Algemene GWS ME109 Topic

Jep... inderdaad, en dat is het ergste aan de hobby (tot je de maiden moet doen dan...)

Prop, kristal en wat mini lock dingen (om de ijzeren stuurstaven aan mijn servoheveltjes te maken) zijn al binen.
De rest verwacht ik over een ruime 1,5 week... hoop dat het niet TE lang op zich laat wachten... ik heb niet zo HEEL veel geduld vanaf het moment dat ik geld betaald heb :)

Zodra ik wat binenn heb, en in de ME heb zitten, laat ik het weten :P

Tot die tijd, hopen op goed weer, dan kan ik me iig vermaken met mijn andere vliegtuigen, en de pas gemaidende MicroJet :)

Kan je hier dan ook es vermelden wat je juist gebruikt hebt???? :?:
Daarmee bedoel ik:

* Welke Motor
* Welke Li-po
* Welke Regelaar
* Welke Servo's

Welja, de electronika, want ik zou me dat toestel misschien ook wel es willen aanschaffen :)

Thx

Mvg
L4nc3r :wink:

Geen probleem!!! Klikken voor meer info :D

Motor: BL2408-21T
Regelaar: SBLC-25A
Lipo: 11.1V-2200mAH Li-Po Battery (18C)
Servo's: Red 9g Servo
Ontvanger: EK2-042040
Propellor: APC-LP07050E

Natuurlijk zijn vergelijkbare spullen net zo goed!

Let wel op, deze setup is voor een GWS schuimpje wat volledig ingedekt is met glasmat, voor een standaard schuimpje is het misschien te zwaar en te sterk...

De setup is overigens hetzelfde als die van mijn space scooter, die weegt heel wat meer, en gaat al heel goed vooruit :)

Gerard, weet jij nog watvoor uitslagen en instellingen je had? Ben ik wel benieuwd naar...

of weet iemand anders wat een beetje normale instellingen zijn voor dit toestelleke? :)

Gaan we zeker doen :) (hoewel de kist zelf al afgebouwd in mijn bezit is gekomen)

ga ook proberen om een vlucht te fotograferen of te filmen :)

toch maar voor de serco's van bidproduct gegaan????
ik vroeg me wel af hoe die ontvangertjes van 3 dollar zouden presteren, ik denk niet al te veel berijk dus alleen voor indoor??

en blijf foto's posten :D

Jep, die servo's heb ik genomen. Mochten ze me niet bevallen, haal ik wel andere :)

Ontvangertje durf ik eerlijk gezelgd zelf niet te proberen... maar denk dat ze voor outdoor niet super geschikt zijn.

En foto's komen er zeker weer aan :)

Ik had deze ontvanger
l_35FM.jpg
even in mijn Twinstar geplugd; had niks anders vrij. Eigenlijk alleen bedoeld om servo-uitslagen en zenderprogrammatie mee te doen. Toen alles afgeregeld was het toestel zo opgeborgen, en een week of wat later in de auto gegooid, niet meer aan gedacht dat het een "indoorontvanger" was.
Pas na de landing viel mijne frank. Geen problemen ondervonden. Ben nu wel aan't wachten op een betere ontvanger. Zou full range moeten zijn...

l_RS610.JPG

Ook Bidproduct http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER RECEIVER CRYSTAL_20.html

die super-goedkope ontvangers ( eerste foto ) werken redelijk ...

Je hebt merkelijk meer (zware) glitches dan kwaliteitsontvangers, maar ze komen wel vrijwel altijd op delzelfde plaatsen voor en doen ook altijd hetzelfde ...

dus NIET in een te dure of snelle kist stoppen ...

ook niet voor beginners of voor de faint-hearted, want die plotse FULL-DOWN storingen maken het bepaald wel spannend :lol:

guy5927 zei:
dus NIET in een te dure of snelle kist stoppen ...
ik heb toch alleen maar van die depron frutseltjes :D
en mijn full range ontvanger zit al in mijn zweever (gaat wel iets verder weg)

WOOHOOOO :P de electronica ligt allemaal hier voor mijn neus :P

DIT moet er allemaal in dus:

Nu even kijken wanneer ik met airbus alles ga solderen wat gesoldeerd moet worden (geen soldeerbout enkrimpkous zelf) en dan alles erin zetten, zender afstellen, en dan .... de maiden :P

Maar voor die maiden zal het voorlopig helaas geen weer zijn... grrrrrrr :evil:

UPDATE!!!: ik heb zelf maar soldeer spullen gehaald. Doe ik het dit keer helemaal zelf :P

Zo, kon het toch niet laten om alvast een paar KLEINE dingetjes te doen.

Rolroerservo klaar om in de vleugel te gaan:
DSCN1918.JPG

Zo, die zit er in :) denk dat ik een paar druppies Por aan de zijkant leg, dat hij er zeker niet uit kan, zit al behoorlijk klem:
DSCN1919.JPG

Hier wil ik de ontvanger hebben, maar misschien is het beter daar de regelaar te leggen:
DSCN1920.JPG

Hangt alleen wel HEEL veel antenne achter... naja, zal niet anders kunnen:
DSCN1921.JPG

Zo, nu ga ik eten maken, en eten, vanavond visite, morgen werken, zondag verder.
Dan ga ik de andere servo's erin hangen, alles solderen, alles aansluiten en servo's testen.

Hierna de motor mount op maat maken, en de motor erop zetten, dan alles aansluiten en weer testen :D
Hoop dat het CG goedkomt...

UPDATE: toch maar de andere 2 servo's erin gezet :P

DSCN1922.JPG

Beetje por er rond om ze op hun plek te houden
tussen de 2 servo's klem ik wat depron, zodat het beter op zijn plek blijft

Ok mensen... mening gevraagd!!!!

Als ik de motormount zo ver mogelijk naar achter zet op het balsa staafje wat er in de neus gelijmd zit, steekt de motor helemaal uit (net als bij mijn space scooter).

Wat denken jullie ervan, laten zitten zo? Of heel moeilijk gaan doen om dat balsa staafje korter te maken???

DSCN1927.JPG

DSCN1928.JPG

DSCN1929.JPG

Back