Algemeen Zender/ontvanger topic

Ik heb er van de week een DX3R bij gekocht! Weet nog niet waarom maar ik vind het een oké zender.

Ligt van gewicht en ligt lekker in de hand.
Ik heb de DSM2 ontvanger nog niet gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen. Ik ga deze denk ik gebruiken in mijn onroad auto weet alleen nog niet welke dat gaat worden:confused:

@ Diver ;

Vind dit wel grappig.. Je hebt een nieuwe spectrum gekocht maar je weet niet waarom. Je wilt hem in je onroad steken die je nog niet hebt:p

Ik heb de dx3r vast gehad, maar vond dat eigenlijk niks. Nuja, is ook zeer persoonlijk denk ik. Het zal vast wel geen slechte zender zijn en de prijs valt ook goed mee.

rpm sensor installeren

hallo

ik krijg mijn RPM sensor niet aan het bollen ik heb hem wel geinstalleerd gekregen gelijk deze

- Telemetry on Rustler XL-5 - Traxxas Online Community

( oke ik heb iets meer gaatjes moeten maken voor men schroefjes ik had het verkeerde boor genomen ;) :D )

de eerste foto's zo heb ik het gedaan volgens die kerel werkt het uitstekend ik krijg geen beweging er in op mijn zender waar kan dit aan liggen verkeerde instellingen ofzo ? geen licht ik moet wel zeggen heb het nog niet in het daglicht gedaan ik heb het savonds geistalleerd

alvast bedankt voor de hulp !!!!

MVG Joeri!!!!

ik heb dit ook gedaan op een bootje van mij, werkt perfect!

je moet er wel op letten dat de sensor erg dichtbij dat stickertje moet zitten!
1 millimeter en hij doet inderdaad niks ;)
ook werkt die van mij niet als ik de kap van de boot afhaal want dan komt er te veel licht bij.

hoop dat het wat helpt

joeribar, hoe moeten wij dat weten? De TS op het Traxxas forum geeft aan dat het werkt, dus dan zal het wel werken.

Ik heb er destijds ook over nagedacht, maar vond het de moeite niet waard. Enige dat ik gebruik is de tempsensor op mijn 1/8 truggy.

oke ik heb alles in orde gekregen nog een vraagje de antenne van mijn ontvanger moet die perse omhoog steken of mag ik deze ook op mijn chassis plakken dat hij plat ligt dus?

MVG Joeri !

oke ik heb alles in orde gekregen nog een vraagje de antenne van mijn ontvanger moet die perse omhoog steken of mag ik deze ook op mijn chassis plakken dat hij plat ligt dus?

MVG Joeri !

Je mag hem wel bundelen en/of opwikkelen maar zodat de draden elkaar niet kruizen, en laat sowieso een cm boven de body uitsteken, en eerst even een range check doen met de wielen van de grond zodat je weet dat het ontvangst 100% is en blijft.

Veel sux6

ja een 1cm is heel moeilijk!
het is een Rustler VXL en spektrum dat is niet mogenlijk ! die antenne van de ontvanger is zo kort !

MVG Joeri !

Even een vraagje over de dx2.
Heb een sr300 ontvanger in mn revo brushless gemonteerd, y-kabel erop en aangesloten. Nu is het dat als ik heel snel heen en weer stuur mn signaal 1 sec verdwijnt en dus stilstaat.
Lijkt dat het dus een voltage tekort is ofzo.
Met een enkele servo gaat het wel, met 2 kleine servo's ook, maar met die 2 stock servo's niet. Met de stock 2,4ghz van traxxas gaat het wel

Iemand een idee wat dat kan zijn?

misschien deze er bij kopen en aansluiten

SPM1600-250.jpg

met 2s lipos en 4,5 turns brushless motoren hadden wij hier ook last van.
Het voltage van de BEC zakt even te laag en de ontvanger gaat resetten.

Maar misschien is het wel een ander probleem.

Kom ik dan niet een plekje te kort? Of moet hij dan op de plek van de bind plug ( dat is het enige lege plekje namelijk )

Goedemorgen luitjes,

hierbij een vraagje voor de vroege maandagochtend.

Dit weekend ben ik tot de ontdekking gekomen dat deze eens een fatsoenlijke zenderset moet aanschaffen. De standaard Traxxas voldoet niet meer aan mijn wensen.

Nu is mijn vraag wat het voor voordeel heeft om een Spektrum DX3S boven een DX2S aan te schaffen?
Ik bezit geen crawler en ben ook niet van plan lampjes of iets in die geest op mn autos te bouwen.
Als ik op het forum rond koekeloer zie ik veelal 3 kanaalszenders en mocht ik eens in de gelegenheid zijn om met andere luitjes te gaan rijden zie ik ook alleen maar 3 kanaalszenders.
Kun je het 3de kanaal zien als een soort backup?

Alvast bedankt voor de hulp!

Als je een standaard Traxxas wagen hebt (Rustler, Stampede, Slash, whatever) dan is dat derde kanaal idd niet nodig. Bij een Summit gebruik je het derde kanaal wel om te switchen tussen lage en hoge versnelling. Ga je dat nooit gebruiken, dan kan je met de DX2S af, maar een derde kanaal is altijd "Nice-to-Have" mocht je later een extra kanaal nodig hebben voor een ander model. Je kan meerdere modellen binden aan 1 zender. Soms kan een derde kanaal een uitkomst bieden.

Voor mijn FG Baja gebruik ik het derde kanaal om de motor remote af te zetten bijvoorbeeld.

Hmm, als ik het goed begrijp, is het 3de kanaal een "extraatje"?
Ik zal waarschijnlijk geen crawler aanschaffen waar het 3de kanaal eigelijk voor bedoeld is.
Ik zal qua mogelijkheden van de zender niet alles eruit halen wat erin zit (bv de telemetry etc) maar vond de hele lay-out en de werking echt een toppertje!

Ik denk dat de DX2S voldoet aan mijn wensen maar je weet nooit waar mijn eisen over een half jaar liggen... Dus wellicht toch de DX3S...

Hmmm, ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen...

Back