Algemeen Traxxas E-maxx Topic

@erevobe, gebruik je de 2.4ghz zender van traxxas op je e-maxx?
probeer het eens met een andere zender
ik had het ook op mijn e-revo vxl en het kwam door die zender

@erevobe, gebruik je de 2.4ghz zender van traxxas op je e-maxx?
probeer het eens met een andere zender
ik had het ook op mijn e-revo vxl en het kwam door die zender

ja ik gebruik de 2.4ghz zender van traxxas,
vind dit wel een goeie zender, past goed in de hand,
maar weinig afstel mogelijkheden,

ik kan idd die LPR 2.4ghz van mijn vorza nemen om te testen,
daar zitten heel wat instellingen op,

bedankt voor de tip!

bedankt,

off-topic

ook wil ik langs deze weg iedereen waarschuwen die lipo's koopt

blijkbaar verscherpte controle!!

ik heb een maand geleden besteld bij HK , deze week een mailtje van HK zelf dat ik mijn moest wenden tot de dichst bijzijnde douane of post, heb dan gebeld, ze moeten het bewijs van betaling hebben, en het juiste tracknummer,
dus daar gaan mijn goedkope lipo's,
zal waarschijnlijk wel boete of btw enzo... moeten betalen, maar das nog het ergste niet, wat het ook kost, ik wil mijn lipo's nu, had ze eigenlijk al voor mijn verlof graag gehad , maar ja , wie niet waagd , blijft maagd!
:ontopic:

Ik zal je even waarschuwen, als je een boete moet betalen dan ben je de lipo's ook kwijt. Dat is een mede rc'er hier overkomen.
lipo's gekocht, ze zijn erachter gekomen dat het lipo's waren en hij moest naar schiphol komen om een boete te komen betalen en daarna zag hij de lipo's de vuinisbak ingaan. Dus boete van 30 euro en 2 lipo's de vuilnisbak in.

Ik heb vandaag met wat geluk de mijne binnen gekregen nadat ik een waardebepaling moest invullen vorige week.
4 lipo's en een thermometer + 29 euro invoerkosten.

Ze zijn idd scherper bezig bij de douane.

Ik zal je even waarschuwen, als je een boete moet betalen dan ben je de lipo's ook kwijt. Dat is een mede rc'er hier overkomen.
lipo's gekocht, ze zijn erachter gekomen dat het lipo's waren en hij moest naar schiphol komen om een boete te komen betalen en daarna zag hij de lipo's de vuinisbak ingaan. Dus boete van 30 euro en 2 lipo's de vuilnisbak in.

Ik heb vandaag met wat geluk de mijne binnen gekregen nadat ik een waardebepaling moest invullen vorige week.
4 lipo's en een thermometer + 29 euro invoerkosten.

Ze zijn idd scherper bezig bij de douane.

ze hebben mijn gevraagd om de het tracknummer door te sturen, en het aankoop bewijs en de betalingsbewijs,

heb dan ook contackt gehad met de douane, ze gingen het controleren, dit ging ongeveer 4 dagen duren, dan gaat het pakket naar mijn locale post , en word het mijn toegestuurd,
een vriend van me werkt op de post en zegt me, als de boete te veel is , gewoon het pakket weigeren, dan word het terug gestuurd naar HK en kan je via paypal je centen terug krijgen, zo werd mijn dat gemeld

Dan is het goed toch? Dat had ik ook, maar als ze je een boete gaan geven is het mis. Tenminste dat gebeurde bij die gozer dan.
Veel plezier met de lipo's dan, mijne liggen ook nog hier op tafel om voorzien te worden van een setje stekkers.

Dan is het goed toch? Dat had ik ook, maar als ze je een boete gaan geven is het mis. Tenminste dat gebeurde bij die gozer dan.
Veel plezier met de lipo's dan, mijne liggen ook nog hier op tafel om voorzien te worden van een setje stekkers.

ik vraag me trouwens af, hoe ze mijn kunnen beboeten,
ze kunnen mijn toch enkel de btw aanrekenen,
anders het ik niets verkeerds gedaan, als HK daar 23 us ofzet is dat mijn probleem toch niet, mochten ze het toch aan mijn doorrekenen , neem ik het pakket niet aan!

wat je vriend is overkomen zou van mijn serieuze mis zijn, eerst lipo's betalen , dan erachter rijden, boete betalen, en gooien ze in de vuilbak, als je de boete betaald hebt moet je dan toch je gereif mee krijgen,
begrijp ik niet

nu we zien wel, was enkel even verwittigen aan de mannen die lipo's willen bestellen,

nu zou ik zeggen :ontopic:

Nog 1x offtopic, verkeerd aangifte doen en ze komen erachter is boete riskeren en lipo's kwijt. Bij hobbyking kun je decleration optie kiezen tot 100%, doe je geen 100% ben je fraude aan het plegen en kunnen ze erachter komen en dus beboeten.
Dan ben je het geld van de lipo's kwijt en kun je afhankelijk van de ernst tot 300% beboeten.

Aangezien ze scherper zijn dit jaar zal dit steeds vaker gebeuren aangezien ook steeds meer mensen daarvandaan bestellen.

Ik heb het geluk gehad dat ik maar 29 euro moest bijbetalen.

Hallo, ik net het zelfde voor gehad, bestelling bij m....s, toen pakjesdienst aan de deur belde LAP nog eens 138€ erbij. Voor mij is dit erover als je weet dat een handelaar hoe groot de doos en de inhoud ook is maar 35€ moet betalen. Nu wel heel tevreden over de aankoop

Bij hobbyking kun je decleration optie kiezen tot 100%, doe je geen 100% ben je fraude aan het plegen en kunnen ze erachter komen en dus beboeten.
Kort hier op inhakend; ik meen dat de zender eindverantwoordelijk is, hij mag deze optie eigenlijk niet aanbieden. Bovendien staat de standaard waarde op 30% wat ook niet echt slim is van HK.

Einverantwoordelijke ben je echt zelf, ieder land heeft andere regels qua invoeren dus vandaar die optie. Je moet zelf opzoeken wat de regels zijn en hoeveel % je aan invoer moet betalen

Zo veel mogelijk in kleine hoeveelheden bestellen. Je bent dan relatief wat meer verzendkosten kwijt maar de kans dat het zonder controle door de douane komt is groter. Verder inderdaad gewoon 100% opgeven en niet zeuren als je btw bij moet betalen; het blijven goedkope lips's :)

Kort hier op inhakend; ik meen dat de zender eindverantwoordelijk is, hij mag deze optie eigenlijk niet aanbieden. Bovendien staat de standaard waarde op 30% wat ook niet echt slim is van HK.

ik denk dat dit juist is,

de btw wil ik erop betalen, maar geen zotte prijzen boete,
ze bieden het idd zelf tussen je bestelling en afrekening, even klikken en het is weg, ik wist zelfs niet dat je dit kon veranderen,

komen ze met dit pakket hier, en ik moet veel opleggen , neem ik dit gewoon niet aan!

ik weet dat het hier niet het juiste topic is,
maar aangezien, we hier toch bezig waren over die lipo's vab HB en boetes enzo,

ik heb vandaag mijn lipo's van de douane ontvangen,

en er is dus hier in belgie een standaard bedrag,

op mijn pakket stond er een prijs van 13,99 us ( had ik zeker niet gevraagd aan HK,

natuurlijk iets van +- een kilo en 13,99 euro = verdacht!!

dus hebben ze het onderzocht! en mijn men track nummer en betalings bewijs gevraagd,

mijn echte prijs +- 63 euro,

dus hier in belgie als de orginele prijs beneden de 45 euro blijft, geen taksen of boete!!

tussen 45 euro en 120 euro is er een vast bedrag van 10 euro ( taksen) en geen boete!

prijs boven de 120 euro = volle taksen+ boete afhankelijk van orgineel bedrag en van het item,
de boetes kunnen zeer zwaar uitlopen,

dit briefje het ik er hier nu bijgekregen, vandaar ik het nu goed weet :)

dus met 10 euro extra en 4 dagen langer wachten, ben ik ervan af, of beter gezegt nu heb ik ze,
:ontopic:

Stomme vraag he, maar is dat het bedrag zonder verzending?
Ik wil bestellen bij Impact RC en kom op 140euro met verzending erbij. En zonder verzending is het 112euro. Is dit safe of moet ik zorgen dat ik gewoon in het totaal onder de 120euro hang?

Wij betalen BTW enkel over de waarde van de producten. Komen wij echter boven de 150 euro dan moeten we nog een 4% betalen over de totale waarde (producten + verzenden), hoe het in Belgie zit weet ik helaas niet.

Stomme vraag he, maar is dat het bedrag zonder verzending?
Ik wil bestellen bij Impact RC en kom op 140euro met verzending erbij. En zonder verzending is het 112euro. Is dit safe of moet ik zorgen dat ik gewoon in het totaal onder de 120euro hang?

nee geen stomme vraag , maar een goeie vraag,

zou het eigenlijk ook niet weten,

bij mij hebben ze mijn betalings gegevens gevraagd en er moest duidelijk opstaan hoeveel ik betaald heb ,

dus het totaal denk ik,

wat ze met HK zullen doen? zij hebben er 13,99 euro opgezet,

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

deze middag was ik in vorm om te racen, e-revo mee vorza mee en ook de e-maxx brushlees edition,
ik had ook een plank mee om te jumpen,

ik begin met de e- maxx na de eerste jump +- 50cm,
hoorde ik wat geratel, toen ik de wagen tot bij mij reed zag ik , dat vooraan de aandrijving er kompleet was uit gerukt
geeft hier iemand ervaring mee,

kan ik die eventueel vastplakken met van die blauwe lijm

hieronder volgt een foto, alvast bedankt
full

Laatst bewerkt door een moderator:
in middels al 2 keer gehad in korte periode,
1 keer de voortse en 1 keer de achterste.
inmiddels heb ik de aanfrijd assen vervangen door stalen die zijn een stuk steviger.
de center assen heb ik al 3 maanden in back order staan :(
oplossing is gewoon vervangen en hopen dat heel blijft anders de stalen bestellen,
die zijn niet kapot te krijgen.

Back