Algemene GWS ME109 Topic

BadBert

Forum veteraan
Hallo mensen.

Omdat ik sinds kort in het bezit ben van een GWS ME109, wilde ik dat delen met jullie hier op het forum, en ook gelijk de andere ME vliegers wat bij elkaar krijgen ;)

Dit ook aangezien ik eigenlijk best trots ben op dit model, omdat een warbird eigenlijk een droom van me was, en helemaal toen ze zag vliegen ;)

Ik heb de ME van Airbus gekregen, omdat speed modellekes niets voor hem waren (nogmaals thnx Airbus :) ). Het toestel is in goede staat, hier en daar beetje verf beschadigd, maar dat is niet erg ;)
Airbus had de ME van Gerard_NL gekocht (dus JA gerard, hij is nog steeds heel :) )

Door een harde landing van Airbus (tjah... kapotte lipo wil niet lang) was de vleugel wat krom leek het, maar omdat er glasmat over zit (met mooi airbrush werk) is hij nog prima in orde nadat ik hem weer recht heb gekregen door langzaam steeds meer gewicht er op te leggen, en dan zo te laten liggen een aantal dagen.

De kist is nu helemaal leeg, maar ben van plan hem uit te gaan rusten met een 1450 kv fietsbel, 7x5 prop, en 3s 2200 lipo's. Met de genoemde setup vliegt Freakazoid ook met zijn GWS Corsair (komt ook van Gerard_NL), welke op dezelfde manier verstevigd is als de ME die ik heb, dit moet dus geen probleem worden!

Voorlopig blijft hij nog even liggen, moet mijn MX12 nog helemaal uitvogelen met behulp van de Space Scooter, en natuurlijk wil ik zeker zijn dat ik goed genoeg ga zijn om met de ME te gaan vliegen (en zo lang vlieg ik nog niet). Eerst de scoot, en dan de foamtana welke ik aan het bouwen ben (met Airbus) en daarna gaan we eens denken aan de ME ;) (heb ook nog een Microjet liggen... die moet ook nog een keer de lucht in tegen die tijd :P)

(klik op onderstaande foto's voor een grote versie)
Nog even wat fototjes toen hij nog van Airbus was:

En nu ligt hij (leeg) bij mij:

Zijn er nog meer mensen met een GWS ME109, en zo ja, wat is de setup, en wat zijn je ervaringen ;)

Haha, ja, dat vertelde Airbus me ook :)

Die corsair van Freakazoid vliegt ook HEEL hard met die 1450 kv fietsbel, ben benieuwd :)

Tot die tijd, netjes bewaren natuurlijk :roll:

Hij ligt nog netjes te wachten op electronica!
Ik ben eerst bezig met het bouwen van een depron funtana, en het vliegklaar krijgen van een microjet.

Hierna ga ik beginnen met de ME, ik verwacht dat hij nog wel een maandje blijft liggen :P

BadBert zei:
Hij ligt nog netjes te wachten op electronica! Ik ben eerst bezig met het bouwen van een depron funtana
jammer. ik was ook al van plan om een funtana van depron te gaan bouwen.

Nou, het eerste beetje is er voor de ME :P

wat ik al heb:

- accu (gebruik ik nu ook al)
- stekker voor tussen de regelaar en accu :P

Wat ik nog moet hebben:
- motor + esc (denk 1450 kv fietsbel van aeronuts, met 7x5 apc prop, maar moet nog ff kijken)
- ontvanger (esky ontvangertje)
- servotjes (towerpro sg90's?)

Als mijn space scooter blijft leven, zal het nog wel eventjes duren voor hij klaar is, gaat de space scooter naar de eeuwige EPP velden, dan gaat alles daarvan in mijn ME :) (is namelijk dezelfde setup als ik van plan was, en waar ook freakazoid mee vliegt in een vergelijkbaar vervardigde GWS Corsair)

Hoop al met al dit seizoen nog wel meet de ME de (voor mij) maiden te kunnen maken!

Daar had ik ook al zitten kijken ja ;) heb er ook al een aantal accu's vandaan!

Leek me alleen dat de servo's groter waren, maar moet even goed uitzoeken.

Iemand anders een aanbevolen Bidproduct setupje?

EDIT: vind de motoren eigenlijk niet zo goedkoop daar, servo's wel, ontvangers ken ik niet...

Zou de boel eigenlijk goed vliegen met een 1450 kv fietsbel met 7x5 apc electric prop in dit toestel??

Gerard, zou het mogelijk zijn om op de rols een 9 grams servo te zetten, en op richting en hoogte een 5grams?
Of is dat te zwak?

volges mij heb ik wel ooit met alles 5 grams gevlogen

ik kijk niet zo nauw op de servotjes, als het maar stuurt ;)

Volgens mij gaat dat wel lukken,

ik heb op mijn Arrow 2x 5gram op de ailerons
en 2x9gram op hoogte en richting

Nou, alles wat ik heb vliegt nu, op de ME na...

MAAR dat gaat niet zo heeeel lang meer zo blijven :) ik krijg van mijn vrouwtje alles om de ME vliegklaar te krijgen :D
Duurt nog wel een paar weekjes, maar goed... hij gaat dus dit seizoen nog vliegen :D

Hmm, misschien bestel ik zelf de spullen deze of volgende week wel.... :P

ik ben alleen nog niet zeker van de motor!
ik was van plan een 1450 kv fietsbel te monteren, met 7x5 prop, maar Freakazoid weet niet zeker of de motor in zijn (op dezelfde wijze gebouwde) corsair wel een 1450 is, en geen 1750... dat moeten we dus even uit zien te vogelen! Wanrt zijn setup werkt ZEER goed :P

Goed, mening gevraagd!!!

Omdat nog steeds niet duidelijk is welke motor er in Freakazoid zijn Corsair zit, de volgende dingen:

1) hoe kom je er achter watvoor motor er in zit, een 1450 kv, of 1750 ? (de stickertjes zijn van de motor af)

2) welke motor zou het best zijn voor de geglasmatte gws ME 109?

Ik kan hem wegen als iemand daar mee verder kan... het is dan wel leeg gewogen.
Het is de bedoeling dat er een 2200mah 3s lipo pakket in komt, dit pakket weegt 180 gram ongeveer met draad en connector. Het vliegtuig moet natuurlijk wel goed genoeg vliegen, en genoeg vermogen hebben om zachtjes onderhands te starten. Er gaat een 7x5 prop op (dat is een mooie maat voor het toestel, en daar vliegt freak ook mee)

Wat zal ik pakken?... een 1450 kv aeronuts fietsbel (is dat genoeg?) of een 1600 kv versie??? of 1750???

Ik heb van motoren kiezen geen verstand... vertrouw anderen, bouw het in, en vlieg ermee!

Wie helpt???

UPDATE!!!

Freakazoid heeft grondig onderzoek gedaan :P en we zijn er achter dat het de BM2408-21 is van towerpro, ofwel 1450 kv.
Nu nog even de servo's passen thuis, kijken wat het gaat worden, en dan gaan we bestellen!!!

NOG EEN UPDATE!!!
Al mijn winkelwagentjes bij de verschillende webshops zijn gevuld, alles staat klaar om te bestellen (incl nieuwe accu). Servo's heb ik gepast, en sg90's gaan perfect passen, bestel een gelijkwaardig iets (voor 1/3e van de prijs) met de accu mee. Nog een paar weekjes, dan vliegt hij dus ;)

Zooo, de accu en servo's zijn besteld, volgende week bestel ik de rest van de electronica :)

UPDATE: prop, kristal en minilocks (om de stuurstangen aan mijn servoheveltjes te kunnen maken) zijn ook besteld :P

Back