Algemene Hpi E firestorm topic

Nieuwe foto's. Nu heb ik een robotronic speed2star erbij. Deze heeft korte draaden daarom zit ie ook op zo'n rare plaats.

Ook met een LRP phaser receiver en een Graupner xr-6 zender

mvg Bram

Bram, heb je wel goede grip als je accelereerd?
Je achter vering staan op de foto helemaal vol op aan gedraaid.
kan je de achterkant niet wat losser doen en de voorkant wat strakker, zodat je wielen niet spinnen tijdens accelereren?

Ik was aan het rijden in de tuin, en daar had ik hem wat hoger gezet. Maar normaal heb ik hem iets hoger dan in het midden.

Ik let daar niet op. Ik zal er de volgende keer op letten

mvg Bram

Is een E-firestorm nu vergelijkbaar met een Traxxas Rustler?
Zit te denken aan een erbij, en een ander merk is dan wel leuk om eens te vergelijken.

Het is wel vergelijkbaar. Alleen de firestorm is iets meer competitief, en de rustler is meer bash

mvg Bram

Bram bedankt voor de snelle reaktie, qua bouw zie ik ook overeenkomsten. Kwalitatief is het ook vergelijkbaar, of is de HPI toch iets beter uitgerust met meer stalen tandwielen e.d. ?

Ik heb het dan over de normale versies, niet de brushless.

Ik heb de E-Firestorm Flux,die heeft een volledig stalen transmissie net als de E-Firestorm en de Firestorm Nitro.

Ik heb ze allebei in me handen gehad (Firestorm en Traxxas),en er was voor mij geen twijfel mogelijk! :p

Kan ook te maken hebben met het feit dat ik al jaren HPI rijd (en nooit dingen heb die stuk gaan),en dat de brushless set van Castle Creations is.

Mijn advies: spaar even door voor de Firestorm Flux met een 2s Lipo en een Castle Link,je leven zal nooit hetzelfde zijn! :mrgreen:

Ik moet al de aandrijfassen vervangen voor dogbones,cups zijn al ingesleten na 4 Lipo ritten......:D

en ik heb nog een flux te koop...zie volgend draadje <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

perfecte staat en gaat loeihard!! Doe hem weg wegens overstap naar helis en vliegtuigen...

Grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
flux en ruslter vxl is geen vergelijking, ERBE en flux is een vergelijking :D kijk dus ook even in het e-revo topic. gebruikt dezelfde motor als de flux.

Ik heb dus ook een firestorm. Die van mij is nog helemaal standaard op op de zender en ontvanger na. IK heb hem nu al vanaf November en heb nog nooit iets stuk gereden.

Sorry voor late reactie hierop maar ben nieuw op dit forum.
Als je nooit iets heb stukgereden is volgens mij teken dat je er nog niet echt mee geweest gaan bashen, heb al verschillende reparaties mogen doen al vind ik dit ook het leuke eraan.:p
Nu staat hij bv met stukke achtervering,esc is binnenin al draadje losgekomen(zelf kunnen solderen)
Maar ergste was dag na aankoop waar hij gewoon zonder iets te raken in 2 brak aan punt bij servo waardoor deze ook mee in vernieling ging.(gelukkig en ook goed punt voor hpi volledig in garantie kunnen herstellen)
Nu zal je misschien denken dat ik het slechte wagen zou vinden maar het tegenovergestelde is waar is zalige wagen en zeker aanrader voor de twijfelaar.

Volgende week eens kijken hoe hij het doet tegen e-revo vxl :thumbsup:

flux en ruslter vxl is geen vergelijking, ERBE en flux is een vergelijking :D kijk dus ook even in het e-revo topic. gebruikt dezelfde motor als de flux.
Wat een bullshit man, ERBE is 1/8 en de flux is 1/10.
de motor is ook niet het zelfde. de ERBE gebruikt een 2200kv mamba monster en de firestorm een soort sidewinder van 5700kv.
dus wat vind jij vergelijk baar??

En nog iets.. de ERBE is 4wd en de flux niet!

Wat een bullshit man, ERBE is 1/8 en de flux is 1/10.
de motor is ook niet het zelfde. de ERBE gebruikt een 2200kv mamba monster en de firestorm een soort sidewinder van 5700kv.
dus wat vind jij vergelijk baar??

En nog iets.. de ERBE is 4wd en de flux niet!

woops, sorry. ik heb even de savage flux en hpi firestorm flux door elkaar gehad. je hebt gelijk.

Is er nog een andere mogelijkheid dan 87/ 15 te vertanden zodat deze auto nog wat harder gaat of in ieder geval iets zwaarder te vertanden met de standaart spur oid

hallo,

ik heb gisteren een hpi firestorm flux rtr gekocht,met 7 cell batterij, maar ik heb 2 problemen,

als ik dus volgas optrek met de wagen dan happerd hij een keer of 3 voor hij optrekt , wat kan het probleem zijn??

en 2 de probleem , mijn rijbereik is max 20m met de standaard zender, is dat normaal? is dit een veel voor komend probleem ?

hopelijk weet iemand hier meer over,

hallo,

ik heb gisteren een hpi firestorm flux rtr gekocht,met 7 cell batterij, maar ik heb 2 problemen,

als ik dus volgas optrek met de wagen dan happerd hij een keer of 3 voor hij optrekt , wat kan het probleem zijn??

en 2 de probleem , mijn rijbereik is max 20m met de standaard zender, is dat normaal? is dit een veel voor komend probleem ?

hopelijk weet iemand hier meer over,

Ik zou is kijken of je batterijen niet aan de lege kant zijn, of kijk je antennedraad eens na?

Ik zou is kijken of je batterijen niet aan de lege kant zijn, of kijk je antennedraad eens na?

batterij was volledig vol, met een nieuwe lader ,die uitvalt als de batterij vol is!!

de antenne draad is ook perfect ik heb hem nog deze middag zelf in het buisje geplaatst

Back