Algemeen Zender/ontvanger topic

Hmm, als ik het goed begrijp, is het 3de kanaal een "extraatje"?

Een standaard wagen heeft een 3e kanaal niet nodig idd.

Hmmm, ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen...

Dat kan nooit kwaad, het blijft een aardige hoop euros.

Op 3 van de 4 modellen in mijn DX3S heb ik het derde kanaal niet nodig, maar voor dat ene model dat het wel gebruikt is het wel erg handig.

Op 3 van de 4 modellen in mijn DX3S heb ik het derde kanaal niet nodig, maar voor dat ene model dat het wel gebruikt is het wel erg handig.

Dit is ook precies het dilemma waar ik mee zit... Ik wil niet die extra centen uitgeven aan iets waar ik niks mee doe.

Zolang de 2S dezelfde features heeft als de 3S (op het 3de kanaal na) word dat de 1ste keuze. Deze voldoet momenteel aan mijn eisen en als ik de toekomst in kijk verwacht ik geen crawler in de kast!

Dank u voor de info leo!

Ik heb zelf de DX3.0 heb je 3 kanalen, een iets ouder type maar het scheelt je meteen meer dan 100,-. Mijn Merv rij ik nog met de standaard 2,4 set van Traxxas (kan zoonlief daar tegelijk mee rijden als ik met de Erbe rij) maar ik begin te merken dat de Spektrum veel fijner is. Moest er in het begin wel aan wennen. Vooral de dunnere grip.

Ook alle instellingen leren kennen op de Spektrum neemt wel even tijd in beslag. Zeker met mijn Revo 3.3 ben ik een hele middag bezig geweest voordat alles goed stond. Voor die laaste heb ik een 3 kanaals nodig overigens vanwege zijn achteruit.

De reden waarom ik DX zender wil hebben is vooral nadat ik gisteren met die van Nard had gereden. Uiteraard is deze wel helemaal afgesteld en klaar om te gebruiken maar er ging een wereld voor mij open qua bestuurbaarheid!
Het verschil tussen de Traxxas zender en de DX3S was echt ongelooflijk.
De lay-out en de manier waarop je tijdens het rijden instellingen kan veranderen is ideaal.
Vooral het in stappen kunnen instellen ipv aan een knopje te draaien is een toppertje.

Dat je de MERV nog met de standaard zender rijd is zeer begrijpelijk! ;)

edit: in vergelijking met de DX3S heeft de DX2S: geen 3de kanaal (duh...), geen throttle punch, en 5 model memory ipv 10.

Verder is alles gelijk zover ik kan ontdekken.

Laatst bewerkt:
Nog eens weer wat verder gekeken dan mn neus lang is...

Bij de 2S krijg je 1 ontvanger en 1 servo.

Bij de 3S krijg je 2 ontvangers.

Aangezien ik geen servos nodig heb en anders wel een fatsoenlijke koop, maakt het ondertussen qua centen niet veel meer uit aangezien ik momenteel 2 autos bezit en dus ook 2 ontvangers moet hebben.
Bij de 2S zou ik er dan nog 1tje bij moeten kopen wat ook weer geld kost...

Dus de 3S word mn eerste keuze omdat het uiteindelijk niet meer dan een paar euro zal schelen ipv een groot bedrag.

Ik ga tzt ook voor de 3S, heb hem nu bij verschillende mensen gezien en bekeken, en lijkt me een prima zender. Effe sparen voor mij alleen nog ;).

Vraagje welke zender 2,4G kan je omzetten naar linkshandig ik weet dat het bij de DX3R kan maar zoveen wil mijn maatje niet uitgeven.

Ik heb nu al een tijdje de M11x en ik vind het gewoon een zalige zender. Stuur uitslag van het wieltje is in te stellen, de sterkte van de veer in het stuur en de sterkte van de de gas/rem. Dat zou ik echt missen moest ik nu een andere zender hebben. Het enige minpunt dat ik er al van gehoord heb is dat de handgreep niet zo super in de hand ligt, maar ik heb er niet echt last van. De trigger en het stuurwiel liggen gewoon gegoten in jouw handen en alles is zo nauwkeurig.

@Diver: De M11x is ook om te zetten naar linkshandig door 2 schroefjes los te maken. Misschien eens zoeken naar een M11 tweedehands? Die vallen mee kwa prijs en ik denk dat je die ook kan ombouwen aangezien de zenders kwa uiterlijk niet zoveel verschillen.

Ik heb de hobbyking GT 2 onderweg kost mij 16.5$.

Met verzending omgerekent naar euro: 22€.
Dus geen inklaring.

Bijna onmogelijk dat het kan toch?

Voor dat geld is het niet duur. Maar zo'n zender delft natuurlijk het onderspit tegen een goede Spektrum/Sanwa/Futaba of welk ander A-merk dan ook, zowel in kwaliteit als features. Maar zoals gezegd, daar is de prijs ook na.

Vraagje welke zender 2,4G kan je omzetten naar linkshandig ik weet dat het bij de DX3R kan maar zoveen wil mijn maatje niet uitgeven.

Misschien een Futaba 3pk? Ik dacht dat je die ook kunt ombouwen, maar ik weet het niet zeker. Die zijn tweedehands goed te betalen en je kunt er een 2.4g assan module inzetten.

Gisteren mezelf een DX2S Kado gedaan welke ik tegen een leuke prijs met 2e ontvanger kon kopen bij de lokale modelbouwshop!

cimg0788n.jpg

cimg0789.jpg

cimg0790r.jpg

Leuk kadootje. :) De DX3S voelt erg lekker aan, dus dat zal met de DX2S ook wel snor zitten. Veel plezier ermee.

Ik heb hem ook zojuist binnen gekregen (de DX2S) en heb net al een paar test runs gedaan op straat maar wat een verschil met mijn HK Gt-2!~

Voor het geld is de HK Gt2 echt niet slecht maar omg ik heb nu de DX2s en ik wil nu echt niet meer anders!!!

Weet iemand met een DX2s of 3s hoe je het aangeven van de temperatuur in Fahrenheit omzet naar celcius???

greetz

Back