Algemeen Traxxas E-maxx Topic

deze middag nog eens gaan testen met de e-maxx ,
plots hoorde ik een piepend geluid vanachter, na een grondige controle (wielen eraf uitgeblazen enzo)
blijft het piepen, hoe kan ik het beter uitleggen!!
net zoals je in een fiets een slag in je wiel hebt,

iedere keer dat mijn wiel op dit punt voorbij gaat een piep, als je traag rijd dan krijg je piep piep piep ...

stom uit gelegd , maar zo is het!

iemand en idee?

deze middag nog eens gaan testen met de e-maxx ,
plots hoorde ik een piepend geluid vanachter, na een grondige controle (wielen eraf uitgeblazen enzo)
blijft het piepen, hoe kan ik het beter uitleggen!!
net zoals je in een fiets een slag in je wiel hebt,

iedere keer dat mijn wiel op dit punt voorbij gaat een piep, als je traag rijd dan krijg je piep piep piep ...

stom uit gelegd , maar zo is het!

iemand en idee?

klinkt als een steen tussen de aandrijfas en de asdrager. Inderdaad, gewoon alles uit elkaar halen tot je het gevonden hebt. Ik heb wel eens 3 diffs uit elkaar gehaald, bleek het probleem in de laatste te zitten :) Ben je weer lekker een avondje aan het sleutelen geweest.

Luisteren waar het geluid vandaan komt en dat open halen.

dit heb ik natuurlijk eerst gedaan;) , voor ik dit op het forum heb gezet, maar dat is nu net het probleem, ik zie er niets verkeerd aan

klinkt als een steen tussen de aandrijfas en de asdrager. Inderdaad, gewoon alles uit elkaar halen tot je het gevonden hebt. Ik heb wel eens 3 diffs uit elkaar gehaald, bleek het probleem in de laatste te zitten :) Ben je weer lekker een avondje aan het sleutelen geweest.

zal dat eens bekijken, maar heb als uit geblazen met de compessor, maar toch nog eens checken , ga hem sebiet even op blokken zetten en nogmaals op onderzoek gaan,
bedankt

draai eens aan de achterwielen, zonder dat de motor meedraait, dus het linker wiel draaien zodat het rechter wiel de andere kant op draait. als die dan piept, weet je dat je het in de achterassen moet zoeken. (de 6 lagers daar. 2 van het diff, en de 4 wiellagers.)
Als het niet piept, en het geluid komt achter weg, zal het bij de centerassen moeten liggen. (mischien een van de 2 pinion lagers van het achterste diff.)

Het lijkt mij in ieder geval een lager wat kapot is. (droog loopt.) de beste gok zou zijn een binnenste wiellager, gezien de meuk die om de assen kan gaan zitten zo'n lager nog wel eens kapot kan drukken.

ze zijn dan ook geen bal waard die rollagers.
chinees spul erin,dat is nooit goed.

draai eens aan de achterwielen, zonder dat de motor meedraait, dus het linker wiel draaien zodat het rechter wiel de andere kant op draait. als die dan piept, weet je dat je het in de achterassen moet zoeken. (de 6 lagers daar. 2 van het diff, en de 4 wiellagers.)
Als het niet piept, en het geluid komt achter weg, zal het bij de centerassen moeten liggen. (mischien een van de 2 pinion lagers van het achterste diff.)

Het lijkt mij in ieder geval een lager wat kapot is. (droog loopt.) de beste gok zou zijn een binnenste wiellager, gezien de meuk die om de assen kan gaan zitten zo'n lager nog wel eens kapot kan drukken.

heb ik net gedaan, zonder dat de motor draait hoor je niets piepen, ook zonder wielen geprobeerd,(met de sleutel) niets te horen, lipo's erin met wielen erop hoor je een licht gepiep , zonder wielen hetzelfde,

alles loopt nog vlotje enkel dat gepiep, ik denk dat er iets te droog staat ,( aan het geluid te horen) maar wat!! geen idee, zal nu even mijn tandwielen bloot leggen mss kom ik er dan uit,

alles loopt nog vlotje enkel dat gepiep, ik denk dat er iets te droog staat ,( aan het geluid te horen) maar wat!!

Naar uw vrouwtje bellen en zeggen dat ze ne halve dag verlof moet nemen ;)

Haal de pinion is af de motor en proper uw auto snel over de grond te rollen en dan als de wielen nog snel draaien hem naast uw oor houden. Waarschijnlijk sleept er ergens iets ofwel zit je met een slechte lager.

ze zijn dan ook geen bal waard die rollagers.
chinees spul erin,dat is nooit goed.

kan kloppen,
maar meer dat de helft van rc wagens is chinees of japanees spul,
in iedere wagen vind je wel een stuk , met made in het land van de reizende zon :)

Naar uw vrouwtje bellen en zeggen dat ze ne halve dag verlof moet nemen ;)

Haal de pinion is af de motor en proper uw auto snel over de grond te rollen en dan als de wielen nog snel draaien hem naast uw oor houden. Waarschijnlijk sleept er ergens iets ofwel zit je met een slechte lager.

goed idee, zal ik even proberen thx

nu alles eens bloot gelegd, tandwielen enzo,
het geluid komt links of rechts vanachter, moeilijk te zeggen,van de tandwielen komt het volgens mijn niet,

wat me wel opvalt is dat mijn linker achter driveshaft meer beweegt dan de rest, mss deze eens uithalen en opnieuw plaatsen?

het zou nu een een lager moeten zijn! kan dat kwaad als ik daarmee doorrij? en wat kunnen eventueel de gevolgen zijn? want ik vertrek vrijdag op reis, en kan nu aan niets meer geraken, en mijn beestjes gaan natuurlijk mee :)

Uw lager kan helemaal kapot gaan en dan moet zeker stoppen met rijden want anders gaat ge tandwielen beginnen strippen.

Ik zou al mijn lagers er gewoon uithalen en keer rollen in uw handen. Dan voel je zo als em nog soepel loopt of knarst.

nu alles eens bloot gelegd, tandwielen enzo,
het geluid komt links of rechts vanachter, moeilijk te zeggen,van de tandwielen komt het volgens mijn niet,

wat me wel opvalt is dat mijn linker achter driveshaft meer beweegt dan de rest, mss deze eens uithalen en opnieuw plaatsen?

het zou nu een een lager moeten zijn! kan dat kwaad als ik daarmee doorrij? en wat kunnen eventueel de gevolgen zijn? want ik vertrek vrijdag op reis, en kan nu aan niets meer geraken, en mijn beestjes gaan natuurlijk mee :)

Zoals ik al zei, ik verwacht dat het een lager is waarvan de balletjes mischien iets verreost zijn. Kan dus zijn dat het piepende geluit alleen maar te horen is onder een belasting. (gewicht van de auto.)
anyways, met een beetje ralle wiellagers kun je nog gewoon rijden. Houd alleen wel rekening mee dat het lager vast kan slaan, en je dan waarschijnlijk je fusee smelt. (maar ik heb zelf ook al geruime tijd gereden met wiellagerslagers waar wat speling op zat.. geen problemen mee gehad.) als het de lagers in de Diff zijn is het een heel ander verhaal, die moegen gewoon goed zijn, anders breek je het diff af.

Uw lager kan helemaal kapot gaan en dan moet zeker stoppen met rijden want anders gaat ge tandwielen beginnen strippen.

Ik zou al mijn lagers er gewoon uithalen en keer rollen in uw handen. Dan voel je zo als em nog soepel loopt of knarst.

volgens dat ik nu een nieuwe test heb gedaan kan het enkel aan de 4x4 aandrijving stang (of hoe noemt dit) liggen,

ik heb dus de wielen afgedaan, een ringsleutel op de 17mm nut en draaien gelijk zot, links en rechts , dan hoor je niets,dus aan de driveshafts ligt het niet, leg je de motor aan zodat de 4x4 aandrijving stang meedraaid dan heb je het weer, het geluid komt zeker daar vandaan!

mss best om deze eens nader te bekijken en eventueel wat meer olie of wd-40 opdoen,

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik al zei, ik verwacht dat het een lager is waarvan de balletjes mischien iets verreost zijn. Kan dus zijn dat het piepende geluit alleen maar te horen is onder een belasting. (gewicht van de auto.)
anyways, met een beetje ralle wiellagers kun je nog gewoon rijden. Houd alleen wel rekening mee dat het lager vast kan slaan, en je dan waarschijnlijk je fusee smelt. (maar ik heb zelf ook al geruime tijd gereden met wiellagerslagers waar wat speling op zat.. geen problemen mee gehad.) als het de lagers in de Diff zijn is het een heel ander verhaal, die moegen gewoon goed zijn, anders breek je het diff af.

deze auto is pas nieuw (2a3weken) dus verroest zal niet denk ik , maar het kan! zal er gewoon eens wat WD- 40 op spuiten en dan zie ik wel

yow de mannen,

ik durf haast niet meer te reageren,
want ik heb hier mijn hele nieuwe e-maxx uit elkaar gehaald en jullie aan het denken gezet voor niets!!

het is eigenlijk te onnozel om het te zeggen,
dus na verder onderzoek, van deze morgen 8.30uur tot nu met mijn handen in het haar, ben ik tot de conclusie gekomen,

dat mijn linker driveshaft bij traag rijden, zoveel speling geeft dat hij tegen de veer van mijn shocks komt en vandaar dit piepje,

fuck man, de hele e-maxx ligt hier uit elkaar,
nu ik weet wat het is , en dat is het belangrijkste,
voel me wel zeer stom,

bedankt aan die forumleden die mijn hebben willen helpen,
maar echt sorry!!

heb nu nog wel een paar uurtjes tijd nodig om weer op te bouwen!

Heeft niks met stom te maken! :) goed dat het gevonden is,.. is het in ieder geval te verklaren waar het geluid nu vandaan kwam.

Maar, kun je de driveshaft nu nog spelingsvrij monteren? (waardoor heeft de shaft zoveel speling?

Heeft niks met stom te maken! :) goed dat het gevonden is,.. is het in ieder geval te verklaren waar het geluid nu vandaan kwam.

Maar, kun je de driveshaft nu nog spelingsvrij monteren? (waardoor heeft de shaft zoveel speling?

heb ze voorlopig zo laten zitten,
ga ze morgen eens uithalen,

de auto is nieuw, 4x gereden, zou niet weten waarom of hoe het komt dat er zoveel speling opzit, ze weten er alle 4 wat van, zal morgen ook eens kijken naar men revo als er daar ook speling opzit

Lijkt me dat je dat met goed luisteren en horen toch wel had kunnen zien :???:

yep je hebt gelijk,

waarom gemakkelijk doen, als het moeilijk ook gaat :)

gelukkig gebeurd dat enkel bij mij, jij zou dat waarschijnlijk nooit tegenkomen he;)

Back