align 3g fl760

deze trillingen zijn normaal,
door trillen probeert dat fbl-systeem te corrigeren,
maar als geen vleugel gemonteerd zijn, kan die fbl ook niet corrigeren
en het gebuurt niks, dus die fbl gaat verder corrigeren in de zelfde richting, tot het niet verder gaat en die swash heeft een abnormale stand,
meest gaat die swash naar een zijkant toe,
welke problemen jij nog met elevator hebt, weet ik niet,
kijk maar of da niet toch nog wat subtrim of E-point instellingen het systeem irriteren.

elevator servo

ik zit met een probleem de uitslag van de elevator servo is te groot

ik heb de servo hoorns op 30mm geboort nog te groot de elevator

linkstangetjes moeten normaal op 28mm zijn maar de onderste linkstangetje moet

ik flink inkorten wat kan ik nu nu??

ga ma in dir mode jou heli instellen,
zo als je een paddel heli ook instellt,
dan ga je terug in de fly mode en wat doet die dan ???

3g

dan gaat de swash wel gelijk omhoog als ik in de normaal mode komt dus niet in setupmode gaat de swash weer scheef omhoog

in dir mode alle 3 servos zo stellen dat de swash horizontaal staat,
mechanisch, niet met de zender of subtrimmen,
en kijk, dat alle servos de juisten bewegingen doen, voor achter, links rechts, pitch naar positiev , pitch naar negatiev, dat even doen!

tape eroverheen?

geintje natuurlijk..

even een paar dingen.
volgens mij heb je het swash menu in je zender compleet overgeslagen, daarmee kun je per beweging instellen hoe groot deze wordt.
als je dit in de zender afstelt, moet de 3g in de dir mode staan.

in dir mode MOET de beweging goed zijn, dus pitch omhoog en omlaag, elevator en aileron, alles moet recht en gelijk gebeuren.

Haal je hem nu uit de dir mode, moet je de 3g even opnieuw op laten starten, daarna moet alles gewoon werken.
ga nou niet naar de swash kijk of deze een beetje scheef staat in de "fly mode"zoals jij hem noemt...
het zijn 3 gyro's, die je alleen in dir uitschakeld. normaal als je vliegt zijn deze dus continu aan het corrigeren. dit gebeurt dus ook als hij in je hand staat.

Doorgaans heb je hier in de lucht geen last van.
daar heeft het bewegen van de swash nut, omdat de heli dan ook echt luistert naar de 3g. op de grond niet, dus dan gaat de swash scheef staan.

maar ga nou aub ff naar iemand die zoiets vaker heeft gezien..

weer moet ik @Student: gelijk geven,
je knutselt met een 600er,
als die ''door gaat'' ga je niet meer lachen,
neem iemand bij de hand voor de maiden, die ervaring heeft,
bedankt, Uwe

hoe krijg ik het lampje weer groen brandt nu rood groen de gyro werk niet meer wat kan ik daar aan doen

CITAAT @STUDENT: ''maar ga nou aub ff naar iemand die zoiets vaker heeft gezien.. ''

wat kan je doen : ga nou aub ff naar iemand die zoiets vaker heeft gezien.

:mad: het is geen oplossing hier stap voor stap een fbl heli in te stellen en dan misschien ook nog garanderen, dat het goed is !

In de handleiding is te lezen dat dit niet goed is.
Foutmelding oid.

Kan vanalles zijn, kan ik niet zien vanaf hier...

CITAAT @STUDENT: ''maar ga nou aub ff naar iemand die zoiets vaker heeft gezien.. ''

wat kan je doen : ga nou aub ff naar iemand die zoiets vaker heeft gezien.

:mad: het is geen oplossing hier stap voor stap een fbl heli in te stellen en dan misschien ook nog garanderen, dat het goed is !

Idd. Als ik dit zo allemaal lees is er hier n hoog ik-probeer-maar-wat gehalte, en zoiets moet je echt niet met n 600 gaan doen.........

@student:
heb ook nog een oplossing voor

''hoe kreeg ik nu dat rode lampje weer uit''

schreef jij ''plakband over hen''
ik heb da nog een

''dat kabeltje dat da hen gaat door knippen''

bij the way: niet doen jongens

Back