Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Velineon set?

Moet het opzich prima doen, al krijgt het motortje het soms wel zwaar aangezien hij voor kleinere modellen is bedoeld

Lipo is dan trouwens geen overbodige luxe;)

[URL="
Single Velineon[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar met 4,5 turns heb je te weinig rijtijd vind ik.;)

De rijtijd van de standaard motoren vind ik dus te weinig.:p

Maar ik denk dat het de Traxxas Brushless setje word.:D

140 dollar ongeveer, rijtijd is wel veel met een goeie accu en toch veel snelheid.:cool:

tis 6,5 turns :)

Maar wat ik zie uit die single velineon filmpjes dat dat ook al behoorlijk snel gaat :)

Lipo blijft nog steeds beter dan NIMH, waarom heb je er wat tegen??

En, er moeten 2 accu's in je auto, dus 1, 9.6 accu gaat niet;)

Greetz,
Joram

zou een KD 6XL Brushless motor sterk genoeg zijn voor een E-Maxx/E-Revo? (op 4s Lipos uiteraard. )

Sterk genoeg , ja Slim , nee .

De kd 6xl heeft een te hoog toerental voor de e-maxx en vraagt daardoor teveel ampere van de accu`s . Ook staan de kd`s n iet bekent om hun kwaliteit en spatten de magneten nog wel eens uit elkaar . Wil je goedkoop en toch een goede motor neem dan een Feigao 540XL8 , Feigao maakt ook de wanderers van BK en staan in de vs bekent als Nemesis.

Maar ik snap niet dat velen van zijn e-maxx een race truck wil maken daar is helemaal niet voor gebouwd . Maar goed ieder zijn meug de mijne rijd nog steeds met de standaard motoren en gaat fijntjes 42km/h gps gemeten op 12 celletjes alleen zou ik soms iets meer kracht zien tov de snelheid dus sterkere motoren ipv snellere .

groet,

Michiel.

Lipo blijft nog steeds beter dan NIMH, waarom heb je er wat tegen??

En, er moeten 2 accu's in je auto, dus 1, 9.6 accu gaat niet;)

Greetz,
Joram

Met een Velineon setje niet.;)

Dan leg ik bijv. 1 accu in als reserve erin en de andere gebruik ik dan.

Als die leeg ik sluit ik de andere aan.:D

dat is ook wat ik eigenlijk wil, plenty trekkracht. en ik wil BL omdat deze motoren helemaal dicht zijn. (heb al 2 brushed motoren kapot gereden omdat er een steentje in de motor gekomen is, en daarme de collector heeft vernielt :( )
Ik heb deze regelaar gekocht Mtroniks Genesis PRO Sensorless Brushless Speed Control
( nogmaals dank aan 666yeti666 hiervoor :) ) deze regelaar lijkt qua specs erg mooi, en omdat hij helemaal waterdich is leek het me helemaal een mooie regelaar!
nu zoek ik dus een motor hiervoor om een een E-Maxx (of E-Revo) te hangen... Ik zit er zelfs aan te denken om evt m'n Kyosho Mad Force om te bouwen naar brushless.. is mischien ook nog niet zo'n gek idee.

Anyways ik vroeg dus alleen maar omdat die 6XLs voor 30 euro VP op marktplaats staan (nouja.. en sensorless motor zit ook niet veel in, dus die kunnen wel goedkoop gemaakt worden. )

Gr.
Tim:bye:

Anyways ik vroeg dus alleen maar omdat die 6XLs voor 30 euro VP op marktplaats staan (nouja.. en sensorless motor zit ook niet veel in, dus die kunnen wel goedkoop gemaakt worden. )

Gr.
Tim:bye:

Ik heb even je regelaar bekeken en deze heeft maar een max van 75a cont en piek van 100a dat is te weinig voor een 540 formaat xl 6 winder(pieken over het algemeen boven de 120amp) dus voor veel trekkracht/power moet je een XL versie hebben met veel windingen dus eerder nog een XL9 op 4s wat helaas ook weer het max is wat je regelaar aan kan.

Via OffshoreElectrics - Fastest RTR Rc Electric Boats on the Web! kun je erg goedkoop aan de feigao`s komen en meestal in een week in huis hebben .

Mijn advies blijf van die kd`s af en koop liever iets goeds ookal is het nog zo goedkoop.

groet,

Michiel.

Feiago motoren zijn prut, die KD motoren zijn ook gewoon Feiago's... Alleen staat dat er dan niet bij;)

Feiago lijkt mooi maar die krengen worden extreem heet en vertanden lukt haast niet ermee..

Ga voor kwaliteit, als je geen 200 euro of eer wilt uitgeven aan NEU motoren, koop dan een Medusa;)

Tim, strx is alels BL powered bij jou:lol:

Greetz,
Joram

Met een Velineon setje niet.;)

Dan leg ik bijv. 1 accu in als reserve erin en de andere gebruik ik dan.

Als die leeg ik sluit ik de andere aan.:D

Idd, je hebt maar een accu nodig

Accu aan de andere kant leggen is niet echt nodig hoor;)

Houdt je wel rekening datr als je die accu's van Ebay gebruikt, dat je dan niet meer je 'accubar' kan gebruiken, die kunnen over 6 cellen maar niet over 2 lagen (8 cellen;)

@Fwnk
Velineon motoren zijn gemaakt om snelheid, om dit zelfde effect te krijgen in het zand zal je een V-Twin moeten hebben
Vandaar dat hij op een parkeerplaats best snel is

V-twin moet je dus NIET doen, als je dat al van plan was:p

De regelaars zijn niet synchroon en dara gaat het dus fout, hoor je zóveel verhalen over...
Enkele keer gaat het goed maar dat is meer geluk dan wijsheid.;)

Wil je snelheid, kracht en rijtijd? Koop dan een KD setje:)

Greetz,
Joram

Sterk genoeg , ja Slim , nee .

De kd 6xl heeft een te hoog toerental voor de e-maxx en vraagt daardoor teveel ampere van de accu`s . Ook staan de kd`s n iet bekent om hun kwaliteit en spatten de magneten nog wel eens uit elkaar . Wil je goedkoop en toch een goede motor neem dan een Feigao 540XL8 , Feigao maakt ook de wanderers van BK en staan in de vs bekent als Nemesis.

Maar ik snap niet dat velen van zijn e-maxx een race truck wil maken daar is helemaal niet voor gebouwd . Maar goed ieder zijn meug de mijne rijd nog steeds met de standaard motoren en gaat fijntjes 42km/h gps gemeten op 12 celletjes alleen zou ik soms iets meer kracht zien tov de snelheid dus sterkere motoren ipv snellere .

groet,

Michiel.
Daar heb je gelijk in, maar met BL heb je ook debiel veel koppel en toevallig ook meer top...

Ik ga trouwens een Novak HVMAXX 6,5 turns setje kopen (die ik eerder postte)

Idd, je hebt maar een accu nodig

Accu aan de andere kant leggen is niet echt nodig hoor;)

Houdt je wel rekening datr als je die accu's van Ebay gebruikt, dat je dan niet meer je 'accubar' kan gebruiken, die kunnen over 6 cellen maar niet over 2 lagen (8 cellen;)

@Fwnk
Velineon motoren zijn gemaakt om snelheid, om dit zelfde effect te krijgen in het zand zal je een V-Twin moeten hebben
Vandaar dat hij op een parkeerplaats best snel is

Jup, heb ff gekeken, maar zie net dat de 9,6 volt niet kan.:(

Maar die accu aan de andere kant is voor stabiel jumpen en dan heb ik geen zware accu in me zakken.:xmas:

Maar mischien kan ik ook de 8,4 volt halen, die past er goed in en toch nog een beetje snelheid.:banana:

Ik kijk dan wel wat ik doe, maar weet bijna zeker dat het een velineon setje word. Al moet ik wel eerst de emaxx opknappen en een lader kopen...

Edit: http://cgi.ebay.com/TRAXXAS-E-MAXX-...photoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Er staat dat die dan standaard 38 mph gaat en dat is best snel genoeg. :-P

Het is ook nog goedkoper dan een brushless-setje, langere rijtijden door meer accu's. :-D

Ga eerst maar deze accu's halen. :-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Feiago motoren zijn prut, die KD motoren zijn ook gewoon Feiago's... Alleen staat dat er dan niet bij:wink:

Feiago lijkt mooi maar die krengen worden extreem heet en vertanden lukt haast niet ermee..
Joram,

spreek je uit eigen ervaring mbt de Feigao motoren?

Feigao motoren zijn zeker niet hetzelfde als de KD motoren.
De rotor van de KD motor is van slechte kwaliteit en zoals Michiel al melde de magneten "ontploffen".

Probleem is dat sommigen een Feigao met een veel te hoog toerental op te veel cellen in een monstertruck plakken en dan ook nog eens verkeerd vertanden.....tja dan worden ze heet (zoals elke motor)

Als je kijkt op de americaanse fora dan zie je dat er veel met de feigao 540 xl 8 (of de americaanse variant de nemesis) gereden wordt.

En ja een Neu is beter maar daar betaal je ook voor!

Ik gebruik 2 feigao's XL9 in een catamaran (hpr06) op 2x 6S lipo en ga daar vrolijk over de 100 mee zonder dat de motoren warm worden.:D

Just my two cents :cool:
Vincent

Appels met peren vergelijken.. boten met auto's.

Een motor krijgt in een zware MT meer voor z'n kiezen dan ine en boot;)
Het is neit voor niets dat veel mensen problemen met Feiago's krijgen... Vertandne lukt daarmee hasts niet zonder dat ze behoorlijk warm worden. Ook is hun efficiëncy niet erg goed en koppel is ook stuk minder.

Ik ga dan liever voor een goede betrouwbare Neu, ookal is die wat duurder.
Voor in een boot is het geen probleem, cheap ass kan daar best.

Greetz,
Joram

Ik citeer je even

....Feiago motoren zijn prut, die KD motoren zijn ook gewoon Feiago's... Alleen staat dat er dan niet bij

.....Feiago lijkt mooi maar die krengen worden extreem heet en vertanden lukt haast niet ermee....

....Wil je snelheid, kracht en rijtijd? Koop dan een KD setje....

....Appels met peren vergelijken.. boten met auto's.....

....Voor in een boot is het geen probleem, cheap ass kan daar best....

Mag ik even hard lachen , enig idee wat een motor aan amperes trekt in een boot van 115cm a 5 kg met 2 feigao xl9 op 6s lipo , denk t niet nee .

Ga niet je fruitmand hier in gooien door over appel en peren te gaan praten en bootjes en auto`s waar jij klaarblijkelijk alleen maar verstand hebt van auto`s(geef je nog voordeel van de twijfel) want om boten boven de 80 km/u te laten varen red je nooit met een CHEAP ASS setup laat staan de 100+ halen .

Even over je opmerking over de Feigao motoren dat deze gewoon KD zijn daar zou ik wel eens wat bewijs van willen zien als je die kunt leveren dan delen we dat met de rest van het forum .

Neu motoren zijn goed maar dat zijn 4 polers terwijl de feigao 2 polers ja logisch dat de Neu`s een hoger rendement hebben maar dat vertel je er niet bij .

Joram ga je nou niet aangevallen voelen maar onderbouw je beweringen nou eens dan leren wij ook wat van .

Ik zal even de foto`s opzoeken dan de geplofte KD`s .

groet,

Michiel.

hier de foto`s

a1.JPG

a2.JPG

attachment.php

Het gaat er nu even niet om hoeveel polig ze zijn, meeste mensen kijken daar niet naar;)
Ik meld alleen even dat je beter geen Feiago motor kan kopen als je zware aplicaties hebt...

Meesten kijken alleen maar naar de prijs; of 60 euro, dan doe ik die wel:)

Amperes weet ik ook wel, dat vraagt ook aardig wat maar.. Je hebt in een zware MT een sterke motor nodig, als je daar trekkracht tekort komt kom je niet vooruit zonder rook te zien;) Zeker met een erg zware truck, met ligtere auto's kan het nog wel.

Maar even over verschil KD /Feiago... Ik ging van hun site af, daar staan namelijk Feiago motoren op en mensen hadden het over KD motoren, paars... Ik heb zelf de Feiago's daar op de site gezien dus legde vandaar de link.

Dat KD zelf ook van die neppe Feiago's maakt wist ik niet, dus daarom reageerde ik zo van zijn dezelfde:p

Ik vind een Feiago best wel cheap ass om eerlijk te zijn hoor:p

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Het gaat er nu even niet om hoeveel polig ze zijn, meeste mensen kijken daar niet naar;)
Ik meld alleen even dat je beter geen Feiago motor kan kopen als je zware aplicaties hebt...

Meesten kijken alleen maar naar de prijs; of 60 euro, dan doe ik die wel:)

Amperes weet ik ook wel, dat vraagt ook aardig wat maar.. Je hebt in een zware MT een sterke motor nodig, als je daar trekkracht tekort komt kom je niet vooruit zonder rook te zien;) Zeker met een erg zware truck, met ligtere auto's kan het nog wel.

Maar even over verschil KD /Feiago... Ik ging van hun site af, daar staan namelijk Feiago motoren op en mensen hadden het over KD motoren, paars... Ik heb zelf de Feiago's daar op de site gezien dus legde vandaar de link.

Dat KD zelf ook van die neppe Feiago's maakt wist ik niet, dus daarom reageerde ik zo van zijn dezelfde:p

Ik vind een Feiago best wel cheap ass om eerlijk te zijn hoor:p

Greetz,
Joram

Het is gewoon dom om niet te kijken naar het aantal polen daar een regelaar daar rekening mee moet houden ivm toeren begrenzing tov 4,6 of 8 poler dus koop een motor naar het doel wat je wilt bereiken .

De prijs zegt ook niet alles , koop je een wanderer via BK-elektronisch dan betaal 2x zoveel voor dus neemt men automatisch aan dat deze beter zijn terwijl het enig verschil tussen de feigao de kleur is want ze komen uit dezelfde fabriek .

Het verhaal vertanden is al eens eerder aangehaald mbt toeren , ampère verbruik en gewicht van een truck ook daar zul je rekening mee moeten houden dus licht vertanden resulteert in minder hoge ampères maar meer trekkracht je levert dus snelheid in maar krijgt er trekkracht voor terug andersom geld het voor snelheid en ook hier zul je keuzes in moeten maken mbt het resultaat wat je wilt bereiken .

Een feigao is gewoon een goede keuze als het budget de vele malen duurdere Neu, Lehners of plettenberg het niet toelaat.

De KD`s worden massaal gefabriceerd en wijken amper af van de maten feigao`s maar de kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.

Ik wil de Feigao`s niet de hemel in prijzen maar wil wel laten weten dat ze het zeker aankunnen en gaat er iets mis is het te makkelijk om het product de schuld te geven maar vaak is het eerder een gebruikers fout bijv. verkeerd ingestelde regelaar , verkeerde vertanding etc. .

groet,

Michiel.

Back