Algemene GWS ME109 Topic

aj aj aj, ik zit met een AUCH van 500 gram :oops:
en dat met een 1000 mah lipoke :P

achja, zal het een snel ding worden eh, eerst kijken hoelang ik met die 1000 kan vliegen, en later opteren voor een 2200 pakket :P (dan zal ie 600 gaan wegen, maar ik denk dat er al meerderen dit gewicht hebben overschreden bij de gws messershmidt)

hier een fotoke, van de winter luft waffe messershmidt (ahum :lol: )

img0497dx1.jpg

en dus nog even terug ter info, alles is ingetaped, zelf de witte romp is van ducktape ;)

mvg

Zalig, nu is hij toch veel beter dan als ek hem vorige keer gezien heb :P
Kwil hem wel es zien vliegen :mrgreen:
Die vleugels zijn wel tof gedaan, ma ik denk nie als ge echt gaat combatten da ge hem zelf lang in de lucht zult houden ze :lol:

eventjes gewogen met men 3S 2250 pakket (16c maar)
en hij komt perfect op 600 gram uit, wat denken jullie, valt er nog deftig mee te vliegen?

ik neem wel aan dat de landingssnelheid een hoop zal versnellen :P

@ badbert, waar steek jij eigenlijk in godsnaam die 3s 2200 accu?

ik heb al de hele holte onder het cockpit kapje vergroot, en krijg ze er nog niet in, of steek jij ze boven de vleugel?

mvg

Maak is een foto genomen vanaf de zijkant. De motor dompelt wel heel erg omlaag lijkt het.
Up trimmen heeft dan weinig zin als bijna alle stuwkracht omhoog gaat.

Denk je dat ik een leek ben ofzo?? :D motordomping is horizontaal, motor hangt gewoon lager ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
samuel speltdoorn zei:
jij hebt een mooie motorstelling, de mijne ligt geheel naar beneden :P

zal wel lukken, desnoods wat up trimmen, veranderen kan ik niet meer, klote systeem, ze hadden beter een motorluikje gemaakt :P

Rustig, ik denk niet dat je een leek bent, maar uit de uitspraak hierboven nam ik aan dat hij een aantal graden domping naar beneden had.

ohw ik snap wat je bedoel ;)

nene wilde bedoelen dat de mijne nogal laag hangt (beetje verkeerd uitgelegd in jouw quote)

sorry :D

De accu schuif ik in de neus, en dan heb ik het cockpitkapje wat uitgehold, mijn pakketten zijn 10.2cm lang, en dat pas dus NET :P

Ding van jou ziet er overigens ook cool uit hoor! Ik denk dat hij met 600 gram ook nog wel gaat vliegen, alleen uit kijken met landen :D

Vandaag hoop ik de maiden te maken met mijn ME :)

ging hem vandaag ook normaal invliegen, maar men rolroer besturing werkt dus blijkbaar niet super, en de messer zal nog effe aan de grond moeten blijven :P

ook is rodney (bling bling op het forum) hier geweest en niet veel tijd meer gehad, ook moet ik de diablo repareren door een losgeschoten motor :bad-words: , en de easystar zen staart ligt eraf door een nogal wilde touch and go :P :hammer:
dus de messer is nog niet voor vandaag :nooo:

grts :proost:

Mijn ME heeft vandaag gevlogen. Starten ging heel makkelijk en hij vloog super gemakkelijk! Bijtrimmen was totaal niet nodig!

Uitslagen heb ik overgenomen van een ander GWS toestel, en dat is genoeg.

Langzaam vliegen gaat prima, snel vliegen ook!

Alleen het landen... dat was ff anders. Ik had in de lucht al zo langzaam mogelijk geprobeerd te vliegen, maar aan de grond ging ik net wat te langzaam, wat reseluteerde in een tipstall. Schade: vleugelbevestiging los, motormount los, klein scheurtje in de romp en prop kapot. Gemakkelijk te repareren dus! Morgen ff lijmen, en de volgende keer toch met meer snelheid hem gewoon met zijn buikje de grond laten kussen.

De vlucht zelf is gefilmd, filmpje komt er aan, moet ik nog van de cam halen en bewerken.

Fototje van de schade:
DSCN1947.JPG

Valt mee dus, hoop dat hij wel wil buikschuiven... :roll:

Zooo, de ME is er weer klaar voor hoor :) Net ff gelijmd.

Nog ff wachten op gegevens van de film server (niek??) en dan gaat het flimpje van de vlucht online.

:banana: :celebrate:
De ME heeft vandaag weer gevlogen!!!!!

Ik heb vandaag (met wat wind) weer lekker met de ME rond gevlogen! De 1e vlucht even een snel rondje gedaan, waarna ik ging landen (want dat moet je ook kunnen...)
Gisteren en eergister heb ik nog zitten oefenen in de sim, met een model wat zich vergelijkbaar gedroeg op lage snelheid, en dit heeft geholpen! Ik heb de ME lekker aan de grond kunnen zetten, zonder schade, en helemaal niet ruw ofzo.

Hierna nog 2 vluchten (langere) gemaakt, en lekker genoten van dit mooie en lekker vliegende toestel in de lucht!
Ook de 2 landingen van die vluchten gingen heel erg goed!

Nu nog wat dichter bij mezelf landen :P moest nu elke keer een metertje of 10 tot 20 lopen :P

Na 1,5 jaar ben ik met mijn ME ook weer aan het vliegen geslagen. Aangezien ik m'n Alfa Model P51D al met 3S vlieg, wilde ik deze juist licht houden en 'm op 2S gaan vliegen.

Ik heb een 1900 kv buitenlopertje van UH er in zitten (ca 45 gram) en met een 7x6 APC-prop trekt dat 18 amp. Als lipo heb ik een 2S 1800 mah Hyperion Litestorm. Gewicht is totaal ca. 380 gram; hiermee vliegt ie echt perfect, makkelijk en zonder nukken en is ook in een hele kleine ruimte goed te vliegen. Een echte parkflyer dus, meer dan de P51D.
Morgen nog eens testen met een GWS 8x4,3-prop; die trekt ook 18 amp, maar heeft wat meer thrust en minder rpm. Gisteren merkte ik dat ik wel iets meer thrust kon gebruiken ('t was ruim voldoende, maar hoe meer, des te meer fool-proof je kan vliegen) en van 3/4 gas naar volgas leverde niet echt veel meer speed op, dus ik ben benieuwd :lol:

Back