Ik heb inmiddels een paar keer gereden met mijn mamba monster en 2200Kv neu combo van castle creations E-maxx en de A123 batterijen. het gaat als een speer!!!:-D
De Spectrum zender DX3S bevalt ook erg goed. fijn is de telemetrie waarmee je op afstand je motor temperatuur in de gaten kan houden. Deze is bij mij nog nooit dichtbij de 75 graden gekomen (= max temp). Ik ben er nog niet uit met de toeren/snelheids indicator deze heb ik gericht op de pinion die op de motoras zit. dit werkt niet goed.... ik denk dat wellicht het contrast verschil tussen pinion en reflectie te klein is.
Met de zender kan je veel instellen. Een van de handige dingen is de "travel" instelling hiermee regel ik snelheid/kracht van de motor terug als mijn zoon met de auto rijdt. Eigenlijk stel je in dat je bij maximaal de gashendel indrukken maar een bepaald % gas geeft... Dan hoef je dat niet met de PC op de ESC in te stellen als je wilt wisselen.
Ook kan je hiermee hoeveelheid aansturing van gas en remmen apart regelen. etc etc. lees maar eens de handleiding op internet.
http://www.greathobbies.com/manuals/s/spm/spm3130_manual.pdf
Voor de ontvanger die erbij zit geldt dat je de tweede stuurservo op de "aux" aansluit en deze koppelt in de zender aan de steering servo zodat deze gelijktijdig de juiste uitslag maken. dit houdt wel in dat als je aan de buitenkant aan de zender je stuuruitslag verstelt dat je 1 servo aanpast!!! Beter is het om in het menu van de zender (bij "sub-trim") de beide servo's af te regelen naar de juiste kant.
Een andere optie is een Y kabels te gebruiken om zo 2 servo's op 1 steering poort aan te sluiten. dit schijnt te werken zegt men bij traxxas. Dan kan je met de stelknop bij het stuur wel beide servo's tegelijk bijstellen.
De auto rijdt super en soepel. veel power. Ik gebruik op het standaard 68 tands tandwiel en een 15 tand pinion op de motor. dat geeft veel kracht en behoorlijke snelheid. Als ik vol gas geef is dat een wheelie of een backflip!
De A123 cellen zijn elk in 23 minuten opgeladen. Ik weet nog steeds niet hoe je ze in serie kan schakelen en dat als 1 pack kan opladen met mijn megapower infinity 960 lader en bijbehorende megapower balancer.
Ik ben erg tevreden met deze opzet. Ik wil nog wel de ESC wat hoger plaatsen door deze op een stukje aluminium kokerbalk te zetten zodat ik het chassis ook kan afspoelen met water zonder dat dit dicht bij de esc komt.
Tot nu toe heb ik nog niets stuk gereden van de transmissie
Wel is de body aan de achterzijde geknikt en gescheurd bij de body posts omdat de body bij de vele!! wheelies een ook bij sommige jumps zand zand schept en de achterzijde dan belast wordt met dat extra gewicht dat er met behoorlijke snelheid in wordt geduwd...
Vraag!:
De body is dus gescheurd en geknikt. Ik wil dat repareren... Weet iemand het soort materiaal van deze kappen? is dat Lexaan of wat anders???
Ik ben ook op zoek naar de andere materiaalsoorten zoals van het plastic wat gebruikt wordt voor de tandwiel beschermkappen en het chassis...
Ook van het zwarte van de draagarmen etc wil ik het graag weten. iemand een idee??
groet
Rob