Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier en heb al meteen een probleem.
Ik heb een emaxx met een BL motor en na een halve accu leeg rijden is mijn hoofdtandwiel gesmolten.
Zijn er al 2 kapot.
Zet ik het kleine schroefje te strak of wat doe ik verkeerd?

Wat bedoel je met 'het kleine schroefje'? Bedoel je daarmee het moertje met veertje waarmee je de slip van je slipper afsteld?

Heb zoiets nog nooit gezien. Te los lijkt me ook het meest logisch. Daardoor gaat de slipper veel te veel slippen en wordt heet. Gevolg: gesmolten spur.

Normaal werkt goed: moer helemaal vast draaien en dan een 1/4 tot een 1/2 slag losser draaien

motoradvies

Mijn Maxx heeft nog gewoon de stockmotoren, maar het wordt tijd voor wat anders omdat die erg snel gaan roken met lipo's én omdat het verschil met mijn E-Revo met MMM wel erg groot is :)
Ben dus op zoek naar een brushless setje. Ik rij niet zoveel met de Maxx (wel met de Revo), dus het mag niet teveel kosten. Lees hier over de EZrun 80A maar kan deze nergens op internet vinden! Zoek ik niet goed of wordt die niet meer gemaakt? Of wellicht heeft iemand nog wat 2e hands liggen?

Laatst bewerkt:
Als je niet zo veel met de Maxx rijd zou ik overwegen hem te verkopen :)

Verkopen !!!!!! Nee, dacht het niet. Wil eigenlijk gewoon de Revo én de Maxx tegelijk mee 'uit spelen nemen'. Gaat er één stuk, heb ik nog een tweede :):) Heb nog wel een 3906 E-Maxx staan, daar doe ik echt niks meer mee, is te koop, met een vracht aan spare parts.

Mijn Maxx heeft nog gewoon de stockmotoren, maar het wordt tijd voor wat anders omdat die erg snel gaan roken met lipo's én omdat het verschil met mijn E-Revo met MMM wel erg groot is :)
Ben dus op zoek naar een brushless setje. Ik rij niet zoveel met de Maxx (wel met de Revo), dus het mag niet teveel kosten. Lees hier over de EZrun 80A maar kan deze nergens op internet vinden! Zoek ik niet goed of wordt die niet meer gemaakt? Of wellicht heeft iemand nog wat 2e hands liggen?
Je moet niet naar "EZRun 80A" zoeken, maar naar "XERun 80A".
Je kan ze vinden op eBay. KershawDesigns verkoopt ze voor maar 70 euro incl. verzendkosten.

Laatst bewerkt:
Je moet niet naar "EZRun 80A" zoeken, maar naar "XERun 80A".
Je kan ze vinden op eBay. KershawDesigns verkoopt ze voor maar 70 euro incl. verzendkosten.

Dank voor de tip, alhoewel 70 euro wel erg optimistisch. Zie ze nu op KershawDesigns voor 150 dollar inclusief verzenden = 112 euro. Nog steeds een mooie prijs

is die 80 A niet te weinig?

zat zelf een beetje te kijken voor dit zetje HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless Car Power System 2350Kv/150A $189.95

ik was eerst in de veronderstelling dat de regelaar maar 4s aankon. maar zie nu dat deze regelaar 6s kan hebben. heb ik de vorige keer niet goed gekeken of hebben ze een nieuw type regelaar? men heeft me wel gemeld dat de motor niet zo er goed is. maar voor ik de beslissing neem wacht is eerst de beurs in dortmund af :D

60A is zelf genoeg als je laag vertand
zoek maar eens op youtube dan is een traxxas regelaar van op een rustler zelf genog en je moet ze eens zien gaan. ik weet enkel niet of dat zo gezond is voor je motor

Rijd inderdaad heerlijk. Als mijn MMM kapot gaat duw ik er gewoon een Velineon in ... Die hele 1/10 en 1/8 motors slaan nergens op.

Probleem bij dit soort filmpjes is dat er nooit bij staat hoe heet alle electronica wordt en dat ze nooit het filmpje laten zien waarbij de auto uitfikt...

de enige manier omdat te weten te komen is door het eens te proberen
ik zal er eens een ezrun 60A combo insteken later.
kost toch maar 70euro...

70 euro die ik beter kon besteden, maar het is je eigen geld. Ik vond toen ik 16 was 70 euro redelijk wat geld (nu nog trouwens :)).

maxx

nard heeft gelijk vxl kan wel maar is er niet voor gemaakt.heb gisteren met de flux en de maxx gereden, flux ging kapot maar de maxx op de vxl ging weer als de brandweer ,niet kapot te krijgen . maar wordt wel erg warm. na twee acculadingen kon de regelaar het niet meer aan en de cutof trad in werking.ben nu toch opzoek naar een nieuwe combo zit nog te twijfelen tussen mmm of xerun 150. iemand advies?:cool:

ik weet ook wel dat een mmm het beter zal doen in een e-maxx, maar ik heb er al zoveel problemen mee gehad in mijn savage flux dat ik liever naar een alternatief zoek

Back