxx en de A123 batterijen. het gaat als een speer!!!:-D

De Spectrum zender DX3S bevalt ook erg goed. fijn is de telemetrie waarmee je op afstand je motor temperatuur in de gaten kan houden. Deze is bij mij nog nooit dichtbij de 75 graden gekomen (= max temp). Ik ben er nog niet uit met de toeren/snelheids indicator deze heb ik gericht op de pinion die op de motoras zit. dit werkt niet goed.... ik denk dat wellicht het contrast verschil tussen pinion en reflectie te klein is.

Met de zender kan je veel instellen. Een van de handige dingen is de "travel" instelling hiermee regel ik snelheid/kracht van de motor terug als mijn zoon met de auto rijdt. Eigenlijk stel je in dat je bij maximaal de gashendel indrukken maar een bepaald % gas geeft... Dan hoef je dat niet met de PC op de ESC in te stellen als je wilt wisselen.

Ook kan je hiermee hoeveelheid aansturing van gas en remmen apart regelen. etc etc. lees maar eens de handleiding op internet. http://www.greathobbies.com/manuals/s/spm/spm3130_manual.pdf

Voor de ontvanger die erbij zit geldt dat je de tweede stuurservo op de "aux" aansluit en deze koppelt in de zender aan de steering servo zodat deze gelijktijdig de juiste uitslag maken. dit houdt wel in dat als je aan de buitenkant aan de zender je stuuruitslag verstelt dat je 1 servo aanpast!!! Beter is het om in het menu van de zender (bij "sub-trim") de beide servo's af te regelen naar de juiste kant.

Een andere optie is een Y kabels te gebruiken om zo 2 servo's op 1 steering poort aan te sluiten. dit schijnt te werken zegt men bij traxxas. Dan kan je met de stelknop bij het stuur wel beide servo's tegelijk bijstellen.

De auto rijdt super en soepel. veel power. Ik gebruik op het standaard 68 tands tandwiel en een 15 tand pinion op de motor. dat geeft veel kracht en behoorlijke snelheid. Als ik vol gas geef is dat een wheelie of een backflip!

De A123 cellen zijn elk in 23 minuten opgeladen. Ik weet nog steeds niet hoe je ze in serie kan schakelen en dat als 1 pack kan opladen met mijn megapower infinity 960 lader en bijbehorende megapower balancer.

Ik ben erg tevreden met deze opzet. Ik wil nog wel de ESC wat hoger plaatsen door deze op een stukje aluminium kokerbalk te zetten zodat ik het chassis ook kan afspoelen met water zonder dat dit dicht bij de esc komt.

Tot nu toe heb ik nog niets stuk gereden van de transmissie

Wel is de body aan de achterzijde geknikt en gescheurd bij de body posts omdat de body bij de vele!! wheelies een ook bij sommige jumps zand zand schept en de achterzijde dan belast wordt met dat extra gewicht dat er met behoorlijke snelheid in wordt geduwd...

Vraag!:
De body is dus gescheurd en geknikt. Ik wil dat repareren... Weet iemand het soort materiaal van deze kappen? is dat Lexaan of wat anders???

Ik ben ook op zoek naar de andere materiaalsoorten zoals van het plastic wat gebruikt wordt voor de tandwiel beschermkappen en het chassis...
Ook van het zwarte van de draagarmen etc wil ik het graag weten. iemand een idee??

groet

Rob

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het een Lexaan kap ja.

En mooie set-ups geen filmpjes toevallig?

De Spektrum is ook erg mooi en die afstelmogelijkheden zijn super!!

Het project is begonnen. Nadat ik aan het eind van het seizoen heb besloten om met wedstrijd rijden te stoppen en me alleen te richten op het "voor de lol" rijden, ben ik plannen gaan maken om mijn E-maxx (3906) om te bouwen naar de nieuwe versie (3905). Ik heb al redelijke ervaring met brushless en ombouwen, zie vorige project : mini-t-monster-fotos

Op verschillende sites werd het afgeraden om de 3906 om te bouwen, qua kosten zit je al snel aan een nieuwe 3905. Gelukkig is er zoiets als ebay en hier was iemand die een kompleet chassis en versnellingsbak van de nieuwe e-maxx voor een kleine $100 aanbood. Hier ook een wheelie bar en stalen schroeven aangeschaft. Op de 3906 is alles nog met kruiskop schroeven.

De bedoeling is om de auto brushless te maken. Ik heb meteen de stalen cvd's van traxxas ook besteld, want de flut asjes van de 3906 kunnen er niet tegen. Ook de standaard assen van de 3905 houden het niet lang. Ik heb een revo gehad met een lrp .28 motor. De assen hielden hier niet van, een brushless heeft meer vermogen...
Welke brushless set erop komt ben ik nog niet helemaal over uit. Op dit moment heeft de speedpassion silver arrow set van PK racing mijn voorkeur. Dit merk zie je steeds meer bij truggy races voorbij komen en zeer goed presteren. Maar het kan net zogoed een novak of mamba monster worden. Het ligt eraan welke ik voor een redelijke prijs kan kopen

De auto wordt gebruikt om te bashen, vooral op skatebaantjes. Ik woon in het centrum van Tilburg en hier is weinig offroad terrein in de buurt. Bij modelsport uk heb dan ook mambo 40's wielen en road rage banden van proline gekocht. Als laatste komt of de HPI cuda kap erop of de proline baja bug.

Ik ben gisteren begonnen met ombouwen. Als het af is komen de foto's. Ik maak geen bouwverslag, want in principe is het alleen de bulkheads overzetten en hier heeft iedere maxx rijder ervaring mee volgens mij aangezien het nog steeds de zwakste plek van de maxx is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is het een Lexaan kap ja.

En mooie set-ups geen filmpjes toevallig?

De Spektrum is ook erg mooi en die afstelmogelijkheden zijn super!!

Ik heb uiteindelijk wat stukken plastic gebruikt en glasvliesmat en deze op de body gelijmd met bison "rubber repair". Het is eigenlijk bedoeld om schoenzolen te repareren. Ik moet zeggen dat spul houdt goed! tot nu toe scheurde alles eraf maar dit blijft kleven en is flexibel... Duurt wel een dag om te laten drogen.

Nee filmje heb ik nog niet. Ik vind het altijd zo'n gedoe om dat online te krijgen...:O)

Rijtijden zijn nu ca 40 minuten met de 2x 6s A123 cellen. Waarbij mijn zoon van 5 en ik elkaar afwisselen (als hij hem af wil geven...;)) Hij rijdt op 60% van vermogen en kan er al aardig mee springen!

Wellicht nog maar zo'n set accu's kopen...:)

Ik ga misschien ook een e-maxx kopen.
Wel de oude versie (3906).
Ik heb nog een novak hv pro 4,5 brushless set.
Weet iemand of de oude e-maxx dit trekt met 2 keer 2s lipo of 12 cellen nihm?
Als hij het niet trekt, weet iemand dan wat ik moet vervangen?
Alvast bedankt!

de oude emaxx is vanzichzelf aardig sterk, de assen zijn een zwak punt. Deze zijn redelijk dun.
De beste manier is echter gewoon gaan rijden en wat je kapot rijd (wat je zeker gaat doen) vervangen voor een btere variant.

Als het geld je op de rug groeit dan kun je alles van te voren upgraden, maar dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. Ik hebnog een extra set assen liggen...

de oude emaxx is vanzichzelf aardig sterk, de assen zijn een zwak punt. Deze zijn redelijk dun.
De beste manier is echter gewoon gaan rijden en wat je kapot rijd (wat je zeker gaat doen) vervangen voor een btere variant.

Als het geld je op de rug groeit dan kun je alles van te voren upgraden, maar dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. Ik hebnog een extra set assen liggen...

Welke assen zullen kapot gaan, die van de versnellingsbak naar de diff's gaan?

Ik ben ook op zoek naar de andere materiaalsoorten zoals van het plastic wat gebruikt wordt voor de tandwiel beschermkappen en het chassis...
Ook van het zwarte van de draagarmen etc wil ik het graag weten. iemand een idee??

groet

Rob

Traxxas heeft deze vraag beantwoord. Het is Nylon met fiberglass (=glasvezel?) vulling....dat geldt voor zowel de grijze als de zwarte delen van chassis etc.

groet

Rob

Laatst bewerkt:
Dit komt allemaal in mijn e-maxx:

Novak HV Pro 4,5 brushless systeem met 14T tandwiel
Graupner synthesizer SB6 syn 40s ontvanger + XS-6 zender
Hitec hs-525MG (high speed) stuurservo
Hitec hs-311 (standard) schakelservo

Is dit allemaal goed voor in een 3906 denken jullie?

En welke accu's zijn het beste voor dit setje als je snel wilt gaan?

ik zou lipo's gebruiken. De zippy's schijnen goed te zijn. te bestellen bij hobbycity.com. Bij pkracing heb ik zelf de 5100mAh 2p2s paketten gekocht. voor 60 euro per stuk.

Ik ga even kijken naar verschillende lipo's.
Op internet had ik een tabel gevonden waar de topsnelheden van de e-maxx 3905 met de hv pro 4,5 op staat.
Nu vroeg ik me af of deze topsnelheid even hoog zal zijn met een e-maxx 3906.
Misschien zelfs hoger, omdat de 3906 een tweede versnelling heeft..

traxxas e-maxx

Hallo,

wie weet de beste batterijen (lipo) voor de traxxas E-maxx ?

greetz !

Back