algemene graupner taxi II topic

Bouw Taxi II Graupner

Dag allemaal,

zoals velen ben ik aan het werk om zo'n trainer in mekaar te knutselen. Ik ben een totale noob in de materie en zal binnenkort bij de club gaan voor verdere uitleg over de te ondernemen stappen. (België - Oost Vlaanderen)

Bij deze even melden dat ik zelf een TAXI II aan het bouwen ben, waarvan de benzinemotor zal vervangen worden door een elektromotor

- Tot zo ver is de staart zo goed als klaar (enkel nog scharnieren in te bouwen + de aansluiting voor de roeren naar de servo's. Kan die niet afwerken zolang de romp niet gedeeltelijk dicht kan voor de elektronica onderdelen en stangen

- de romp staat zo goed als klaar voor de elektronica in te bouwen. Op dit punt wacht ik liever en vraag uitleg op de club voor de ombouw / plaatsvoorziening van de motor / batterij / toerentellerregelaar / ontvanger en antenne en dergelijke.

- de vleugels werk ik op dit moment af...

Tips over het plaatsen van de elektronica of algemene guides die me nu al zouden kunnen verder helpen, zijn altijd welkom. Indien fouten zouden opgemerkt worden of ander materiaal handiger is dan wat te zien is op de foto's, ga je gang om dit te melden.

Mensen die hetzelfde gedaan hebben als mij, wat zijn de meeste problemen of fouten als noob bij het bouwen van een trainer als deze ?

Van aankoop van elektronica ben ik enkel in het bezit van twee standaard servo's futuba. De rest moet nog gekocht worden.

full
full
full
full
full
full
full

full
full

Bedankt ! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch even melden dat ik iedere beginner kan aanraden dit te doen (bouwen van een Balsa kit vanaf 0 en geen ARTF model te kiezen).

Je doet wat je wil, maar van dit heb ik al veel geleerd, nu weet ik tenminste de basis van wat er in zo'n ding zit en hoe het ongeveer werkt.

Ga met alle spullen, radio/ontvanger/servo's/accu ook, naar club van je keuze voor je alles bekleedt met krimpfolie. Dan kunnen ze alles nog goed op bouwfoutjes controleren.

Vliegclub

Ik ben van Erpe en daar was ik van plan om te gaan ook. Vandaar dat ik mijn Taxi electo maak aangezien die club nog relatief dicht is en betaalbaar ! :cool:

Ben ongeveer een jaar geleden komen informatie vragen maar heb het project dan toch een jaartje in de vriezer gestoken, tot nu...

Nu zondag zou ik langskomen met alles in de huidige staat. Tot dan !

Groetjes,

Tim

Mooi mooi, alleen ga je zondag niemand vinden, ze geven rukwinden. Ik zou als ik jou was woensdag namiddag rond 2u eens gaan. Dan ook nog even contact openemen met William de Cock. Hij is de instructeur.

Misschien tot ééns ;)

Vooruitgang

Ziehier de Taxi II bijna klaar !
full
full
full

Ziet er goed uit !!!!

Misschien dat ik er morgen ben, maar reken er niet op :($
Staat je motor naar rechts en wat beneden ?

Ja dat is zo. De enige vraag die ik nu nog heb : Wat is de beste methode om een tweede laag folie over m'n vliegtuig te doen ? Ik bedoel smalle en soms korte strippen. Is er ook een mogelijkheid om die te plakken? Want die kleine strippen bij het plaatsen van het ijzer krimpen die gewoon samen op een hoopje :s

Je bedoeld gewoon versiering ? Met een hele lage temperatuur er opstrijken. Ik heb het eens eens gewoon opgelegd, gefixeerd met tape en met de haardroger verwarmt tot het bleef plakken

Afgewerkt maar een batterij probleem

Bij deze de laatste foto's van de afgewerkte TAXI II.:D

full
full
full

Helaas zit ik nog met een klein praktisch probleem.:(

De batterij zoals te zien op onderstaande foto's zit ver naar voor onder het plastic raampje om het zwaartepunt goed te krijgen. Als de batterij daar blijft zit het zwaartepunt goed, maar de batterij ligt niet stabiel.

full
full

Mijn methode op dit moment is velcro, maar met één strip onderaan de batterij kan ik die niet vastleggen en ligt ze te rollen van links naar recht. Ik had velcro's voorzien om rond de batterij te trekken maar ik kan er niet bij om ze te sluiten ....:confused:

Komt erop neer dat de batterij daar blijft maar ik moet een alternatieve methode vinden om ze op haar plaats te houden. Een luikje maken gaat ook al niet want het raam is in plastic, zou nogal omslachtig zijn.

Een soort van koker voor de batterij zou ideaal zijn, zolang ie genoeg lucht doorlaat om te koelen ?

Suggesties zijn welkom !

Alvast bedankt

Deze manier zou je kunnen toepassen. Wel netjes.
PS: heb gehoord dat je op het veld was zondag ? Maar niet gevlogen ? Ik was er de maandag :D

full

full

full

Niet voledig namaken, dat gaat niet passen ;) Als je een soort doosje maakt. En daar je batterij inlegt met velcro, en onder de box ook velcro en dit op de plaats leggen waar je batterij nu ligt.

Maar; als je batterij alleen naar links en rechts schuift en niet achteruit of vooruit, gewoon laten zo ;)

Als mijn post niet gewenst is in dit draadje, ik zit er niet mee in om hem te verwijderen...

Heb het nog eenvoudiger opgelost, een soort van giotine schuif systeem aan het begin van het raam. De schuif wordt beneden geblokkeerd door de vleugels die erop komen en kan daarna makkelijk terug weggenomen worden om de batterij er in en uit te steken.

Back