Algemene GWS ME109 Topic

ik zou de motor wel verwerken in de neus, ziet er wat beter uit. over die antenne, als je daar echt vanaf wilt kun je van die kortere antennes kopen. volgens mij hadden zed ie bij rctechnics. wat voor lipo ga je gebruiken??

BadBert zei:
Nu even kijken wanneer ik met airbus alles ga solderen wat gesoldeerd moet worden (geen soldeerbout enkrimpkous zelf)
als je dat een keer kopt is het wel gedaan. krimpkous kost ongeveer 2 euro per 1 a 1.5 meter en een soldeerbout is ook niet al te duur. als je dat eenmaal hebt heb je daar later denk ik heel veel aan.

soldeerspullen heb ik al gekocht :) ook krimpkous heb ik voldoende.

En gerard, dat zou inderdaad HEEL bekend voor moeten komen ja :D

Er komt een 3s 2200 lipo in trouwens :)

De setup die in de ME komt, is exact hetzelfde als de setup van Freakazoid zijn GWS Corsair, welke ook door gerard op dezelfde manier is verstevigt.
De setup krijgt ook mijn spacescooter een heel eind verticaal, dus dit gws schuimpje moet ook wel lukken :)

Iemand een tip over hoe ik het balsa staafje korter kan maken, zodat de motor achteruit kan? Ben alleen bang dat dan de motorsteun niet super veel oppervlak meer gaat hebben waar deze rond het staafje zit :?

Hoeveel mm moet er rond het staafje zitten om alles nog stevig te laten zijn??

heb even gemeten, moet een centimeter van af... moet lukken, alleen nu even kijken HOE ik een cm van het staafje af krijg, wat al in de romp gelijmd zit :?

Balsa staafje??

Bedoel je de moterophanging??
dat moet wel hardhout zijn he, ander gaat ie niet lang leven :?

Hardhout dan... het zat er al in... vast... dus er een stuk af halen gaat niet makkelijk worden.

Ik ga vandaag langs mijn ouders, en leen daar de dremel, ga ik daar wat mee rotzooien :)

Gisteren nog even de motormount af gemaakt, het ijzeren deel (waar de motor in gaat, en met 2 imbusjes vast) zit nu vast op het plastic deel wat op dat hout komt te zitten.

Hoop vandaag ook te gaan solderen.

Ben met de dremel van me pa bezig geweest, en nu zit de motor een heel stuk naar achter.
Nog niet 100% IN de neus, want dan moet ik echt te veel van de motormount en van het houten staafje af halen.

Zal straks wat foto's proberen te maken, maar zoals het nu is, laat ik het.

Nope, heb alleen nog nagedacht over de plaats van de electronica :oops:

Zaterdag moest ik werken, en zondag had ik ook andere dingen te doen, en toen ik tijd had zondag avond, was het zo'n mooi weer... toen was ik maar gaan vliegen :)

Vanavond hoop ik wat spul te gaan solderen, en kunnen we weer verder.

Ben ook op jacht gegaan naar acceptabele uitslagen, en die heb ik gevonden gelukkig :)

ik ga ze onder een dual rate instelling zetten, waardoor het ook mogelijk is deze knop om te gooien, en daarna met meer uitslag te vliegen :D

Zo, net even aan het solderen geweest, en het zit allemaal goed :P
Lengte van de draden is ook goed, geen problemen bij aansluiten.

Dit is mijn eerste eigen keer RC electronica solderen, maar het ging goed :P

Regelaartje:
DSCN1930.JPG

Motortje:
DSCN1931.JPG

Alleen wel handig dat die gekke jappen een zwarte draad aan de + van de regelaar hangen, en een rode aan de - ...
Had ik dus mooi eerst de accu stekker verkeerd zitten :oops:

heb hier ook nog een gws messerke liggen vanop dortmund, meegenomen voor 30 euro, en ooit es aan begonnen bouwen, maar vandaag maar weer eens aan begonnen, mits deze kist bedoeld zal worden voor te combatten let ik niet op schaal en gewicht, de messer is volledig bekleed met glasvezeltape (weegt zoveel niet, zal iets van een 40-50 gram meer zijn, ook zit er een roxxy op, wel met flinke downstelling, maar we zien wel of het wat wordt, mijn rudder is niet bestuurbaar, is niet echt nodig bij dit ding :P

wel ga ik het rolroer systeem veranderen (werkt bagger, en de rolroeren worden vervangen door 6mm opgechuurd depron (veel te flexibel die gewone piep)

ik laat wel wat fotos tonen als hij klaar is :P

grts

Goed bezig!! :D ben benieuwd hoe dat gaat vliegen :)

Ik ben ondertussen weer verder gegaan. Motor zit erin, regelaar ook, motor is aangesloten en getest :)

Zo lopen de draden nu:
DSCN1935.JPG

Motortje zit best goed in het midden van het vliegtuig!:
DSCN1936.JPG

Zo ver steekt hij uit, met propsaver er op. Verder durfde ik hem er niet in te werken, want dan moest ik te veel weg gaan slijpen, ik vind het best netjes zo :)
DSCN1937.JPG

Regelaar zit voor het gat waar wat lucht door komt, bij de eerste vlucht ff goed in de gaten houden, en na een korte test ff landen:
DSCN1939.JPG

Zo.. nu nog ff verder :)

jij hebt een mooie motorstelling, de mijne ligt geheel naar beneden :P

zal wel lukken, desnoods wat up trimmen, veranderen kan ik niet meer, klote systeem, ze hadden beter een motorluikje gemaakt :P

Jep... dat is het nadeel. Maar goed :P

Die van mij is KLAAR!!!!

DSCN1940.JPG

Zo, vanavond nog ff de uitslagen goed afstellen, klein beetje expo instellen denk ik, en dan kan hij mee naar het veld de volgende keer!

Ging het CG net ff bepalen... ik had alles er zomaar in geplakt zoals ik het wil, accu paste net niet, dus klein beetje schuim uit de cockpit gehaald
ik schroef de vleugel erop, teken het cg af... pak een tang, en leg die op de cg (laagdekker ondersteboven cg metern toch?) en hij blijft PERFECT horizontaal!!!!!
Ik geloofde het echt niet... paar keer nagemeten, en ja hoor... perfect gewoon :D

hey badbert, kun je even je gewicht hier neertypen aub?

men vleugeltje begint aardig te wegen van die messer :P

maar is zodanig sterk dat ik hem tegen de muur mag gooien/opstaan,... dat hij geen kick geeft :P

zojuist grijs gespoten, nu nog de romp afwerken en dan de roeren, zal straks picje nemen als alles gespoten en bestickerd is :)

Diene wil ek ook wel es zien vliegen :P
Hmm BadBert, je hebt daar ook precies je werk aan gehad om die zo te spuiten :o
Sjiek gedaan :wink:

Pieter,

De cg moet heel klein een beetje naar voor liggen.

Als je een propsaver gebruikt, kan je voorste snuitje wel eens afgehakt worden...

Naar het gewicht ben ik ook wel eens benieuwd naar :P

ik zal hem van het weekend ff wegen :)

Ik heb overigens deze kist niet zelf gespoten, dit heeft Gerard NL gedaan :) Tis wel mooi :P

Volgens het boekje moet het zwaartepunt liggen waar hij nu ligt voor stabiele vlucht, ofwel: bij het originele punt hangt hij dus niets naar voren. In het boekje staat dat het cg een halve cm verder naar voren moet voor stabiele vlucht, op dat punt ligt hij nu, maar ik zal er nog eens naar kijken.
CG kan overigens zonder toevoegen van gewicht niet verder naar voor, alles zit op een vaste plek

de mijne ga totaal nie schoon zijn (allez ik vind van wel hoe hij hier nu naast mij ligt)

de vleugels is grijs en de romp wit (laten we het zo zeggen, tis van de winter luft waffe :P )

grts

ps. als ik hem hier zo vast hou, is het toch een redelijk zwaar ding :P gohja, maakt de schade van de opponent des te groter :evil:

ik heb net even de boel gewogen, met alles erop en eraan weegt de ME nu 495 gram.
dit is dus incl lipo van 180gram!

en steven, dat snuitje is al niet moeders mooiste meer. En aan de onderkant is er een heel stik uit hè! dus het zal wel mee vallen denk ik. Als het maar vliegt! :)

een lipo van 180 gram?

ik steek er enkel een 3s 1000 mah in ze :P

zal ook goed gaan, anders steek ik er maar een zwaardere in :)

Ik ga voor een zo lang mogelijke vliegtijd ;) Dus past de accu? En kan het met het gewicht (en de setup)? Dan erin die accu :D

Back